Page 1 of 1

S: Golf GTI Turbo 1987

Posted: 28 Jun 2013, 21:06
by Fredriktak
Säljer Golf turbon jag böt till mig mot min folkvagn.

Det är en GTI i fint skick med G60 breddare, coilovers, 17" Oz fälgar samt Feritta 2.5" system med dubbla dämpare, låter lite och mullrar fint vid gaspådrag.
Det sitter G60 bromsar fram samt Golf GTI mk4 bromsar bak.

*2.0l Abf 16v motor
*276graders enem kammar
*Wiseco kolvar
*H-profil stakar
*Nya vev+ramlager
*Ombyggd vevhusventilation med catchtank
*Arp topplocksbultar
*3lagers stål topplockspackning
*Gjutet Kina grenrör med en helt ny org tdo4-19T
*38mm wastegate med egengjord laddtryckstyrning, utblås i dp
*Oljekyl
*Aem 76mm luftfilter samt 25mm vevhus
*Viktad och Balanserad

Rs2 insug avkapt och omsvetsat
Insprutningssystem från en ford Cosworth

02a Vajerlåda med 6puckars sinter. Hydraliskt utrampningslager

Går riktigt bra, men säljer den nu för endast 29.000kr Det är Digfiz digitalt instrument i bilen, inredningen är från seat cupra, sitter riktigt skönt i dem.
Lackad 2004 i vit pearl. polyuretan bussningar m.m. ligger som ett strykjärn på vägen!

Pris 29.000kr, kvitton bara på 30k ex. bilen, fälgar, coilovers samt agasystem. potent trevlig bil!

Den är besiktigad och skattad, besiktnings kit medföljer. Ej bes med turbo, men besiktnings saker medföljer gott och plats och skruva, och besiktnings grejjerna monterar man enkelt på en förmiddag.

bilder kan skickas vid intresse! Extra delar medföljer i form av extra växellåda, takvinge, ögonlock m.m.

Re: S: Golf GTI Turbo 1987

Posted: 28 Jun 2013, 21:08
by Fredriktak
KÖÖÖP så jag kan investera i maxxecu till min andra lekbil :P

Re: S: Golf GTI Turbo 1987

Posted: 27 Aug 2013, 21:03
by Fredriktak
Säljes för 24000kr på 15" plåtfälgar ( vinterdäck ) potent motor med kvitton på det mesta som är gjort!

Ingen som vill ha en riktigt trevlig kärra. går som sjutton och riktigt bra väghållning!


OBS slumpas för jag vill bli av med den innan vintern och hinna köpa prylar till in IS.
Den va ute först på annons för 48.000kr han som byggde den först. Och sen fick jag riktigt bra pris i en bytesaffär, så nu är det priset jag går +-0 på den affären, startar och går som en klocka, tanka och kör, startar alltid. spinner som en klocka!

Re: S: Golf GTI Turbo 1987

Posted: 27 Aug 2013, 22:22
by Ripper
Tips kan ju vara bilder 8)

http://www.imageshack.us" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: S: Golf GTI Turbo 1987

Posted: 28 Aug 2013, 09:20
by Fredriktak
http://www.garaget.org/?car=272514" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Lite bilder, skillnaden är 15" plåtfälgar och bredbandslambdan är urplockad

Det är han som byggt maskinen.

Re: S: Golf GTI Turbo 1987

Posted: 28 Aug 2013, 17:20
by HellMek
Fredriktak wrote:http://www.garaget.org/?car=272514 <-- Lite bilder, skillnaden är 15" plåtfälgar och bredbandslambdan är urplockad

Det är han som byggt maskinen.
Nåt känns inte rätt om man trycker på 1,4 bar i den maskinen med en 19T och landar på 310hk.

Re: S: Golf GTI Turbo 1987

Posted: 28 Aug 2013, 20:13
by Fredriktak
Va tänkte du på? Lägre komp än orginal motorn samt cosworth sprut.
Ser inte varför de skulle vara orimligt?

Det är ju helt standard topp förutom kammarna.

Re: S: Golf GTI Turbo 1987

Posted: 29 Aug 2013, 14:36
by HellMek
Fredriktak wrote:Va tänkte du på? Lägre komp än orginal motorn samt cosworth sprut.
Ser inte varför de skulle vara orimligt?

Det är ju helt standard topp förutom kammarna.
Känns som om där finns nån svag länk. Det är orimligt låg effekt med den snurran med det trycket. Vet inte vad cosworthsprut är, nåt som är mappat på bilen?

Re: S: Golf GTI Turbo 1987

Posted: 29 Aug 2013, 18:02
by Fredriktak
HellMek wrote:
Fredriktak wrote:Va tänkte du på? Lägre komp än orginal motorn samt cosworth sprut.
Ser inte varför de skulle vara orimligt?

Det är ju helt standard topp förutom kammarna.
Känns som om där finns nån svag länk. Det är orimligt låg effekt med den snurran med det trycket. Vet inte vad cosworthsprut är, nåt som är mappat på bilen?

Det är ju ett weber marelli plockat från en cosworth, det utan Co skruv, så det är nog den svaga länken, eller det är det iaf i mina ögon, ett ms eller maxecu så har man nog plockat ut den effekt den lilla turbon orkar med..

Re: S: Golf GTI Turbo 1987

Posted: 29 Aug 2013, 23:23
by HellMek
Fredriktak wrote:
HellMek wrote:
Fredriktak wrote:Va tänkte du på? Lägre komp än orginal motorn samt cosworth sprut.
Ser inte varför de skulle vara orimligt?

Det är ju helt standard topp förutom kammarna.
Känns som om där finns nån svag länk. Det är orimligt låg effekt med den snurran med det trycket. Vet inte vad cosworthsprut är, nåt som är mappat på bilen?

Det är ju ett weber marelli plockat från en cosworth, det utan Co skruv, så det är nog den svaga länken, eller det är det iaf i mina ögon, ett ms eller maxecu så har man nog plockat ut den effekt den lilla turbon orkar med..

Aha, vet vad en Ford Cossie är men trodde ändå det var nåt specialsprut!

Så liten är inte en 19T, orkar väl uppåt 400 nästan :) Har bara 16T på min 1,8 och den ger 327hk.