350-400hk i M20
Posted: 29 Dec 2006, 17:00
Hva trengs for å få 350-400 holdbare hk i en M20B25(evnt. B27)?
- ARP studs til topp
- MLS toppakning. Er pianotråd nødvendig?
- Grenrør fra f. eks Kimmitsport
- Hvilken turbo? Med innebygget WG, da grenrøret fra Kimmit ikke har utgang for ekstern
- IC. Hvilke mål bør man ha?
- Er 2,5" passe til trykkrør?
- Billig og brukbart datasprut. Brukte Haltech ser jeg går for 7000-8000,-
- God nok dumpventil det her?: http://kimmit-sport.com/e-shop/product_ ... ducts_id/3 4
- Hvilken størrelse på spridarna?
- Svarva av kolvarna for lavere komp. Hva må gjøres for å få 2,7l med turbokomp? Er det ETA veiv, 320 råder og 88+ kolvar fra B25?
- Sveise vannkanalene i toppen
Høres dette ålreit ut?
Hvilket ladd trengs for å greie et sted mellom 350 og 400hk?
Hva er egentlig en slik motor bygget for? Er det godt nok for 500hk? Med smidde stempler og smidde h-profil råder. Org. stempler liker seg vel ikke noe særlig over 400hk?
- ARP studs til topp
- MLS toppakning. Er pianotråd nødvendig?
- Grenrør fra f. eks Kimmitsport
- Hvilken turbo? Med innebygget WG, da grenrøret fra Kimmit ikke har utgang for ekstern
- IC. Hvilke mål bør man ha?
- Er 2,5" passe til trykkrør?
- Billig og brukbart datasprut. Brukte Haltech ser jeg går for 7000-8000,-
- God nok dumpventil det her?: http://kimmit-sport.com/e-shop/product_ ... ducts_id/3 4
- Hvilken størrelse på spridarna?
- Svarva av kolvarna for lavere komp. Hva må gjøres for å få 2,7l med turbokomp? Er det ETA veiv, 320 råder og 88+ kolvar fra B25?
- Sveise vannkanalene i toppen
Høres dette ålreit ut?
Hvilket ladd trengs for å greie et sted mellom 350 og 400hk?
Hva er egentlig en slik motor bygget for? Er det godt nok for 500hk? Med smidde stempler og smidde h-profil råder. Org. stempler liker seg vel ikke noe særlig over 400hk?