6266 vs Garrett gt3582r?
Posted: 24 May 2013, 10:41
Har en Audi s4 med en gt35 med 0.68 avgashus.
Bromsade 510hk i motorn nyss, och vi kommmer krama ur den mer senare, när jag får nya kolvar... eventuellt så byter vi til et 0.82 hus.
Är iofs jävla nøjd med responsen i gt35:an, har ungefär 1,5bar vid 3200-3400 omdr, 2bar vid 4000...
Men en nyare turbo lockar också, därför så undrar jag om nån vet hur skillnaden i respons blir om jag köper en 6266bb med vettigt avgashus..
Vil ha 600hk i motorn innan jag är nöjd!
Motorn er en vanlig 2.2 med Vipec v88, smidda kolvar och stakar, 7A kammar, örlite portad topp, vattenkyld intercooler ++
Bränslet är bf98....
Bromsade 510hk i motorn nyss, och vi kommmer krama ur den mer senare, när jag får nya kolvar... eventuellt så byter vi til et 0.82 hus.
Är iofs jävla nøjd med responsen i gt35:an, har ungefär 1,5bar vid 3200-3400 omdr, 2bar vid 4000...
Men en nyare turbo lockar också, därför så undrar jag om nån vet hur skillnaden i respons blir om jag köper en 6266bb med vettigt avgashus..
Vil ha 600hk i motorn innan jag är nöjd!
Motorn er en vanlig 2.2 med Vipec v88, smidda kolvar och stakar, 7A kammar, örlite portad topp, vattenkyld intercooler ++
Bränslet är bf98....