Page 1 of 1
Besikta med avgashus kvar
Posted: 08 May 2013, 10:11
by markus
Någon som besiktat med avgashuset kvar med någon täckplåt och det gått genom utan problem. Och med det ta bort ic, tryckrör och köra filter direkt på insuget.
Och hur ser dom på fuelcell i skuffen ? I övrigt ser ju bilen original ut.
Re: Besikta med avgashus kvar
Posted: 08 May 2013, 11:46
by bubbel
På en e30 besiktade jag med ett adapterör mellan grenrör/downpipe och det gick bra då iaf.
Och på en annan e30 besiktade jag med ett tomt pluggat avgashus med täckplåt över, det gick den gången men knappt.
Allt beror på hur jobbig besiktningsmannen orkar vara
Re: Besikta med avgashus kvar
Posted: 08 May 2013, 11:53
by markus
Jag har besiktat en 525a med turbo men då vände jag på grenröret och gorde en adapter och det gick ju ifs bra men det syns lite tydligare på den här motorn jag har nu =)
Kan man få ett föreläggande om återställning eller reg-besiktning om dom är tjuriga ?
Re: Besikta med avgashus kvar
Posted: 08 May 2013, 15:41
by BusE
Jag besiktade min e28 med ett lock på avgashuset, när jag körde in i bes hallen o hoppade ur så frågade bes snubben:
bes: det sitter turbo på den här va?
jag: aa
bes: men den sitter inte på nu
jag: nee
bes: bra
när han öppnade huven:
bes: jaha det är en ny modell på ljuddämpare och skrattade lite lätt
jag: ja,jag försöker hitta på nån nytt o flinade lite
Hade alla tryckrör kvar fast lockade och pluggade olja in o ut, 15cm alu rör från spjäll till luftfilter och lufttemp samt vevhusvent på den. Ändrade inget i mappen o bes med e85,hemma gjorda alu fuelcellen i bagaget och 2 ylande 044 pumpar. bes var lite fundersam när han kollade under bilen bak då stålomsbunna slangarna stannade vid bagage golvet,men han kollade aldrig i´bagaget
Re: Besikta med avgashus kvar
Posted: 08 May 2013, 15:56
by markus
Haha skön snubbe =) Jag har dock batteriet i skuffen så måste ju öppna där tyvärr =( Hade ju vart fint att slippa det men men.
Re: Besikta med avgashus kvar
Posted: 08 May 2013, 15:58
by BusE
markus wrote:Haha skön snubbe =) Jag har dock batteriet i skuffen så måste ju öppna där tyvärr =( Hade ju vart fint att slippa det men men.
glömde det, hade batteriet i skuffen med, brevid fuelcell o inte i en batteri låda utan en typ halvlåda jag gjort i aluminium, var kanske upp till halva batteriet.
Re: Besikta med avgashus kvar
Posted: 08 May 2013, 17:06
by markus
Ok mitt står på originalplatsen. Ordentligt fast och med isolerade poler så borde vara lugnt.
Re: Besikta med avgashus kvar
Posted: 08 May 2013, 17:27
by Evinrude
markus wrote:Ok mitt står på originalplatsen. Ordentligt fast och med isolerade poler så borde vara lugnt.
Har bakluckan gått i baklås så ger ju inte det nån tvåa...
Besiktigade min gamla 525 med adapterrör, toppmonterad turbo så det var knappast osynligt, gick hur bra som helst då besiktningsmannen själv var bmw-fantast och tyckte det var fränt med turbo
Re: Besikta med avgashus kvar
Posted: 08 May 2013, 20:02
by markus
Evinrude wrote:markus wrote:Ok mitt står på originalplatsen. Ordentligt fast och med isolerade poler så borde vara lugnt.
Har bakluckan gått i baklås så ger ju inte det nån tvåa...
Besiktigade min gamla 525 med adapterrör, toppmonterad turbo så det var knappast osynligt, gick hur bra som helst då besiktningsmannen själv var bmw-fantast och tyckte det var fränt med turbo
Syns under tyvärr då fuelcellen är försänkt genom golvet men det ska nog vara lugnt är ju bra gort och ser ordentligt ut. Bara hoppas på en skön snubbe då =)