BMW 323i s50 Turbo
Posted: 03 May 2013, 07:30
Drivpaket:
S50b30 bortplockad vanos
verdistakar
wiseco kolvar
Kolvbultar i verktygs stål
hel arpad
Pyramidringat block
BW 372 på pulssplittat grenrör
60mm wg
Vems styrsystem
1680cc spridare
3 bosch 044 från catch 1st 044 till catchen (kommer nog bli 2st 040
bmw 330D låda 5spd
tilton 2 skivig rallykoppling
330d mellanaxel
diff från 730d (e38) 2.93 i utväxling
svikstålsaxlar(ppf), stora naven samt knutar från 740 e32 (kan minnas fel)
Kaross:
e30 323i
m3e30 plåtskärmar bak med egenbyggda hjulhus
RP-glasfiber m3e30 kit
ACM-AB Evo vinge med stora kolfiber läppen
Rallycross bur
D2 banracing coils (dom utan extern behållare) ställbar kompression och retur
Bromsar, Fram Supra mk4 Jspec frambromsar 4kolvsok och 348mm skivor
Bromsar, bak K-sport skivor 328mm och dubbla uppsättningar e30 orginal framok så länge ev 240 framok på färdbromsen
Bromsvåg med lösa cylindrar och hydraulisk handbroms på egen krets
e36 styrväxel med servo
omsvetsade styrspindlar fram (kommer aldrig ihåg vad pinnen heter men det är rätt gjort)
förstärkt e30 orginal bakvagnsbrygga (blir sving till 2014)
klädd instrumentbräda
Helt eget elsystem till allt (försöker få bort lite onödigt)
17" slit och slängfälgar.
tror jag fick med det mesta
Bilen som den står nu i skrivande stund
suddig bild, s50b30 helsmidd färdig att startas istort sett
orginal bakljus som är våtslipade sen klarlackade vart riktigt bra om jag får säga det själv
lackering av buren pågår vilket rackel att måla buren efter karossen
S50b30 bortplockad vanos
verdistakar
wiseco kolvar
Kolvbultar i verktygs stål
hel arpad
Pyramidringat block
BW 372 på pulssplittat grenrör
60mm wg
Vems styrsystem
1680cc spridare
3 bosch 044 från catch 1st 044 till catchen (kommer nog bli 2st 040
bmw 330D låda 5spd
tilton 2 skivig rallykoppling
330d mellanaxel
diff från 730d (e38) 2.93 i utväxling
svikstålsaxlar(ppf), stora naven samt knutar från 740 e32 (kan minnas fel)
Kaross:
e30 323i
m3e30 plåtskärmar bak med egenbyggda hjulhus
RP-glasfiber m3e30 kit
ACM-AB Evo vinge med stora kolfiber läppen
Rallycross bur
D2 banracing coils (dom utan extern behållare) ställbar kompression och retur
Bromsar, Fram Supra mk4 Jspec frambromsar 4kolvsok och 348mm skivor
Bromsar, bak K-sport skivor 328mm och dubbla uppsättningar e30 orginal framok så länge ev 240 framok på färdbromsen
Bromsvåg med lösa cylindrar och hydraulisk handbroms på egen krets
e36 styrväxel med servo
omsvetsade styrspindlar fram (kommer aldrig ihåg vad pinnen heter men det är rätt gjort)
förstärkt e30 orginal bakvagnsbrygga (blir sving till 2014)
klädd instrumentbräda
Helt eget elsystem till allt (försöker få bort lite onödigt)
17" slit och slängfälgar.
tror jag fick med det mesta
Bilen som den står nu i skrivande stund
suddig bild, s50b30 helsmidd färdig att startas istort sett
orginal bakljus som är våtslipade sen klarlackade vart riktigt bra om jag får säga det själv
lackering av buren pågår vilket rackel att måla buren efter karossen