Page 1 of 1

M50B28 Turbo frågor..

Posted: 21 Apr 2013, 21:08
by kingsize
Tjena har lite frågor angående M50B28 som jag håller på att smälla ihop.

X Vad behövs göras med insugningskamen för att passa på avgasidan?
X Svetsad oljepump? Förklara gärna vad ni menar med detta förstår inte riktigt.
X Spjällhuset på m50 orginalinsug för litet? Enkla modifieringar eller bygga plenium?
X Hur långt räcker orginal fuelrail? i effekt utag.
X Vilka kolvar ska jag köra med för att få bra komp med 2,75 vevaxeln. Ska jag då köra med 2,5l kolvar? Eller 2,75 kolvarna?

Jävligt tacksam för svar boys :)

Re: M50B28 Turbo frågor..

Posted: 21 Apr 2013, 21:14
by markus
Använd denna http://server.pure-pf.com/phpBB/search.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Och läs runt lite på folks projekt osv så har du dina svar. PS finns inget som heter 2,75 vev och kolvar :wink:

Re: M50B28 Turbo frågor..

Posted: 21 Apr 2013, 21:44
by kingsize
markus wrote:Använd denna http://server.pure-pf.com/phpBB/search.php" onclick="window.open(this.href);return false;

PS finns inget som heter 2,75 vev och kolvar :wink:
Och vad är det för vev som alla kallar 2,8? Jag har fått för mig att den är 2,75 ?

Den där sökfunktionen fungerade inte alls för mig har letat i 20min efter svar men då gav jag upp och skrev en ny tråd här om det jag exakt ville få reda på.

Re: M50B28 Turbo frågor..

Posted: 21 Apr 2013, 21:53
by Jens92
som jag fattat det:
2.75L = M51D25 vevaxeln
2.8L = M52B28 vevaxeln

Re: M50B28 Turbo frågor..

Posted: 21 Apr 2013, 22:29
by TornadoRed
Oftast kan du läsa på en del i Projekt trådar oxå.

Re: M50B28 Turbo frågor..

Posted: 27 Apr 2013, 17:40
by kingsize
Bring My post up

Re: M50B28 Turbo frågor..

Posted: 27 Apr 2013, 18:01
by Bolero
kingsize wrote:Tjena har lite frågor angående M50B28 som jag håller på att smälla ihop.

X Vad behövs göras med insugningskamen för att passa på avgasidan?
X Svetsad oljepump? Förklara gärna vad ni menar med detta förstår inte riktigt.
X Spjällhuset på m50 orginalinsug för litet? Enkla modifieringar eller bygga plenium?
X Hur långt räcker orginal fuelrail? i effekt utag.
X Vilka kolvar ska jag köra med för att få bra komp med 2,75 vevaxeln. Ska jag då köra med 2,5l kolvar? Eller 2,75 kolvarna?

Jävligt tacksam för svar boys :)

Svarar denna gång men nästa gång får du allt söka lite bättre.

1.För att insugskammen ska passa på avgassidan så får du svarva av så kamkedjehjulen ligger i rätt linje.
2. Vad jag har förstått det så är enbart oljepumpen spänd dit med en mutter denna sätter man några loppor på så den inte skruvas av när man tar ut lite mer effekt än original.
3. För litet för vad? Jag hade 615hk i min med original insug, beror ju på effekt uttag men ska du inte över 700-800hk så ska det väl räcka med.
4. Med min effekt så låg den på gränsen, rekommenderar att bygga om så den får dubbla matningar och en retur på mitten, soppasystem ska man vara väldigt noggrann att investera ordentligt i.
5. Vet inget om dieselveven, men har du en 2,8l vev så kör du med ICKE-Vanos stakar från m50b25 och 2,8l kolvarna.

Lycka till!

Re: M50B28 Turbo frågor..

Posted: 08 May 2013, 17:02
by kingsize
Svarar denna gång men nästa gång får du allt söka lite bättre.

1.För att insugskammen ska passa på avgassidan så får du svarva av så kamkedjehjulen ligger i rätt linje.
2. Vad jag har förstått det så är enbart oljepumpen spänd dit med en mutter denna sätter man några loppor på så den inte skruvas av när man tar ut lite mer effekt än original.
3. För litet för vad? Jag hade 615hk i min med original insug, beror ju på effekt uttag men ska du inte över 700-800hk så ska det väl räcka med.
4. Med min effekt så låg den på gränsen, rekommenderar att bygga om så den får dubbla matningar och en retur på mitten, soppasystem ska man vara väldigt noggrann att investera ordentligt i.
5. Vet inget om dieselveven, men har du en 2,8l vev så kör du med ICKE-Vanos stakar från m50b25 och 2,8l kolvarna.

Lycka till![/quote]

Tack så mycket du underlättade precis det hela för mig :)