Avesta breddad e36
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Avesta breddad e36
Hejsan, är det nån vänlig själ som har lite erfarenhet av avesta breddningar? då jag breddat mina fälgar utåt en bra bit så lär dem sticka ut en bitbåde uppe och nere vid toretten. så tänkte bredda utåt en 3cm ungefär. hur gör jag detta på snyggast och lindrigaste sätt. var kapar man? måste man snitta i lacken? osv. ge tips och förslag! valsning blir inga o ifall ni tänkte tipsa om det, det skall vara avestabreddat eller vad man nu än kallar det. Justja, skall bara bredda BAK, och lägg gärna upp bilder MVH Felix
Rörmåkarn från mumindalen #pellepruttfabriken
- bmw_fredde
Re: Avesta breddad e36
Erixon wrote:Hejsan, är det nån vänlig själ som har lite erfarenhet av avesta breddningar? då jag breddat mina fälgar utåt en bra bit så lär dem sticka ut en bitbåde uppe och nere vid toretten. så tänkte bredda utåt en 3cm ungefär. hur gör jag detta på snyggast och lindrigaste sätt. var kapar man? måste man snitta i lacken? osv. ge tips och förslag! valsning blir inga o ifall ni tänkte tipsa om det, det skall vara avestabreddat eller vad man nu än kallar det. Justja, skall bara bredda BAK, och lägg gärna upp bilder MVH Felix
Är det coupe så har du problem.. skärmen är delad under listen + att det sitter en stor förstärkningsbalk! jag testade å kapa upp min en gång Va bara å svetsa igen den skärmen va helt stum trots att jag kapade så mycke jag kunde i balken.. går å dra ut lite nere vid tröskelm och längst bak men inget i ovankant..
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
bmw_fredde wrote:Erixon wrote:Hejsan, är det nån vänlig själ som har lite erfarenhet av avesta breddningar? då jag breddat mina fälgar utåt en bra bit så lär dem sticka ut en bitbåde uppe och nere vid toretten. så tänkte bredda utåt en 3cm ungefär. hur gör jag detta på snyggast och lindrigaste sätt. var kapar man? måste man snitta i lacken? osv. ge tips och förslag! valsning blir inga o ifall ni tänkte tipsa om det, det skall vara avestabreddat eller vad man nu än kallar det. Justja, skall bara bredda BAK, och lägg gärna upp bilder MVH Felix
Är det coupe så har du problem.. skärmen är delad under listen + att det sitter en stor förstärkningsbalk! jag testade å kapa upp min en gång Va bara å svetsa igen den skärmen va helt stum trots att jag kapade så mycke jag kunde i balken.. går å dra ut lite nere vid tröskelm och längst bak men inget i ovankant..
är det sant det, för jag var nämligen dit och kapade lite men märke ju direkt att det var 2st plåtar man skulle igenom innan man igenom till ytterplåten. går det faktist inte på nåt sätt? (
går det inte att kapa sig förbi den där förstärkningen?
- bmw_fredde
Går säkert på nått sätt men ja kapa så mycket jag kom åt och borrade bort punktsvetsarna under listen men den va stum... Då blev det andra skärmkanter istället!
Fredrik Edholm 0736181290
Ja coupén har väldigt konstig dubbel å trippelplåt bak, skulle nog vara enklast att ta bort sidopanelen vid baksätet och kapa/släppa på plåten där från insidan. Har kapat lite i en coupé å de va inte jätteroligt...
328 Touring -98
äckelbil alltså nå de är ju bara plåt så det är väl bara att kapa och kika lite
Erixon wrote:äckelbil alltså nå de är ju bara plåt så det är väl bara att kapa och kika lite
mycket bra kaross som original enligt mej därför valde jag att bygga på en sån! (banbil) (om man inte räknar med bakaxel infästningen!!) men den måste man ju förstärka endå!
du tror inte det blir enklare att gjöra nya skärmar som bmw_fredde sa?
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
E34 RRT wrote:mycket bra kaross som original enligt mej därför valde jag att bygga på en sån! (banbil) (om man inte räknar med bakaxel infästningen!!) men den måste man ju förstärka endå!
du tror inte det blir enklare att gjöra nya skärmar som bmw_fredde sa?
Jo de skulle det nog vara men det skulle man satsa på att göra då man fixar hela karossen, vill bara få däcken innanför skärmarna så att man kan köra i sommar MVH
-
Är också inne på att avestabredda min e36 coupe, är det någon som lyckats? Vill helst undvika att byta skärmkanter pga att jag inte vill lacka om för tillfället och ett annat plus är ju stuket som bilen får med avesta-breddningen.
Tacksam för svar, är inte rädd för att kapa lite
Mvh Alex
Mvh Alex
Alex Green
0733765053
0733765053
försök ej, det går men du lär kapa sönder hela sidan, jag har försökt men slutade nu med skärmbreddare! Går att dra ut i tröskeln men inget mer. :/alex.green wrote:Är också inne på att avestabredda min e36 coupe, är det någon som lyckats? Vill helst undvika att byta skärmkanter pga att jag inte vill lacka om för tillfället och ett annat plus är ju stuket som bilen får med avesta-breddningen.
Mvh Alex
-
okej, det var ju lite surt:/ aja då får det bli nya skärmkanter i vinter
Alex Green
0733765053
0733765053