räkna på huvudbromscylinder storlek/utväxling bromspedal
Posted: 17 Mar 2013, 21:08
har bmw 7e38 4 kolvs brembo ok fram
4 kolvar på 44mm i varje ok
bak har jag e30 original framok 1 kolv på 48mm i varje
kör utan bromsservo för det får inte plats
har idag en 32mm hbc men orkar inte låsa hjulen efter väg fick även sätta dit en reducering till bakbromsarna för dem tog före frambromsarna känns som jag har fått en bra balans på det nu iag
min fundering är att mad tex en 16mm huvudbromscylinder så får jag dubbla kraften ut till bromsoken men måste då trycka pedalen längre och det gör mig inget för idag är den stumm efter typ 1cm inte ens så mycket finns risken kanske att en 16mm hbc blir för liten volym mässigt att bromsarna inte kommer röra sig tillräckligt?
Ingen som har en suck om vad utväxling på en original e30 bromspedal ligger på? eller hur man räknar ut det? tex om jag rör pedalen 5cm och axeln som ska till hbc rör sig 1cm är utväxlingen då 5:1 eller är jag ute o cyklar
4 kolvar på 44mm i varje ok
bak har jag e30 original framok 1 kolv på 48mm i varje
kör utan bromsservo för det får inte plats
har idag en 32mm hbc men orkar inte låsa hjulen efter väg fick även sätta dit en reducering till bakbromsarna för dem tog före frambromsarna känns som jag har fått en bra balans på det nu iag
min fundering är att mad tex en 16mm huvudbromscylinder så får jag dubbla kraften ut till bromsoken men måste då trycka pedalen längre och det gör mig inget för idag är den stumm efter typ 1cm inte ens så mycket finns risken kanske att en 16mm hbc blir för liten volym mässigt att bromsarna inte kommer röra sig tillräckligt?
Ingen som har en suck om vad utväxling på en original e30 bromspedal ligger på? eller hur man räknar ut det? tex om jag rör pedalen 5cm och axeln som ska till hbc rör sig 1cm är utväxlingen då 5:1 eller är jag ute o cyklar