Farmarns: M3e30
Posted: 14 Mar 2013, 21:54
Tja.
Köpte bilen av en herre på gotland hösten 2010.
Då huserade en renoverad m20b25 med z45kam, gt42 turbo å ett haltek sprut.
Fram satt 330 skivor och 750 fyrkolvsok.
Bak skivor från 328 e46 samt främre ok från e30.
Naven fram o bak från e28 diesel.
Likaså drivaxlarna från e28 med stora knutarna.
188 diff med 3,46 utväxling.
Bilen gick fint, laddades 1bar med 380bänkade motorhästar.
M20 motorum.
Körde såhär sommaren 2011 och kände att det var dax för lite mer effekt.
Vintern som kom så åkte m20in ur och såldes komplett till grannlandet norge.
Recept 2012 blev:
Oöppnad m50b25 vanos
Ppf grenrör v-band
Precision 66wg
sc5862 turbo
Racekatt
Bosch 1000cc
Vems 3.6
Griffinkylare
Spal fläkt
zf låda
765 platta
6 puckad sinterlammel
328 kardan
Var även dags å fräscha till utsidan.
Nya vingen samt front och bakjol behövde ny färg så Mackan på Luleå Autolack skulle fixa biffen.
Han la även igen högra hålet på kofångaren då bilen haft dubbla slutrör. STORT TACK.
I med m50in.
La in en hatthylla och nytt baksäte från e36.
Passade in intercooler och tryckrör innan
Robban på dynotech fick stå för Vems installation, bygga downpipe, 3.5tums avgas i rostfritt samt bänkning.
Fick ur som minst 260hk vid 0,33bar och 510whp vid 1.3 bar
Körde tills packningen började ge med sig så, ställde av den å parkera i garage.
Grubblade på om ja skulle renovera eller byta ingrediens 2013
Blev byta.
Köpte bilen av en herre på gotland hösten 2010.
Då huserade en renoverad m20b25 med z45kam, gt42 turbo å ett haltek sprut.
Fram satt 330 skivor och 750 fyrkolvsok.
Bak skivor från 328 e46 samt främre ok från e30.
Naven fram o bak från e28 diesel.
Likaså drivaxlarna från e28 med stora knutarna.
188 diff med 3,46 utväxling.
Bilen gick fint, laddades 1bar med 380bänkade motorhästar.
M20 motorum.
Körde såhär sommaren 2011 och kände att det var dax för lite mer effekt.
Vintern som kom så åkte m20in ur och såldes komplett till grannlandet norge.
Recept 2012 blev:
Oöppnad m50b25 vanos
Ppf grenrör v-band
Precision 66wg
sc5862 turbo
Racekatt
Bosch 1000cc
Vems 3.6
Griffinkylare
Spal fläkt
zf låda
765 platta
6 puckad sinterlammel
328 kardan
Var även dags å fräscha till utsidan.
Nya vingen samt front och bakjol behövde ny färg så Mackan på Luleå Autolack skulle fixa biffen.
Han la även igen högra hålet på kofångaren då bilen haft dubbla slutrör. STORT TACK.
I med m50in.
La in en hatthylla och nytt baksäte från e36.
Passade in intercooler och tryckrör innan
Robban på dynotech fick stå för Vems installation, bygga downpipe, 3.5tums avgas i rostfritt samt bänkning.
Fick ur som minst 260hk vid 0,33bar och 510whp vid 1.3 bar
Körde tills packningen började ge med sig så, ställde av den å parkera i garage.
Grubblade på om ja skulle renovera eller byta ingrediens 2013
Blev byta.