Hänsyn till camber vid parallelsteer e34?
Posted: 11 Mar 2013, 16:51
Hejsan!
Jag har tänkt att modifiera min e34 framvagn lite så den passar bättre för drifting. Jag ska börja med att tillverka adaptrar alternativt bygga om styrarmen så jag får parallellsteer men jag hade även tänkt att ge den lite negativ camber. Det dumma är att e34 har två länkarmar som spindeln vrider sig om så det kanske är riktigt svårt att "helt" få parallellsteer?
Men frågan är om styrarmen sitter lägre ner än vad länkarmsfästet gör och man bygger om till parallellsteer, men sedan minskar cambervinkel, då går ju inte linjen genom länkarmsfästet i spindeln och styrarmen rakt bak som det ska göra, om man står rakt framifrån alltså. Då vill jag få det till att det blir anti-ackerman men man kanske inte behöver ta hänsyns till vad man än har för cambervinkel?
Mvh Einar
Jag har tänkt att modifiera min e34 framvagn lite så den passar bättre för drifting. Jag ska börja med att tillverka adaptrar alternativt bygga om styrarmen så jag får parallellsteer men jag hade även tänkt att ge den lite negativ camber. Det dumma är att e34 har två länkarmar som spindeln vrider sig om så det kanske är riktigt svårt att "helt" få parallellsteer?
Men frågan är om styrarmen sitter lägre ner än vad länkarmsfästet gör och man bygger om till parallellsteer, men sedan minskar cambervinkel, då går ju inte linjen genom länkarmsfästet i spindeln och styrarmen rakt bak som det ska göra, om man står rakt framifrån alltså. Då vill jag få det till att det blir anti-ackerman men man kanske inte behöver ta hänsyns till vad man än har för cambervinkel?
Mvh Einar