747awhp Escort Cosworth

Sälj dina trimdelar

Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast

Lufsen
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 22:34
Location: Årsunda
Contact:

747awhp Escort Cosworth

Post by Lufsen »

Gör ett försök att sälja bilen!

Nybromsad till 747awhp i dynapack, ej körd en meter efter bromsning!

Specen är som följer:

Exteriör:
Omlackerad i originalkulören Mallardgrön
Frontläpp med hockeysticks
Mörktonade baklysen
Morette dubbelljussats
Cupspeglar
100+ Motorsport aluminiumfälgar med 225-40/18 Dunlop SP9000 däck
Aluminium tanklock
Alla lysen runtom bilen är nya.


Interiör:
Helt rensad på inredning
Alla skarvar rensade på karosserikit och uppstyvningssvetsade
Dragracingbur
Hembyggd säkerhetslåda till fuelcell och bränslepump.
Corbeau Pro series Excel kevlar/kolfiber stolar med Corbeau sidofästen (justerbara på original underreden)
Sabelt 3" fyrpunktsbälten
Sparco pedaler
Sparco 325 ratt i mocka moddad med launchknapp
Flockad instrumentbräda, dörrsidor och diverse smågrejor
All övrig inredning är i kolfiber
Startknapp
Ford racing 5" varvräknare med shiftlight
Autometer 2,5 bar laddtrycksmätare
Autometer bränslenivåmätare
Autometer avgastempmätare
Autometer oljetrycksmätare
Innovative LC-1 bredbandslambdamätare


Chassi och bromsar:
GAZ Gold coilovers
Hårdare bussningar till främre stötdämpartornen
Röda polyuretanbussningar till chassiet
Camber shims för rakare hjulvinklar bak
Original bromsar med gröna EBC bromsbelägg



Drivlina:
Ny Fixit växellåda med billet spakställ/växelspak
Original diffar
Vibratech växellådsfäste
Planat och moddat svänghjul
Sachs treskivig sinterkoppling specad till 1000+ vridmoment
Original kardan och drivaxlar (distansbrickor på drivaxlarna)


Motor osv:
Original 200 block, borrat och planat
Original oslipad vevaxel, polerade ramlager- och vevaxel-tappar, naturligtvis balanserad
Verdi vevstakar
CP kolvar
Blocket moddat för långa topplocksbultar
Ny oljepump med högtryckskit
WRC topplockspackning
Planad topp med sänkta ventilfjäderbrunnar, nya ventilltallrikar, tätningar, styrningar och hydrauliska lyftare. Dubbla ventilfjädrar
Gatportad med matchportade insugningsrör.
BD16+ insugningskamaxel
BD16 avgaskamaxel
Kent cams blåa ställbara kamdrev
TG racing plenum
3" spjällhuskit
Rostfritt pulssplit grenrör av Peter G med Autometer avgastemp i kollektorn, lindat med avgasbandage
Turbosmart Progate 45mm wastegate
Precision SC6262 a/r0,68 T4
Värmeskydd till avgashuset på turbon
BMC dubbelkon luftfilter
Forge 70mm intercooler med 3" anslutningar
Pro alloy vevhusventilationsburk (från bägge sidor av blocket samt återrinning)
3,5" avgassystem med sidepipe, v-bandsklammor överallt, coatat och lindat med avgasbandage
Turbosmart Vee-port dumpventil
16 gallon fuelcell med tankmätare
Aeromotive Eliminator bränslepump och filter
AN8 bränsleledning fram till Y-kors, dubbla AN6 till fuelrail och AN6 retur till tanken
Aeromotive AN6 bränsletrycksregulator
Bosch 1700cc bränslespridare
Autronic SM2 styrsystem med CDI500R tändning
CDI tändspolar
Magnecor 8,5mm tändkablar
Escort Cosworth T25 fördelare
Extern oljekylare med tillhörande AN12 stålomspunnen slang och kopplingar
Rött Optima batteri
Samco silikonslangar till hela motorn


Det finns säkert massor som är glömt men i det stora hela är specen komplett.


Film på bromsningen samt en massa nytagna bilder bifogas nedan.


Vid övriga frågor går det bra att skicka pm eller ringa!

Pris/utgångsbud 200000 svenska kronor


Mvh
//Markus Eriksson, Årsunda
070-3146752
Last edited by Lufsen on 13 Jun 2013, 13:31, edited 4 times in total.
Lufsen
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 22:34
Location: Årsunda
Contact:

Re: 747awhp Escort Cosworth

Post by Lufsen »

Bromsapapper:

Image


Film på bromsningen:

http://youtu.be/glxz9T_0tGE
Lufsen
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 22:34
Location: Årsunda
Contact:

Re: 747awhp Escort Cosworth

Post by Lufsen »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Lufsen
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 22:34
Location: Årsunda
Contact:

Re: 747awhp Escort Cosworth

Post by Lufsen »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Lufsen
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 22:34
Location: Årsunda
Contact:

Re: 747awhp Escort Cosworth

Post by Lufsen »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Lufsen
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 22:34
Location: Årsunda
Contact:

Re: 747awhp Escort Cosworth

Post by Lufsen »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Lufsen
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 22:34
Location: Årsunda
Contact:

Re: 747awhp Escort Cosworth

Post by Lufsen »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Lufsen
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 22:34
Location: Årsunda
Contact:

Re: 747awhp Escort Cosworth

Post by Lufsen »

Image

Image

Image

Image
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Re: 747awhp Escort Cosworth

Post by Doktorn »

Satan i helvetes jävlar vilken bil! :shock:

Var tvungen
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
User avatar
Dajb
Posts: 2670
Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg

Re: 747awhp Escort Cosworth

Post by Dajb »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


och priset!! för helvete, den måste kostat dubbelt upp att bygga?
vilken bil!
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Lufsen
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 22:34
Location: Årsunda
Contact:

Re: 747awhp Escort Cosworth

Post by Lufsen »

Tackar! :D

Ja nog har den kostat en slant att bygga, det förstår alla som håller på med bilar..
Skulle man bygga en likadan får man slänga på ca 400000:- på utgångspriset.
Så kom, handla och "spara" en massa pengar! :o
Lufsen
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 22:34
Location: Årsunda
Contact:

Re: 747awhp Escort Cosworth

Post by Lufsen »

Sänker till 270000:-
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Re: 747awhp Escort Cosworth

Post by Bäckis »

Det är en väldigt fin bil för er som inte sett den och oroar er för att åka långt och kika på den, det intygar jag.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Lufsen
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 22:34
Location: Årsunda
Contact:

Re: 747awhp Escort Cosworth

Post by Lufsen »

Precis, lyssna på Bäckis! :D

Sänker priset till 250000:-
Lufsen
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 22:34
Location: Årsunda
Contact:

Re: 747awhp Escort Cosworth

Post by Lufsen »

230000:-
Lufsen
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 22:34
Location: Årsunda
Contact:

Re: 747awhp Escort Cosworth

Post by Lufsen »

Sänker till 215000:-
Lufsen
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 22:34
Location: Årsunda
Contact:

Re: 747awhp Escort Cosworth

Post by Lufsen »

Har nu provkört bilen och det bär iväg nåt jävulskt med fyrhjulsdrift, 1250 Kg och 800 hästar.
Det är bara att ta sikte på horisonten och trycka av!
Så den som köper bilen kommer att få uppleva något i hästväg :D
Post Reply