747awhp Escort Cosworth
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
747awhp Escort Cosworth
Gör ett försök att sälja bilen!
Nybromsad till 747awhp i dynapack, ej körd en meter efter bromsning!
Specen är som följer:
Exteriör:
Omlackerad i originalkulören Mallardgrön
Frontläpp med hockeysticks
Mörktonade baklysen
Morette dubbelljussats
Cupspeglar
100+ Motorsport aluminiumfälgar med 225-40/18 Dunlop SP9000 däck
Aluminium tanklock
Alla lysen runtom bilen är nya.
Interiör:
Helt rensad på inredning
Alla skarvar rensade på karosserikit och uppstyvningssvetsade
Dragracingbur
Hembyggd säkerhetslåda till fuelcell och bränslepump.
Corbeau Pro series Excel kevlar/kolfiber stolar med Corbeau sidofästen (justerbara på original underreden)
Sabelt 3" fyrpunktsbälten
Sparco pedaler
Sparco 325 ratt i mocka moddad med launchknapp
Flockad instrumentbräda, dörrsidor och diverse smågrejor
All övrig inredning är i kolfiber
Startknapp
Ford racing 5" varvräknare med shiftlight
Autometer 2,5 bar laddtrycksmätare
Autometer bränslenivåmätare
Autometer avgastempmätare
Autometer oljetrycksmätare
Innovative LC-1 bredbandslambdamätare
Chassi och bromsar:
GAZ Gold coilovers
Hårdare bussningar till främre stötdämpartornen
Röda polyuretanbussningar till chassiet
Camber shims för rakare hjulvinklar bak
Original bromsar med gröna EBC bromsbelägg
Drivlina:
Ny Fixit växellåda med billet spakställ/växelspak
Original diffar
Vibratech växellådsfäste
Planat och moddat svänghjul
Sachs treskivig sinterkoppling specad till 1000+ vridmoment
Original kardan och drivaxlar (distansbrickor på drivaxlarna)
Motor osv:
Original 200 block, borrat och planat
Original oslipad vevaxel, polerade ramlager- och vevaxel-tappar, naturligtvis balanserad
Verdi vevstakar
CP kolvar
Blocket moddat för långa topplocksbultar
Ny oljepump med högtryckskit
WRC topplockspackning
Planad topp med sänkta ventilfjäderbrunnar, nya ventilltallrikar, tätningar, styrningar och hydrauliska lyftare. Dubbla ventilfjädrar
Gatportad med matchportade insugningsrör.
BD16+ insugningskamaxel
BD16 avgaskamaxel
Kent cams blåa ställbara kamdrev
TG racing plenum
3" spjällhuskit
Rostfritt pulssplit grenrör av Peter G med Autometer avgastemp i kollektorn, lindat med avgasbandage
Turbosmart Progate 45mm wastegate
Precision SC6262 a/r0,68 T4
Värmeskydd till avgashuset på turbon
BMC dubbelkon luftfilter
Forge 70mm intercooler med 3" anslutningar
Pro alloy vevhusventilationsburk (från bägge sidor av blocket samt återrinning)
3,5" avgassystem med sidepipe, v-bandsklammor överallt, coatat och lindat med avgasbandage
Turbosmart Vee-port dumpventil
16 gallon fuelcell med tankmätare
Aeromotive Eliminator bränslepump och filter
AN8 bränsleledning fram till Y-kors, dubbla AN6 till fuelrail och AN6 retur till tanken
Aeromotive AN6 bränsletrycksregulator
Bosch 1700cc bränslespridare
Autronic SM2 styrsystem med CDI500R tändning
CDI tändspolar
Magnecor 8,5mm tändkablar
Escort Cosworth T25 fördelare
Extern oljekylare med tillhörande AN12 stålomspunnen slang och kopplingar
Rött Optima batteri
Samco silikonslangar till hela motorn
Det finns säkert massor som är glömt men i det stora hela är specen komplett.
Film på bromsningen samt en massa nytagna bilder bifogas nedan.
Vid övriga frågor går det bra att skicka pm eller ringa!
Pris/utgångsbud 200000 svenska kronor
Mvh
//Markus Eriksson, Årsunda
070-3146752
Nybromsad till 747awhp i dynapack, ej körd en meter efter bromsning!
Specen är som följer:
Exteriör:
Omlackerad i originalkulören Mallardgrön
Frontläpp med hockeysticks
Mörktonade baklysen
Morette dubbelljussats
Cupspeglar
100+ Motorsport aluminiumfälgar med 225-40/18 Dunlop SP9000 däck
Aluminium tanklock
Alla lysen runtom bilen är nya.
Interiör:
Helt rensad på inredning
Alla skarvar rensade på karosserikit och uppstyvningssvetsade
Dragracingbur
Hembyggd säkerhetslåda till fuelcell och bränslepump.
Corbeau Pro series Excel kevlar/kolfiber stolar med Corbeau sidofästen (justerbara på original underreden)
Sabelt 3" fyrpunktsbälten
Sparco pedaler
Sparco 325 ratt i mocka moddad med launchknapp
Flockad instrumentbräda, dörrsidor och diverse smågrejor
All övrig inredning är i kolfiber
Startknapp
Ford racing 5" varvräknare med shiftlight
Autometer 2,5 bar laddtrycksmätare
Autometer bränslenivåmätare
Autometer avgastempmätare
Autometer oljetrycksmätare
Innovative LC-1 bredbandslambdamätare
Chassi och bromsar:
GAZ Gold coilovers
Hårdare bussningar till främre stötdämpartornen
Röda polyuretanbussningar till chassiet
Camber shims för rakare hjulvinklar bak
Original bromsar med gröna EBC bromsbelägg
Drivlina:
Ny Fixit växellåda med billet spakställ/växelspak
Original diffar
Vibratech växellådsfäste
Planat och moddat svänghjul
Sachs treskivig sinterkoppling specad till 1000+ vridmoment
Original kardan och drivaxlar (distansbrickor på drivaxlarna)
Motor osv:
Original 200 block, borrat och planat
Original oslipad vevaxel, polerade ramlager- och vevaxel-tappar, naturligtvis balanserad
Verdi vevstakar
CP kolvar
Blocket moddat för långa topplocksbultar
Ny oljepump med högtryckskit
WRC topplockspackning
Planad topp med sänkta ventilfjäderbrunnar, nya ventilltallrikar, tätningar, styrningar och hydrauliska lyftare. Dubbla ventilfjädrar
Gatportad med matchportade insugningsrör.
BD16+ insugningskamaxel
BD16 avgaskamaxel
Kent cams blåa ställbara kamdrev
TG racing plenum
3" spjällhuskit
Rostfritt pulssplit grenrör av Peter G med Autometer avgastemp i kollektorn, lindat med avgasbandage
Turbosmart Progate 45mm wastegate
Precision SC6262 a/r0,68 T4
Värmeskydd till avgashuset på turbon
BMC dubbelkon luftfilter
Forge 70mm intercooler med 3" anslutningar
Pro alloy vevhusventilationsburk (från bägge sidor av blocket samt återrinning)
3,5" avgassystem med sidepipe, v-bandsklammor överallt, coatat och lindat med avgasbandage
Turbosmart Vee-port dumpventil
16 gallon fuelcell med tankmätare
Aeromotive Eliminator bränslepump och filter
AN8 bränsleledning fram till Y-kors, dubbla AN6 till fuelrail och AN6 retur till tanken
Aeromotive AN6 bränsletrycksregulator
Bosch 1700cc bränslespridare
Autronic SM2 styrsystem med CDI500R tändning
CDI tändspolar
Magnecor 8,5mm tändkablar
Escort Cosworth T25 fördelare
Extern oljekylare med tillhörande AN12 stålomspunnen slang och kopplingar
Rött Optima batteri
Samco silikonslangar till hela motorn
Det finns säkert massor som är glömt men i det stora hela är specen komplett.
Film på bromsningen samt en massa nytagna bilder bifogas nedan.
Vid övriga frågor går det bra att skicka pm eller ringa!
Pris/utgångsbud 200000 svenska kronor
Mvh
//Markus Eriksson, Årsunda
070-3146752
Last edited by Lufsen on 13 Jun 2013, 13:31, edited 4 times in total.
Re: 747awhp Escort Cosworth
Satan i helvetes jävlar vilken bil!
Var tvungen
Var tvungen
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Re: 747awhp Escort Cosworth
och priset!! för helvete, den måste kostat dubbelt upp att bygga?
vilken bil!
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 747awhp Escort Cosworth
Tackar!
Ja nog har den kostat en slant att bygga, det förstår alla som håller på med bilar..
Skulle man bygga en likadan får man slänga på ca 400000:- på utgångspriset.
Så kom, handla och "spara" en massa pengar!
Ja nog har den kostat en slant att bygga, det förstår alla som håller på med bilar..
Skulle man bygga en likadan får man slänga på ca 400000:- på utgångspriset.
Så kom, handla och "spara" en massa pengar!
Re: 747awhp Escort Cosworth
Sänker till 270000:-
Re: 747awhp Escort Cosworth
Det är en väldigt fin bil för er som inte sett den och oroar er för att åka långt och kika på den, det intygar jag.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Re: 747awhp Escort Cosworth
Precis, lyssna på Bäckis!
Sänker priset till 250000:-
Sänker priset till 250000:-
Re: 747awhp Escort Cosworth
230000:-
Re: 747awhp Escort Cosworth
Sänker till 215000:-
Re: 747awhp Escort Cosworth
Har nu provkört bilen och det bär iväg nåt jävulskt med fyrhjulsdrift, 1250 Kg och 800 hästar.
Det är bara att ta sikte på horisonten och trycka av!
Så den som köper bilen kommer att få uppleva något i hästväg
Det är bara att ta sikte på horisonten och trycka av!
Så den som köper bilen kommer att få uppleva något i hästväg