hjælp.. e30 325i vs 325ix coilovers :(

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
norges02

hjælp.. e30 325i vs 325ix coilovers :(

Post by norges02 »

har en e30 325ix turbo bruksbil som jag skulle fått ner en bit så den inte ær som en båt i kurvorna men har ett problem..

tænkte køpa D2 eller k-sport eller annat i liknande kvalite.. MEN de verkar ju inte finnas som passar ix???? :(. går de gøra om lite lætt så de passar från vanlig 325 till ix?
Spiidfriik

Re: hjælp.. e30 325i vs 325ix coilovers :(

Post by Spiidfriik »

Nej. Fjäderbenen är typ 1dm kortare på iX för att drivaxeln ska komma fram. Dämparna är lika mycket kortare. På min iX Touring kör jag Bilstein B6 och lowtec lätt sänkning då den ska gå vinter. Blev mycket bra och rätt pris via eBay.
På min MiX har jag skitkorta ställbara Koni och mkt korta fjädrar av okänt märke. Grymt skönt hård. Inte billigt dock.
Lesjöfors, Lowtec, H&R mfl har korta fjädrar till iX.
Bak är däremot samma som rwd.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Speedas

Post by Speedas »

Är 325ix dämparna lika i diameter som vanliga 325 dämpare ?? isf skulle man kunna kapa fjäderbenet och köra millways coiloverkit och ix dämpare så att man får bilen riktit låg i framända :D
320d e46
330d e46 touring
norges02

Post by norges02 »

okok, ja dom har samma diameter. dvs 51mm. billigt eller inte, har no kostat på bilen nærmare 30papp på 2 veckor så ær væl ingen mening att børja snåla nu :P... dærfør jag tittat på D2 eller k-sport. men min tanke var lite som så att.. kan man inte bestælla ett kit från nån av dom mærkena till en 325 touring o montera rætt på bak, och fram ska man væl ændå kapa bort org tallriken och montera hylsan utanpå fjæderbenen, kan man då inte justera dom i højden o svetsa fast i rætt højd før en ix? eller måste røren på fjæderbenen førlængas lite først så inte hylsorna sitter på før lite och ev blir brytning fram o tillbaka?
Post Reply