Helsmidd M20B30 882hk Turnkey Säljes!
Posted: 17 Feb 2013, 14:04
Säljer iväg min helsmidda M20B30 med Tremec TKO600rr inkl allt för att bara starta och åka
Specen kommer här :
Bottendel : M20B30 3013cc, 84,50 i borr, 9.0:1 i komp, Smidd special beställd 3 liters vevaxel, smidda Spm stakar, Smidda Cp piston kolvar, toppdeckat, borrat, honat, pyramidringat, Oljesprut på kolvarna, stödgördel, Arp pinnbultar till Ramlager,vevlager och topp, ny högflödes oljepump, nya lager och packningar, viktjusterad och nollbalanserad botten.
Toppen : Svetsad, planad, portad, special mira frästa ventilsäten (4 vinklar) Raceventiler (supertech), Titanretainers, Race ventilfjädrar steg 3, Z58 turbo kamaxel, Nuke performance Vipparmar, Nya vipparms axlar, nya excentrar och bultar till vipparmarna, Arp pinnbultar, Nuke performance fuel rail och kamdrev (justerbart) , PPF Grenrör pulssplitt T4 fläns (Lindat), 60mm PPF Wastegate, Precision 6766 billet, Turbopåse, 1680cc Spridare, Aeromotive bränsletrycks regulator, PPF plenum med fullradie trattar i 30graders vinkel med accufab 70mm spjäll med mycket mera! Har special byggt en återcirkulerande vevhusventilation, för att slippa en massa kladd. Motorn har gått 80mil sen senaste lagerbyten och översyn
Drivlina : M10 svänghjul (lite tyngre än M20) Tremec 3skivig koppling, allt nollbalanserat! Tremec TKO 600rr med värsta specen, specad att palla med 910nm konstant på botten stocken. Sprängkåpa som passar M20 vinkeln
Autronic Sm4 med Wastefire tändning, 6st Cdi spolar med Msd 8" Tändkabel och Kabelhärvan till motorn. 3st bosch 044 pumpar matar motorn, Aeromotive bränslefilter.
Motorn är mappad och bromsad uppe hos PPF Grabbarna! Motorn är bromsad just nu till 882hk, (782hk och 846 på hjulen) med etanol vid 1.9 i laddtryck. Fullt ladd vid 3900rpm. Varvstoppet ligger på 7500rpm Gas svaret i denna maskin är grym! Maskinen är byggd för 1000hk! Motorn har bromsats till 1005hk med en precision 7576 billet vid 2,3 i ladd och då ville motorn mer, så motorn är god för mkt mer
Just nu sitter motorn fortfarande monterad i bilen för att köparen ska kunna lyssna och höra maskinen jobba (Jag spakar, bara så ni vet)
Allt ingår till motorn förutom soppa slangar och kylare.
Pris med allt : 150 000:- Bara att vrida på nyckeln och åka:)
Ring om ni undrar nåt! Jag har garanterat glömt att nämna något.
Alla bilder jag hade var för stora för att laddas upp, hör av er så skickar jag över lite bilder.
Intresserade ringer!
Tel : 070-3518871
Mvh Andreas
Specen kommer här :
Bottendel : M20B30 3013cc, 84,50 i borr, 9.0:1 i komp, Smidd special beställd 3 liters vevaxel, smidda Spm stakar, Smidda Cp piston kolvar, toppdeckat, borrat, honat, pyramidringat, Oljesprut på kolvarna, stödgördel, Arp pinnbultar till Ramlager,vevlager och topp, ny högflödes oljepump, nya lager och packningar, viktjusterad och nollbalanserad botten.
Toppen : Svetsad, planad, portad, special mira frästa ventilsäten (4 vinklar) Raceventiler (supertech), Titanretainers, Race ventilfjädrar steg 3, Z58 turbo kamaxel, Nuke performance Vipparmar, Nya vipparms axlar, nya excentrar och bultar till vipparmarna, Arp pinnbultar, Nuke performance fuel rail och kamdrev (justerbart) , PPF Grenrör pulssplitt T4 fläns (Lindat), 60mm PPF Wastegate, Precision 6766 billet, Turbopåse, 1680cc Spridare, Aeromotive bränsletrycks regulator, PPF plenum med fullradie trattar i 30graders vinkel med accufab 70mm spjäll med mycket mera! Har special byggt en återcirkulerande vevhusventilation, för att slippa en massa kladd. Motorn har gått 80mil sen senaste lagerbyten och översyn
Drivlina : M10 svänghjul (lite tyngre än M20) Tremec 3skivig koppling, allt nollbalanserat! Tremec TKO 600rr med värsta specen, specad att palla med 910nm konstant på botten stocken. Sprängkåpa som passar M20 vinkeln
Autronic Sm4 med Wastefire tändning, 6st Cdi spolar med Msd 8" Tändkabel och Kabelhärvan till motorn. 3st bosch 044 pumpar matar motorn, Aeromotive bränslefilter.
Motorn är mappad och bromsad uppe hos PPF Grabbarna! Motorn är bromsad just nu till 882hk, (782hk och 846 på hjulen) med etanol vid 1.9 i laddtryck. Fullt ladd vid 3900rpm. Varvstoppet ligger på 7500rpm Gas svaret i denna maskin är grym! Maskinen är byggd för 1000hk! Motorn har bromsats till 1005hk med en precision 7576 billet vid 2,3 i ladd och då ville motorn mer, så motorn är god för mkt mer
Just nu sitter motorn fortfarande monterad i bilen för att köparen ska kunna lyssna och höra maskinen jobba (Jag spakar, bara så ni vet)
Allt ingår till motorn förutom soppa slangar och kylare.
Pris med allt : 150 000:- Bara att vrida på nyckeln och åka:)
Ring om ni undrar nåt! Jag har garanterat glömt att nämna något.
Alla bilder jag hade var för stora för att laddas upp, hör av er så skickar jag över lite bilder.
Intresserade ringer!
Tel : 070-3518871
Mvh Andreas