Bmw E30 M20 Turbo
Posted: 31 Jan 2013, 22:04
Hallå!
Har en bmw 325 e30 Turbo -85 Till salu.
Bilen startar tyvärr inte.
Förmodligen något problem med chipet i boxen men vet inte säkert vad det kan vara.
Körde bilen från Trollhättan till Örebro och dagen efter när jag skulle ut å köra en sväng startade inte bilen.
Jag skulle rekommendera att slänga ut orginal databoxen,chipet och LMM och installera ett MS eller något annat lämpligt eftermarknads styrsystem så man får någon ordentlig ordning på maskinen.
Säljes som ett projekt.
Det som sitter i bilen är iaf:
M20B27 Maskin.
Orginal kolvar
320 Stakar
Dieselvev
Diesel oljepump
Ställbart Nuke kamdrev.
Portad & svetsad topp med ställbart kamdrev.
ARP topplocks bultar
Orginal växellåda.
618 tryckplatta med 4puk sinter
Polurytan bussningar till växel-länkaget.
Lamell diff med schims och aluminum bussning.
Frontmatat intercooler (600x300x76)
Avgassystem 3tum hela vägen.
MSD 6al + Blaster2 spole. Nya kablar, stift, rotor och lock
Bosch 984 soppa pump 8mm ledningar.
Upp och ner vänt orginal grenrör med en K24.
535 Luftmassemätare.
Sänknings sats 17" ace fälgar och 2st 14" vinterdäck
Karossen är risig eller perfekt för som en rat rod.. Allt beror på hur man väljer att se det.
Hör av er om ni är intresserade vi PM då jag är och jobbar utomlands för tillfället.
Bilen står några mil utanför Örebro
Mvh //
Piere
Har en bmw 325 e30 Turbo -85 Till salu.
Bilen startar tyvärr inte.
Förmodligen något problem med chipet i boxen men vet inte säkert vad det kan vara.
Körde bilen från Trollhättan till Örebro och dagen efter när jag skulle ut å köra en sväng startade inte bilen.
Jag skulle rekommendera att slänga ut orginal databoxen,chipet och LMM och installera ett MS eller något annat lämpligt eftermarknads styrsystem så man får någon ordentlig ordning på maskinen.
Säljes som ett projekt.
Det som sitter i bilen är iaf:
M20B27 Maskin.
Orginal kolvar
320 Stakar
Dieselvev
Diesel oljepump
Ställbart Nuke kamdrev.
Portad & svetsad topp med ställbart kamdrev.
ARP topplocks bultar
Orginal växellåda.
618 tryckplatta med 4puk sinter
Polurytan bussningar till växel-länkaget.
Lamell diff med schims och aluminum bussning.
Frontmatat intercooler (600x300x76)
Avgassystem 3tum hela vägen.
MSD 6al + Blaster2 spole. Nya kablar, stift, rotor och lock
Bosch 984 soppa pump 8mm ledningar.
Upp och ner vänt orginal grenrör med en K24.
535 Luftmassemätare.
Sänknings sats 17" ace fälgar och 2st 14" vinterdäck
Karossen är risig eller perfekt för som en rat rod.. Allt beror på hur man väljer att se det.
Hör av er om ni är intresserade vi PM då jag är och jobbar utomlands för tillfället.
Bilen står några mil utanför Örebro
Mvh //
Piere