Page 1 of 7

Bromsing av min 328 m52b28 turbo 439whp sidan 3

Posted: 27 Jan 2013, 22:16
by K.Brandt
Här kommer en lite filmsnutt på bromsningen av min 328 -98.
http://www.youtube.com/watch?v=-2W0ErkA ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;

Blev 396whp och 485wnm (ca 443hk och 543nm i motorn)

Spec:
M52b28, alublock.
Egetbyggt pulssplitt grenrör i 42mm svartstål.
T70 turbo 62mm in, 62,5mm ut, 0.95 bar laddtryck, öppen intern wg
1:2 ställbar btr.
T4 spridare på 390@3bar, uppställt soppatryck till 4.05bar födar ca 450cc där.
Kör på vpower
Alu ic

O mappat org siemessystem och org lmm!

M3 svänghjul/tryckplatta med 6-puckad sinter

3" avgas

Resten är helt orört!

Gått riktigt hårt det sista och varken block har spruckit eller toppen har lyft sej ;)

Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo

Posted: 27 Jan 2013, 22:52
by Ryskbompa
Fräckt, trodde dom blocken sa upp mycket tidigare. :D

hojhojhojhoj

Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo

Posted: 28 Jan 2013, 00:18
by silverryggen
Hur kompsänkte du? Hur får du kopplingen att hålla i?

Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo

Posted: 28 Jan 2013, 07:51
by Bmwandreas
Vad gav den sae corrected?

Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo

Posted: 28 Jan 2013, 13:48
by K.Brandt
Den är inte kompsänkt. M3 svänghjul/tryckplatta med 240mm sinter.

Det vet jag faktiskt inte Andreas, vad är det som skilljer? Har för mej den låg på 395.8 Med DINcorr. Kan kolla med han som bromsa om han kan få sae.
Skulle vara kul och höra vad det skiljer mellan alla corr??

Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo

Posted: 28 Jan 2013, 14:01
by K.Brandt
384whp med saecorr, förklara gärna vad som skiljer uncorr, din, sae?
(såg i bromstråden att ni använder er mycket av DIN?)

Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo

Posted: 28 Jan 2013, 18:58
by Bmwandreas
Väldigt missvisande med uncorrected på vintern, kan skilja 15 % om man har otur. Din visar mindre än Sae.

Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo

Posted: 28 Jan 2013, 19:05
by K.Brandt
Bmwandreas wrote:Väldigt missvisande med uncorrected på vintern, kan skilja 15 % om man har otur. Din visar mindre än Sae.
Förstår inte riktigt? Hur kör ni?

Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo

Posted: 28 Jan 2013, 21:48
by Bmwandreas
Jag bromsar inte på vintern. Sen kör jag med din korrigering.

Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo

Posted: 28 Jan 2013, 22:11
by K.Brandt
Så ni bromsar inga bilar på vintern?? Då får väl jag göra en ny bromsning till våren (om motorn lever då). Sen verkar det ju inte spela nån roll hur man bär sej åt, folk har ju alltid synpunkter.

Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo

Posted: 28 Jan 2013, 23:11
by Bmwandreas
Jo så är det. Men jag har aldrig sett nån som inte haft nån korrigering på, därför jag reagerade. Vad har du för laddtryck?

Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo

Posted: 28 Jan 2013, 23:31
by K.Brandt
Bmwandreas wrote:Jo så är det. Men jag har aldrig sett nån som inte haft nån korrigering på, därför jag reagerade. Vad har du för laddtryck?
Okej.
Ska se om jag kan få DIN kurvan mailad till mej, men skiljde 0,5hk tydligen. Ladda 0,95bar enligt den laddmätaren jag har i.
Det hela var mest en kul grej och bromsa eftersom den är helt omappad, oöppnad och org lmm. Det enda att klaga på om man vill göra det är att den går lite fett när den går över från vakum till ladd ( afr 10 är den nere och vänder på sen ligger den på 11,8-12,4). 14,5-15 landsväg..

Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo

Posted: 28 Jan 2013, 23:37
by Bmwandreas
Sjukt att den ens funkar omappad. Grattis:)

Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo

Posted: 29 Jan 2013, 14:41
by K.Brandt
Här kommer 2 bilder jag fick:
Image

Det här vet jag inte riktigt vad det säger:
Image

Till sommaren förstår jag ju att jag jag inte kan ladda lika mycket på bensin som jag gör nu. Eller så får jag gå över till e85.

Som jag sagt detta var en kul grej och räknat med att få byta till spurt. Men när det funkar så bra får den gå så länge den, så kan man bygga en riktig motor när den nu ger upp.

Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo

Posted: 29 Jan 2013, 15:08
by cerveza
Det är ju inte dåligt att plocka 2hk mer än vad jag gjorde på e85 och 60h mappning på 0,95 i ladd ;)
Dynojet för life :)

Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo

Posted: 29 Jan 2013, 16:05
by K.Brandt
cerveza wrote:Det är ju inte dåligt att plocka 2hk mer än vad jag gjorde på e85 och 60h mappning på 0,95 i ladd ;)
Dynojet för life :)
Frågan är ju hur länge min motor håller, men ska upp i bänken igen snart med nytt insug, sep wg och större spridare:)
Din tråd och fartverket är en inspiration:)




Ni får gärna säga till nu innan bromsning hur vi ska mäta och vilka inställning vi ska ha på bänken, och vad ni vill ha papper på, så jag slipper massa gnäll sen;)

Re: Bromsing av min 328 m52b28 turbo

Posted: 29 Jan 2013, 16:11
by cerveza
K.Brandt wrote:
cerveza wrote:Det är ju inte dåligt att plocka 2hk mer än vad jag gjorde på e85 och 60h mappning på 0,95 i ladd ;)
Dynojet för life :)
Frågan är ju hur länge min motor håller, men ska upp i bänken igen snart med nytt insug, sep wg och större spridare:)
Din tråd och fartverket är en inspiration:)




Ni får gärna säga till nu innan bromsning hur vi ska mäta och vilka inställning vi ska ha på bänken, och vad ni vill ha papper på, så jag slipper massa gnäll sen;)
Bara ge den vad den tål :D

Tack det var roligt att höra :D