Page 1 of 1
m50 b25 vevhusvent, tomgångsmotor
Posted: 26 Jan 2013, 23:21
by martin.j0hansson
Har en e30 med m50b25, vart skall slangen gå som sitter som vevhusvent i ventilkåpan? Samt den grova slangen från tomgångsmotorn på org insuget?
Tacksam för svarL:)
Re: m50 b25 vevhusvent, tomgångsmotor
Posted: 26 Jan 2013, 23:29
by silverryggen
martin.j0hansson wrote:Har en e30 med m50b25, vart skall slangen gå som sitter som vevhusvent i ventilkåpan? Samt den grova slangen från tomgångsmotorn på org insuget?
Tacksam för svarL:)
Den första till luftfilterhuset och den andra till storgummianslutningen som sitter mellan lmm o spjäll.
Re: m50 b25 vevhusvent, tomgångsmotor
Posted: 26 Jan 2013, 23:38
by martin.j0hansson
Tackar:) så alltså kan man köra ett litet separat luftfilter bara på vevhusventen då? eller är det mer optimalt att skarva in sig innan mitt öppna luftfilter?
Re: m50 b25 vevhusvent, tomgångsmotor
Posted: 27 Jan 2013, 01:24
by silverryggen
Personligen hade jag bara förlängt slangen ner bredvid motorn, out in the open air så att säja
Re: m50 b25 vevhusvent, tomgångsmotor
Posted: 28 Jan 2013, 16:01
by ramberg
Beror ju på det, ska den besiktas kan du få nedslag på vevhusventen då om de ser det.
Den ska vara återansluten till motorn på insugsidan.. som det är och ska vara original.
Har väldigt svårt att tro dom kommer tycka om det med luftfilter eller slang öppen rakt ner mot marken tex.
Re: m50 b25 vevhusvent, tomgångsmotor
Posted: 28 Jan 2013, 20:14
by martin.j0hansson
Okej, bra att veta:) får nog dra dit den till insuget då ist
Re: m50 b25 vevhusvent, tomgångsmotor
Posted: 29 Jan 2013, 10:52
by Evinrude
Båda slangarna ska gå in i gummibälgen mellan lmm och spjällhuset då det ska finnas två anslutningar där.