Sarjas E30 Turbo 2,8L Avesta breddas -87
Posted: 20 Jan 2013, 00:14
Bilen i dagens läge-
Styrsystem:
Nira i3+
Motor, avgassystem:
M50B25 Borrad 84,50 (ej klart)
Oljekylda Ross-kolvar
Smidda H-Profil stakar Eagle
Coopering packning
Egen byggt grenrör
Drivlina:
ZF Låda, M20 svänghjul
4 puckad sinter, 618 tryckplatta
Sviktsstålsaxlar
M535 Diff med ombyggd upphägning
Bränslesystem:
Fuelcell 45/l
Nuke Performance Bränslefilter
Nuke Performance Fuelrail
Nuke Y-kors
Turbo:
Hx 55 24 avgashus
40mm Tial-WG
4" DP
3,5" avgassystem
Chassi:
Fjärderbenstag fram och bak.
D-2 coiloverkitt
Samtliga bussningar utbytta mot delrin
M3 styrväxel
Stumt monterad maskin
Fälgar, däck och bromsar:
Fram 300mm skivor med 4-kolvs ok (cherokee)
Bak 228mm skivor med original ok
Ombyggt till 5-bult
Interiör:
Rensad inredning
uppdaterar med bilder och info när det hinns och nya roliga saker skaffas


Styrsystem:
Nira i3+
Motor, avgassystem:
M50B25 Borrad 84,50 (ej klart)
Oljekylda Ross-kolvar
Smidda H-Profil stakar Eagle
Coopering packning
Egen byggt grenrör
Drivlina:
ZF Låda, M20 svänghjul
4 puckad sinter, 618 tryckplatta
Sviktsstålsaxlar
M535 Diff med ombyggd upphägning
Bränslesystem:
Fuelcell 45/l
Nuke Performance Bränslefilter
Nuke Performance Fuelrail
Nuke Y-kors
Turbo:
Hx 55 24 avgashus
40mm Tial-WG
4" DP
3,5" avgassystem
Chassi:
Fjärderbenstag fram och bak.
D-2 coiloverkitt
Samtliga bussningar utbytta mot delrin
M3 styrväxel
Stumt monterad maskin
Fälgar, däck och bromsar:
Fram 300mm skivor med 4-kolvs ok (cherokee)
Bak 228mm skivor med original ok
Ombyggt till 5-bult
Interiör:
Rensad inredning
uppdaterar med bilder och info när det hinns och nya roliga saker skaffas


