Håller på o sätter ihop min bakvagn..men stötte på problem när jag skulle montera tillbaka mina drivaxlar.
Bankade med slägga o det slutade med att drivaxeln gick sönder tror jag..kom i alla fall ut olja vid den yttre knuten vid navet.
Antar att min metod inte var rätt..men hur fan ska man göra om man ska pressa i drivaxeln i hjulnavet i bak.
bild på den trasiga delen.
...................................................... Team Havajji Racing
Bmw*Alex wrote:ingen fara det där heller , bara plåten som spruckit säkert.
mvh
som mackan skrev så kommer det fett om jag trycker på damasken. Antar att det kommer att komma ut sen när jag kör bilen i värsta fall om man inte lagar det. Går denna del att byta eller blir det en hel drivaxel?
...................................................... Team Havajji Racing
Ja gör de kommer nog funka fint Har kastat e36an Aaah nu åker ja runt i e34 turbo men den står still just nu med trasig drivaxel Nöjd med den bilen, blir ny koppling till nästa år 618 o sinter är inge höjdare Sen lite mer laddtryck
tar du bort drivaxeln helt så i änden på knuten så kan du ta bort plåten där, den är påpressad. sedan får du ta bort allt fett sedan så ser du en låsring där. sedan kan du ta lös hela knuten från axeln
Bmw*Alex wrote:tar du bort drivaxeln helt så i änden på knuten så kan du ta bort plåten där, den är påpressad. sedan får du ta bort allt fett sedan så ser du en låsring där. sedan kan du ta lös hela knuten från axeln
ok..tack för infon. Känns nästan som om jag ska ta bort det o göra om. Pressa i navet istället för att slå i det också
mvh
...................................................... Team Havajji Racing
markus wrote:Det måste la vara dom grova knutarna då det är en is ? Isf har jag en inre knut liggandes om du vill köpa för en resonabel penning.
EDIT. skit i det såg det var yttre =)
Har dom grova tror jag till 99% säkerhet då jag har bulle på mitten av drivaxeln.
säg pris!
Som sagt min är inre knut tror inte själva plåten som gått sönder för dig är samma på inre som yttre knut men om du kan kolla upp om dom är samma så ska jag fixa ett pris.
moxi wrote:..men hur fan ska man göra om man ska pressa i drivaxeln i hjulnavet i bak?
Se till att både in- och utvändig splines är rengjorda, smörj ev med lite tunn olja, knacka (inte banka) cirkulerande med en mindre hammare på navcentrum, dvs runt hålet där drivaxelmuttern senare skruvas fast, samtidigt som du för handkraft trycker in drivaxeln. Vid varje liten knackning kommer drivaxeln att tryckas in någon liten tiondels mm och tillslut kan drivaxelmuttern skruvas fast.
Mvh
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;