Moggah's HardCore E30 (M-Power) M-tech 2
Posted: 07 Dec 2012, 04:39
Som några av er kanske sett i min e34 tråd på sävaturbo.se så har jag skaffat en ny räserbil
En ganska välkänd sådan dessutom
För de som inte vet vad det är för bil så är det en Bmw 318i av 1984 års modell som har blivit våldtagen med en 7.50 taggad bur samt en "Backhalfning" med en Ford 9"are i bak!
Planen med denna är att montera ner till och börja med min gamla s38 turbomotor med Bw T-56 växellådan från e34:an.
Har en ny 3.8L s38 under byggnation, men saknar lite stålar för att färdigställa den ännu så den får ligga på is till resurser finns för att bygga upp den motorn!
Här är lite bilder på när jag fått hem den och parkerat in den i garaget!
Hela bilen är folierad Matt vit, Men det är rätt slitet så det kommer åka bort!
Provade att värma och dra lös från ena bakskärmen, men satan vilket jobb... Tog säkert en timme... Hooh , Tar nog resten senare
Innerskärmen såg lite trist ut, det måste fixas, samt lite allmänt under huven, rensa bort gamla huvfästen o.s.v .. Cleant skare va
Mekvänligt måste det ju vara, Så kapade bort hela frontplåten!
Strippad på dörrar och front
Lite fästen bortstrippade och hål igensvetsade
Åkte på att laga lite rost bakom fjäderbenstornen också.
Sen fick plasman arbeta lite
Mallade upp en ny innerskärm så 225/40 -18 går fritt
Plåtade sedan ihop det, Blev riktigt nöjd faktiskt!
Byggde sedan tillbaka frontplåten, nu i löstagbart utförande!
PopNut, Fina grejer
Så nu är det bara helsvetsning av innerskärmen kvar så sen blir det att börja måtta in motor och låda och se hur det passar!
Har kikat på att flytta in torpedväggen ca. 10cm så man får motorn iaf centrerad över framaxeln, som det är nu så blir det överhäng framåt Får se hur pass det är med plats och om jag orkar börja med det när motorn hänger där!
Det var det för nu!
En ganska välkänd sådan dessutom
För de som inte vet vad det är för bil så är det en Bmw 318i av 1984 års modell som har blivit våldtagen med en 7.50 taggad bur samt en "Backhalfning" med en Ford 9"are i bak!
Planen med denna är att montera ner till och börja med min gamla s38 turbomotor med Bw T-56 växellådan från e34:an.
Har en ny 3.8L s38 under byggnation, men saknar lite stålar för att färdigställa den ännu så den får ligga på is till resurser finns för att bygga upp den motorn!
Här är lite bilder på när jag fått hem den och parkerat in den i garaget!
Hela bilen är folierad Matt vit, Men det är rätt slitet så det kommer åka bort!
Provade att värma och dra lös från ena bakskärmen, men satan vilket jobb... Tog säkert en timme... Hooh , Tar nog resten senare
Innerskärmen såg lite trist ut, det måste fixas, samt lite allmänt under huven, rensa bort gamla huvfästen o.s.v .. Cleant skare va
Mekvänligt måste det ju vara, Så kapade bort hela frontplåten!
Strippad på dörrar och front
Lite fästen bortstrippade och hål igensvetsade
Åkte på att laga lite rost bakom fjäderbenstornen också.
Sen fick plasman arbeta lite
Mallade upp en ny innerskärm så 225/40 -18 går fritt
Plåtade sedan ihop det, Blev riktigt nöjd faktiskt!
Byggde sedan tillbaka frontplåten, nu i löstagbart utförande!
PopNut, Fina grejer
Så nu är det bara helsvetsning av innerskärmen kvar så sen blir det att börja måtta in motor och låda och se hur det passar!
Har kikat på att flytta in torpedväggen ca. 10cm så man får motorn iaf centrerad över framaxeln, som det är nu så blir det överhäng framåt Får se hur pass det är med plats och om jag orkar börja med det när motorn hänger där!
Det var det för nu!