M20B27 Turbo "safe-zone med överladd"
Posted: 27 Nov 2012, 11:50
Hej! Är ganska ny på forumet. Är en 17åring som har snöat in totalt på turbo beemers. Efter några timmar läsande här så blev det en e30 325 turbo.
Den var taskigt byggd så nu ska allt renoveras.
Motor 2013:
Miltal: 24000mil i skrivande stund
M21 vev, nya vev och ramlager.
M20B20 stakar
M20B25 kolvar med nya kolvringar
MegaSquirt V.3
Saab 350cc spridare
Robert Ajdén pulssplit grenrör, extern wg
Svetsade vattenkanaler, ARP bult i toppen
Vippor och fjädrar från PPF
Stor IC
Oljekyl
Mina funderingar är följande. Ska köra med Innovate LC-1 bredbandslambda samt oljetemp, oljetryck och givetvis laddtryck.
#1 Hade tänkt ladda runt 1bar till en början, med en ny originalpackning. Är det "safe" eller är det cooperring som gäller direkt?
#2 Tips på gasspjällgivare, lufttemp som man kan plocka till Megasquirtet?
Tack på förhand! // Kevin Emanuelsson
Den var taskigt byggd så nu ska allt renoveras.
Motor 2013:
Miltal: 24000mil i skrivande stund
M21 vev, nya vev och ramlager.
M20B20 stakar
M20B25 kolvar med nya kolvringar
MegaSquirt V.3
Saab 350cc spridare
Robert Ajdén pulssplit grenrör, extern wg
Svetsade vattenkanaler, ARP bult i toppen
Vippor och fjädrar från PPF
Stor IC
Oljekyl
Mina funderingar är följande. Ska köra med Innovate LC-1 bredbandslambda samt oljetemp, oljetryck och givetvis laddtryck.
#1 Hade tänkt ladda runt 1bar till en början, med en ny originalpackning. Är det "safe" eller är det cooperring som gäller direkt?
#2 Tips på gasspjällgivare, lufttemp som man kan plocka till Megasquirtet?
Tack på förhand! // Kevin Emanuelsson