BMW E28 520i M52B28 med HX50
Posted: 19 Nov 2012, 22:34
Hejsan alla, och hälsningar från Finland!
Första, förlåt mina dåliga språkkunskaper i svenska.
Hoppas att ni fattar.
Jag tänkte att presentera min projekt också i PPF. Hela projekt topic från början är i BTCF Forum, men här kommer litet sammanfattningen med bilder och litet text:
Bilen i början, när jag köpte den:








Och första vår med originellt M20B20:

När sommaren kommit, fick tekniken litet mera häster:

Garret T3/4:








Och sedan efter några veckor litet Hankook på gatan med stora flammer:


Så började EVO2 projekt med M52B28 + Holset HX50.
Motoren:
M50B25 block
M52B28 topp med original 6mm ventiler
M52B28 vevaxel och kolvar
M50B25 vevstakar
Dubbla M50B25 kamaxlar, Vanos i insug
M50B25 insugsats
Holset HX50 med #22 avgashus
ZF 328i/528i/M3 låda
SRE -765 koppling med original 328i massplatta
CroMo svänghjul ca.5kg
MegaSquirt 2
Siemens Deka 875cc spridor
Fuelab regulator
2x Bosch -044
1/2" bensin(RE85) teflon linjer
etc...

Mig svetsad...

































Första, förlåt mina dåliga språkkunskaper i svenska.

Jag tänkte att presentera min projekt också i PPF. Hela projekt topic från början är i BTCF Forum, men här kommer litet sammanfattningen med bilder och litet text:
Bilen i början, när jag köpte den:








Och första vår med originellt M20B20:

När sommaren kommit, fick tekniken litet mera häster:

Garret T3/4:








Och sedan efter några veckor litet Hankook på gatan med stora flammer:


Så började EVO2 projekt med M52B28 + Holset HX50.

Motoren:
M50B25 block
M52B28 topp med original 6mm ventiler
M52B28 vevaxel och kolvar
M50B25 vevstakar
Dubbla M50B25 kamaxlar, Vanos i insug
M50B25 insugsats
Holset HX50 med #22 avgashus
ZF 328i/528i/M3 låda
SRE -765 koppling med original 328i massplatta
CroMo svänghjul ca.5kg
MegaSquirt 2
Siemens Deka 875cc spridor
Fuelab regulator
2x Bosch -044
1/2" bensin(RE85) teflon linjer
etc...

Mig svetsad...

































