antee-s BMW e30 M20b25 Turbo
Posted: 13 Nov 2012, 12:19
hej
tänkte dra igång mitt väldigt udda projekt. e30 turbo!
allt började med att jag fick tag i en e30 som enligt förra ägaren var 99% rostfri och nylackad. det visade sig nu i efterhand att bilfan var totalt uppäten och förarbetet för lacken fanns inte av denna värld. dock bestämde jag mig för att bygga på denna ändå så vi får se hur det slutar.
tanken är att ha lagom med effekt i en grym väghållning
Do88.se sponsrar även detta projektet, stort tack till nils!:)
Motor 2013:
-Holset hx35
-Adaptergrenrör t3 med extern wastegate
-3tums downpipe med 100cells kat och 2,5tum efter med simons dämpare
-Tial 38mm
-Forge dump
-Intercooler med 2,5 tums tryckrör
-1:1btr
-444cc
-E85
-Copering, arp bultar
-Fekzen eller sprut får se vad student ekonomin håller till.
Växellåda:
-Getrag 260
-Motornord shortshift
2013:
-Kl 6 puck sinter
-Hårdare tryckplatta
chassie:
xyz coilovers
strongflex bussningar
dellrin bussningar
fjäderbensstag
hr krängare
nyinköpt och nöjd ägare! trodde jag..
3 månader senare...
och så som den stod för en månadssen
efter att man gått igenom den "fräsha" karossen hitta jag bland annat detta
fick ersättas med delrin
och började med att kapa bort rosten
de löser sig....
<3
satt och surfa lite på ppf och hittade grenrör med rostfri downpipe och tial wastegate 38mm till bra pris av fernis 1
sen hämtade jag en ny hx35a
och såhär ser den ut för tillfället
just nu har jag hetvattentvättat tråget och ska svetsa/skruva i en retur sen är det olja till och från turbon, intercooler downpipe och avgas som ska fixas innan upstart !:) sen kör jag på bara arp till en början. ha ni något liggandes tillexempel arp bultar btr koppling så säg till!
allt för mig änsålänge
tänkte dra igång mitt väldigt udda projekt. e30 turbo!
allt började med att jag fick tag i en e30 som enligt förra ägaren var 99% rostfri och nylackad. det visade sig nu i efterhand att bilfan var totalt uppäten och förarbetet för lacken fanns inte av denna värld. dock bestämde jag mig för att bygga på denna ändå så vi får se hur det slutar.
tanken är att ha lagom med effekt i en grym väghållning
Do88.se sponsrar även detta projektet, stort tack till nils!:)
Motor 2013:
-Holset hx35
-Adaptergrenrör t3 med extern wastegate
-3tums downpipe med 100cells kat och 2,5tum efter med simons dämpare
-Tial 38mm
-Forge dump
-Intercooler med 2,5 tums tryckrör
-1:1btr
-444cc
-E85
-Copering, arp bultar
-Fekzen eller sprut får se vad student ekonomin håller till.
Växellåda:
-Getrag 260
-Motornord shortshift
2013:
-Kl 6 puck sinter
-Hårdare tryckplatta
chassie:
xyz coilovers
strongflex bussningar
dellrin bussningar
fjäderbensstag
hr krängare
nyinköpt och nöjd ägare! trodde jag..
3 månader senare...
och så som den stod för en månadssen
efter att man gått igenom den "fräsha" karossen hitta jag bland annat detta
fick ersättas med delrin
och började med att kapa bort rosten
de löser sig....
<3
satt och surfa lite på ppf och hittade grenrör med rostfri downpipe och tial wastegate 38mm till bra pris av fernis 1
sen hämtade jag en ny hx35a
och såhär ser den ut för tillfället
just nu har jag hetvattentvättat tråget och ska svetsa/skruva i en retur sen är det olja till och från turbon, intercooler downpipe och avgas som ska fixas innan upstart !:) sen kör jag på bara arp till en början. ha ni något liggandes tillexempel arp bultar btr koppling så säg till!
allt för mig änsålänge