såld
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
såld
Bilen i sig är en BMW 1602 från 1970, där precis allt är nytt eller renoverat, för reggad av sfro som ombyggt fordon med alla modifieringar i papperna, är endast uppstartad och provkörd 5km men måste bestyckas och justeras.
Motor: 2l M10, toppen från 320 - e21 portade kanaler, nya ventilstyrningar, Dr Schrick 304`kam och ventilfjädrar, polerade vipparmar, dubbla Dellorto 45 tryckförgasare med fina trattar i rostfritt plenum, malpassi btr, 2st bosch 984 pumpar, Presicion sc61 med a/r 0,58 på avgas som gått max 100mil, Tial 38mm wastegate, grenrör byggt i stål med avgasbandage, rostfritt 3tum avgas från turbo, alla tändningsdetaljer nya och MSD BTM box, o-ringat block, smidda Mahle kolvar och orginal stakar och vev,svänghjul ( allt balanserat hos värmdö motorteknik) oljesprut under kolvar, skvalpplåtar i tråget,värmeväxlare, NX lustgassystem, siliconslangar överallt(vatten & luft), STOR lastbils ic alla tryckrör i rostfritt, 45l fuelcell, kylare sitter bak med elektrisk vattenpump och fläkt.
Transmission: 4-puckad sinter, 618 tryckplatta, växellåda från M535 e28:a, komplett bakvagn från e30 325IX
Chassie: Fram.ombyggda orginal ben med coilover hylsor, justerbara Spax dämpare, justerbara topplagringar, boxade bärarmar, justerbara krängningshämmare fram och bak från Ireland engineering,styrväxel från nissan micra med Howie kort rattutvxl
Bak.Spax coilovers justerbara, urethan bussningar överallt(fram,bak,kränghämmare)
Bromsar: Fram. wilwood 4-kolvsok, röda keramiska EBC belägg och 305mm skivor från 535 e34
Bak.renoverade orginal 325 e30 skivor och ok, stålomspunna slangar överallt,Motul bromsvätska, Wilwood stående pedaler, hydralisk handbroms,linelock
Fälgar: Äkta Compomotive ML 7*15 med Goodyear 195/50-15
Kaross: Turbo spoiler, huv,fram skärmar,breddare,bakre stötfångare i plast, plast rutor, kaross-svetsad, helbur, egna fjädertorn bak, avgastunnel i golvet och sidepipe, egen bakram i skuffen för kylaren och luft- utsläpp mellan baklysena, rensade dropplister, igenlagt tanklock
Inredning: Sabelt plast-stolar och Sandtler 6p-bälten,flockad bräda,stor varvräknare,digital hastighetsmätare, laddtryck,vattentemp,oljetryck,oljetemp,enklare lamda
De är i stora drag allt,säkert glömt nått, men absolut allt är nytt eller genomgånget
Pris: 100k finns i Strängnäs
Ring eller maila för mer info
Henrik - 0704620801 . smygarn811@hotmail.com
Dennis - 0708295700 . dennis@verktygsexpressen.se
Motor: 2l M10, toppen från 320 - e21 portade kanaler, nya ventilstyrningar, Dr Schrick 304`kam och ventilfjädrar, polerade vipparmar, dubbla Dellorto 45 tryckförgasare med fina trattar i rostfritt plenum, malpassi btr, 2st bosch 984 pumpar, Presicion sc61 med a/r 0,58 på avgas som gått max 100mil, Tial 38mm wastegate, grenrör byggt i stål med avgasbandage, rostfritt 3tum avgas från turbo, alla tändningsdetaljer nya och MSD BTM box, o-ringat block, smidda Mahle kolvar och orginal stakar och vev,svänghjul ( allt balanserat hos värmdö motorteknik) oljesprut under kolvar, skvalpplåtar i tråget,värmeväxlare, NX lustgassystem, siliconslangar överallt(vatten & luft), STOR lastbils ic alla tryckrör i rostfritt, 45l fuelcell, kylare sitter bak med elektrisk vattenpump och fläkt.
Transmission: 4-puckad sinter, 618 tryckplatta, växellåda från M535 e28:a, komplett bakvagn från e30 325IX
Chassie: Fram.ombyggda orginal ben med coilover hylsor, justerbara Spax dämpare, justerbara topplagringar, boxade bärarmar, justerbara krängningshämmare fram och bak från Ireland engineering,styrväxel från nissan micra med Howie kort rattutvxl
Bak.Spax coilovers justerbara, urethan bussningar överallt(fram,bak,kränghämmare)
Bromsar: Fram. wilwood 4-kolvsok, röda keramiska EBC belägg och 305mm skivor från 535 e34
Bak.renoverade orginal 325 e30 skivor och ok, stålomspunna slangar överallt,Motul bromsvätska, Wilwood stående pedaler, hydralisk handbroms,linelock
Fälgar: Äkta Compomotive ML 7*15 med Goodyear 195/50-15
Kaross: Turbo spoiler, huv,fram skärmar,breddare,bakre stötfångare i plast, plast rutor, kaross-svetsad, helbur, egna fjädertorn bak, avgastunnel i golvet och sidepipe, egen bakram i skuffen för kylaren och luft- utsläpp mellan baklysena, rensade dropplister, igenlagt tanklock
Inredning: Sabelt plast-stolar och Sandtler 6p-bälten,flockad bräda,stor varvräknare,digital hastighetsmätare, laddtryck,vattentemp,oljetryck,oljetemp,enklare lamda
De är i stora drag allt,säkert glömt nått, men absolut allt är nytt eller genomgånget
Pris: 100k finns i Strängnäs
Ring eller maila för mer info
Henrik - 0704620801 . smygarn811@hotmail.com
Dennis - 0708295700 . dennis@verktygsexpressen.se
Last edited by Goffy on 25 Mar 2013, 18:34, edited 5 times in total.
Mvh Henrik - 0704620801
SUVI PERFORMANCE
SUVI PERFORMANCE
Re: BMW 02:a -70:a nybyggd
Nääeeeeejjjjjjj!!!!!!! Inte sälja dräparen!!!!
Re: BMW 02:a -70:a nybyggd
Fyyyfan vad rå! Den skulle man haft!
Bmw E36 325 Coupé: http://www.garaget.org/?car=335913
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
Re: BMW 02:a -70:a nybyggd
Riktigt FET!
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
Re: BMW 02:a turbo -70:a nybyggd
Mvh Henrik - 0704620801
SUVI PERFORMANCE
SUVI PERFORMANCE
Re: BMW 02:a turbo -70:a nybyggd
Mvh Henrik - 0704620801
SUVI PERFORMANCE
SUVI PERFORMANCE
Re: BMW 02:a turbo -70:a nybyggd
Jeeeflars i havet, säg att den är sjukt dyr, så jag inte har råd... Törs man fråga riktpris?
//Henrik
Re: BMW 02:a turbo -70:a nybyggd
105k
Last edited by Goffy on 30 Sep 2012, 11:53, edited 1 time in total.
Mvh Henrik - 0704620801
SUVI PERFORMANCE
SUVI PERFORMANCE
Re: BMW 02:a turbo -70:a nybyggd
[img]htt[IMG]http://i849.photobucket.com/albums/ab56/smygarn811/IMG_0637_zpsc6c7cad4.jpg[/img]
Mvh Henrik - 0704620801
SUVI PERFORMANCE
SUVI PERFORMANCE
Re: BMW 02:a turbo -70:a nybyggd 105k
Mvh Henrik - 0704620801
SUVI PERFORMANCE
SUVI PERFORMANCE
Re: BMW 02:a turbo -70:a nybyggd 105k
Mvh Henrik - 0704620801
SUVI PERFORMANCE
SUVI PERFORMANCE
Re: BMW 02:a turbo -70:a nybyggd 100k
finns det någon projekttråd om denna?
Re: BMW 02:a turbo -70:a nybyggd 100k
Tyvärr gör de inte de,har byggt under väldigt lång tid, men lovar att den gör ingen besviken
Mvh Henrik - 0704620801
SUVI PERFORMANCE
SUVI PERFORMANCE
Re: BMW 02:a turbo -70:a nybyggd 100k
Mvh Henrik - 0704620801
SUVI PERFORMANCE
SUVI PERFORMANCE
Re: BMW 02:a turbo -70:a nybyggd 100k
Mvh Henrik - 0704620801
SUVI PERFORMANCE
SUVI PERFORMANCE