BMW AC Schnitzer CLS Widebody Turbo
Posted: 16 Aug 2012, 21:23
Hej.
Sålde min bmw e30 turbo. Såg denna på blocket, tyckte det var bra pris så jag slog till.
Synd att bilen inte är i samma skick som när bumper hade bilen. Men i vinter ska den göras i toppskick. Bland annat en hellack, nya fälgar och mycket mer. Effekten är idag 483 whp (nymappad efter ras).
Liter bilder på bilen.
När jag hämta den.
I vårt garage.
En bild på när bumper ägde den,
Lite info om bilen.
Motor: 2,8 liters 6 cylindrig BMW M50B25 (vanos). Borrat, honat, planat och pyramidringat block. Precision SC62 specialturbo, PPF intercooler, PPF grenrör som är coatad, PPF dumpventil, TIAL wastegate, turbokamaxlar och specialkomponerat avgassystem av Ferrita. Stödgördel från PPF. BMW 328 helsmidd vevaxel. Smidda 135 mm CP kolvar samt smidda stakar. 2 x racingkamkedjor samt racingkedja till oljepump. BMW M5 tändspolar. ARP-bultar.
Topplocket planat och med frästa ventilsäten och inslipade ventiler. BMW ickevanos innerfjädrar och PPF race ytterfjädrar. Titanretainers och 1 mm oversize raceventiler. Allt byggt på BMW 328 topplock med vanos borttaget.
Autronic SMC styrsystem med MSD DIS4 tändslutsteg. Autronic kam- och vevaxelgivare. Dubbla Bosch 044 racing bensinpumpar samt stålomspunna slangar, PPF catchtank, PPF / Nuke fuelrail. Precision lågohmiga spridare 1260 cc. Spal sugande elfläkt, 382 mm. Griffin racingkylare med PPF expansionskärl.
Oljekylning, 200x280x40mm Mesa-Cool oljekylare från PPF. BMW M3 oljefilterhus. Stålomspunna oljeslangar.
Sachs racing tryckplatta samt 4-pucks sinterlamell.
Vevaxel, triggerhjul, koppling och svänghjulet är viktat och balanserat.
BMW M3 3,2 6-växlad låda, kardan samt bakvagn med förstärkningsplattor mot chassiet samt Power Flex-bussningar i hela bakvagnen. Shortshift kit från UUC.
FK Automovite ställbart både i hårdhet och höjd runtom.
BMW M3 3.2 drivlina (växellåda och bakvagn).
18" BBS Lemans med 9" breda framfälgar och 10" breda bakfälgar.
Movit 4 kolvsok, 322x32 mm fram. BMW M3 3.2 bromsok bak, 312 mm Zimmermann skivor och Green Stuff belägg. Stålomspunna slangar runtom.
AC Schnitzer breddning i kolfiber både fram och bak och även front- och bakspoiler i kolfiber etc.
Ska försöka regga in bilen med turbo i vinter, hoppas jag lyckas.
Blir antagligen denna färg.
Och dessa fälgar i 18 tum,
Smaken är som baken!!
Sålde min bmw e30 turbo. Såg denna på blocket, tyckte det var bra pris så jag slog till.
Synd att bilen inte är i samma skick som när bumper hade bilen. Men i vinter ska den göras i toppskick. Bland annat en hellack, nya fälgar och mycket mer. Effekten är idag 483 whp (nymappad efter ras).
Liter bilder på bilen.
När jag hämta den.
I vårt garage.
En bild på när bumper ägde den,
Lite info om bilen.
Motor: 2,8 liters 6 cylindrig BMW M50B25 (vanos). Borrat, honat, planat och pyramidringat block. Precision SC62 specialturbo, PPF intercooler, PPF grenrör som är coatad, PPF dumpventil, TIAL wastegate, turbokamaxlar och specialkomponerat avgassystem av Ferrita. Stödgördel från PPF. BMW 328 helsmidd vevaxel. Smidda 135 mm CP kolvar samt smidda stakar. 2 x racingkamkedjor samt racingkedja till oljepump. BMW M5 tändspolar. ARP-bultar.
Topplocket planat och med frästa ventilsäten och inslipade ventiler. BMW ickevanos innerfjädrar och PPF race ytterfjädrar. Titanretainers och 1 mm oversize raceventiler. Allt byggt på BMW 328 topplock med vanos borttaget.
Autronic SMC styrsystem med MSD DIS4 tändslutsteg. Autronic kam- och vevaxelgivare. Dubbla Bosch 044 racing bensinpumpar samt stålomspunna slangar, PPF catchtank, PPF / Nuke fuelrail. Precision lågohmiga spridare 1260 cc. Spal sugande elfläkt, 382 mm. Griffin racingkylare med PPF expansionskärl.
Oljekylning, 200x280x40mm Mesa-Cool oljekylare från PPF. BMW M3 oljefilterhus. Stålomspunna oljeslangar.
Sachs racing tryckplatta samt 4-pucks sinterlamell.
Vevaxel, triggerhjul, koppling och svänghjulet är viktat och balanserat.
BMW M3 3,2 6-växlad låda, kardan samt bakvagn med förstärkningsplattor mot chassiet samt Power Flex-bussningar i hela bakvagnen. Shortshift kit från UUC.
FK Automovite ställbart både i hårdhet och höjd runtom.
BMW M3 3.2 drivlina (växellåda och bakvagn).
18" BBS Lemans med 9" breda framfälgar och 10" breda bakfälgar.
Movit 4 kolvsok, 322x32 mm fram. BMW M3 3.2 bromsok bak, 312 mm Zimmermann skivor och Green Stuff belägg. Stålomspunna slangar runtom.
AC Schnitzer breddning i kolfiber både fram och bak och även front- och bakspoiler i kolfiber etc.
Ska försöka regga in bilen med turbo i vinter, hoppas jag lyckas.
Blir antagligen denna färg.
Och dessa fälgar i 18 tum,
Smaken är som baken!!