Page 1 of 1
M50 turbogrenrör
Posted: 14 Aug 2012, 21:10
by dannek1991
Hej!
Har köpt ett M50 turbogrenrör utav er som är monterat i en E36, problemet nu är att turbon kommer så pass långt ner så jag har fått problem med min oljeretur! Min oljeretur för tillfället är högst upp på oljetråget, fast har i stort sett ingen fall höjd alls på oljan..... Är det någon som kommit på nått bra sett att lösa returen på?
/Danne
Re: M50 turbogrenrör
Posted: 14 Aug 2012, 21:21
by TreLingon
dannek1991 wrote:Hej!
Har köpt ett M50 turbogrenrör utav er som är monterat i en E36, problemet nu är att turbon kommer så pass långt ner så jag har fått problem med min oljeretur! Min oljeretur för tillfället är högst upp på oljetråget, fast har i stort sett ingen fall höjd alls på oljan..... Är det någon som kommit på nått bra sett att lösa returen på?
/Danne
Vad har du för turbo ?
Re: M50 turbogrenrör
Posted: 14 Aug 2012, 21:49
by dannek1991
Det heter emusa t3 turbocharger, ett turbokit som är köpt från USA. Så har tyvärr inte så mycket info om den och tror ju inte heller det är nån större kvalitets turbo ^^
Re: M50 turbogrenrör
Posted: 18 Aug 2012, 02:12
by TreLingon
Lägg upp en bild på hur det ser ut !
Re: M50 turbogrenrör
Posted: 18 Aug 2012, 17:33
by Daniel86
Uppsamlings butt å biltema pump till bröstkåpan/ventilkåpan?
Re: M50 turbogrenrör
Posted: 18 Aug 2012, 18:06
by jorgen
Jag höjde bara motorn en aning på avgassidan. Dels för att få bättre fall + att jag ville inte köra med tryckrör under framvagns balken
Re: M50 turbogrenrör
Posted: 25 Aug 2012, 00:09
by Tjuuuren
In med returen där oljepluggen ska sitta, fungerar utmärkt även på E36 med turbon nere!
Men troligtvis kommer alla andra säga motsatsen...
Re: M50 turbogrenrör
Posted: 25 Aug 2012, 13:07
by cerveza
Tjuuuren wrote:In med returen där oljepluggen ska sitta, fungerar utmärkt även på E36 med turbon nere!
Men troligtvis kommer alla andra säga motsatsen...
+1
Re: M50 turbogrenrör
Posted: 26 Aug 2012, 15:05
by erikjakan
Tjuuuren wrote:In med returen där oljepluggen ska sitta, fungerar utmärkt även på E36 med turbon nere!
Men troligtvis kommer alla andra säga motsatsen...
Det där tipset kommer jag sno och utvärdera
MVH Erik
Re: M50 turbogrenrör
Posted: 27 Aug 2012, 10:01
by Tjuuuren
Gör det!
Har haft bilar som rullat så i över 5000mil, utan problem.
Åker så på min bruksbil i dagsläget också.
M50 turbogrenrör
Posted: 27 Aug 2012, 12:01
by AndreasÖ
Tjuuuren wrote:In med returen där oljepluggen ska sitta, fungerar utmärkt även på E36 med turbon nere!
Men troligtvis kommer alla andra säga motsatsen...
Finns det nån bild eller mer info om det?
Håller själv på med ett e36 turbo bygge så letar info, tips osv för fullt.
Re: M50 turbogrenrör
Posted: 28 Aug 2012, 19:14
by erikjakan
Tjuuuren wrote:Gör det!
Har haft bilar som rullat så i över 5000mil, utan problem.
Åker så på min bruksbil i dagsläget också.
Har du kört nå bana med det? Tex en lång vänstersväng i 1.5g?
Re: M50 turbogrenrör
Posted: 12 Sep 2012, 23:34
by M-techer
erikjakan wrote:Tjuuuren wrote:Gör det!
Har haft bilar som rullat så i över 5000mil, utan problem.
Åker så på min bruksbil i dagsläget också.
Har du kört nå bana med det? Tex en lång vänstersväng i 1.5g?
Det har han nog.
Säkerligen på bredden i allt för hög fart.
Re: M50 turbogrenrör
Posted: 14 Sep 2012, 23:08
by Pitbull
M-techer wrote:erikjakan wrote:Tjuuuren wrote:Gör det!
Har haft bilar som rullat så i över 5000mil, utan problem.
Åker så på min bruksbil i dagsläget också.
Har du kört nå bana med det? Tex en lång vänstersväng i 1.5g?
Det har han nog.
Säkerligen på bredden i allt för hög fart.
Vänstersväng ja! Men dock ingen bankörning vill jag minnas!
Mvh