Oljefilterhus till s50 (för oljekylning)
Posted: 23 Jul 2012, 17:12
Hjälpte till med att bygga lite oljekylare till en bekant. (lägger upp denna tråd för att jag själv inte hittade denna info)
Tyckte det var dyrt och svårt att få tag i oljefilterhus till s50 eller liknande lösning.
BMW leverade fabriknytt oljefilterhus för 3080 kronor ink moms (utan verkstadsrabatt)
Sett annonser på begagnade upp emot 2000 kr + frakt.
För den som vill ha gängande anslutningar är hålen ca 14,5mm
Vilket gör att det går fint att slå en m16*1,5 gäng direkt i hålen.
För AN10 anslutning:
Köp en an-koppling m16*1,5 -> AN10 (hittade inte denna som hydraulikkoppling i en del) (ca 150 kr styck)
eller hydraulkoppling JIC (37grader kona) m16*1,5 -> 3/4 - 16 med adapter 3/4 -> 7/8-14 (ca 50-60 kr för två nipplar))
För AN8 anslutning
Köp en an-koppling m16*1,5 -> AN8 (ca 150 kr styck)
Köp en hydraulkoppling JIC (37grader kona) m16*1,5 -> 3/4 - 16 (ca 25 kr styck)
Kanske finns någon detta intressant, annars kan tråden låtas falla, eller raderas.
Tyckte det var dyrt och svårt att få tag i oljefilterhus till s50 eller liknande lösning.
BMW leverade fabriknytt oljefilterhus för 3080 kronor ink moms (utan verkstadsrabatt)
Sett annonser på begagnade upp emot 2000 kr + frakt.
För den som vill ha gängande anslutningar är hålen ca 14,5mm
Vilket gör att det går fint att slå en m16*1,5 gäng direkt i hålen.
För AN10 anslutning:
Köp en an-koppling m16*1,5 -> AN10 (hittade inte denna som hydraulikkoppling i en del) (ca 150 kr styck)
eller hydraulkoppling JIC (37grader kona) m16*1,5 -> 3/4 - 16 med adapter 3/4 -> 7/8-14 (ca 50-60 kr för två nipplar))
För AN8 anslutning
Köp en an-koppling m16*1,5 -> AN8 (ca 150 kr styck)
Köp en hydraulkoppling JIC (37grader kona) m16*1,5 -> 3/4 - 16 (ca 25 kr styck)
Kanske finns någon detta intressant, annars kan tråden låtas falla, eller raderas.