Page 1 of 1
Getrag 420g vs M50, bolt on?
Posted: 15 Jul 2012, 20:12
by Meek
Tjabba! Har fått tag på en Getrag 420g från M3 3,2 då och började fundera om den passar rakt av i min e36 coupe 325 -92, spakställ stödlager balk kardan samt medbringare mot 188huset följer med som jag förstod det!
Mvh Markus
Re: Getrag 420g vs M50, bolt on?
Posted: 16 Jul 2012, 09:56
by Meek
Inte så många som provat verkar det som? Mer ZF som gäller till m50 kanske?:)
Getrag 420g vs M50, bolt on?
Posted: 16 Jul 2012, 10:18
by Tysken
Ska passa rakt av så vitt jag vet.
Re: Getrag 420g vs M50, bolt on?
Posted: 16 Jul 2012, 21:54
by Meek
Tysken wrote:Ska passa rakt av så vitt jag vet.
Låter lovande, verkar ju hålla endel med, såg han från Sandviken med 1000hk så för mina 400 ska den väl palla
Re: Getrag 420g vs M50, bolt on?
Posted: 16 Jul 2012, 22:12
by Daniel86
Ja nog ska den hålla, även om du har bra mkt mer vrid än en m3a.
Hade nog varit många fler som åkt 6vxl om dem inte va så satans dyra
Re: Getrag 420g vs M50, bolt on?
Posted: 17 Jul 2012, 00:01
by Meek
Daniel86 wrote:Ja nog ska den hålla, även om du har bra mkt mer vrid än en m3a.
Hade nog varit många fler som åkt 6vxl om dem inte va så satans dyra
Jo visst är det så, mjo kostar ju en slant men jag ville åt 0,83 på sexan då jag har 3:15 klump!
Och har kollat lite ZF men då ska man leta balk eller ställ eller kardan osv, känns som att då är man ju snart i samma pengar:)
Mvh
Re: Getrag 420g vs M50, bolt on?
Posted: 17 Jul 2012, 00:59
by Daniel86
Zf har ju 1:1 på 5an.. jag åker så med 3.15 och det suger rejält.
En växel till eller utväxling från 328/tds fungerar annars.
Re: Getrag 420g vs M50, bolt on?
Posted: 17 Jul 2012, 10:35
by Meek
Daniel86 wrote:Zf har ju 1:1 på 5an.. jag åker så med 3.15 och det suger rejält.
En växel till eller utväxling från 328/tds fungerar annars.
Jo, det blev en 420g!:)