Page 1 of 1
Copperring på m20 med o-ring spår.
Posted: 14 Jul 2012, 15:21
by Bmwboy83
Hej. Jag har problem med att toppakningen min inte holder tett med o-ring. Hadde bilen på mappning och då blåste den ut på 1,3 bar.
Det jag undrar på er om jag kan bruke copperring pakning när jag har o-ring spår fresad i blokken min?
Noen sier att ringene i copperring pakningen er større i diameter enn o-ring spårene. Att det bare er å ta ut pianotråd og legge på copperring pakningen uten å bruke locktite til å fylle i frese spårene i blokka.
Noen som kan bekrefte dette helt säkert?
Mvh Espen Bekkhus
Re: Copperring på m20 med o-ring spår.
Posted: 14 Jul 2012, 17:10
by Bmwandreas
Oring och origpackning fungerar långt. Minst 2 bar och 700 hk. Du har nog något annat fel..
Re: Copperring på m20 med o-ring spår.
Posted: 14 Jul 2012, 18:14
by Bmwboy83
Bmwandreas wrote:Oring och origpackning fungerar långt. Minst 2 bar och 700 hk. Du har nog något annat fel..
Ja, har hørt det jag ochså. Men va kan være fel da? en injector som kanske har gitt sig?
Hur hårdt strammer dere arp bultarna? Jag strammad til 96 nm med mineral olja. Och etterstrammade toppen med samma moment efter motoren var varmkjörd.
Re: Copperring på m20 med o-ring spår.
Posted: 14 Jul 2012, 19:43
by Bmwandreas
Spikningar dödar packning. Kolla upp spridarna och få den mappad ordentligt med knackutrustning.
Re: Copperring på m20 med o-ring spår.
Posted: 15 Jul 2012, 10:42
by Bmwboy83
Har skickad inn spriderna for att testa dom. Bilen var på mappning med knacksensor for att lysna efter tenningsbank.
Men en kompis körde bilen från verkstaden och hem til meg med kun startmapp. Och han gassade på upp til kanskje 5-6000rpm med meget høg tenning.
Kan det ha skjedd nånting med topp pakningen da? att den sen har blåst ut når jag kom til mapping och bromsningen?
Takker for svar.
Mvh Espen
Re: Copperring på m20 med o-ring spår.
Posted: 15 Jul 2012, 11:26
by Bmwandreas
Ja. Det kan räcka!