1000hk Audi RS2 SEDAN (07K motor)
Posted: 03 Jul 2012, 09:48
Ingen coupé...
Bilen är ursprungligen en Audi 80 Quattro 2.8 -93
Gilla och följ gärna 07K Motorsport också!
Bilen ska gå på gata, stripp och drift
Planen är att få ner vikten till 1200-1300Kg, och köra låga 9'or (eller höga 8'or) på strippen. Viktfördelningen är jag medveten om och jag satsar på att få chassit fördelat närmare 50/50 med mycket god väghållning. Jag kommer lägga extremt mycket resurser på motor för tidigt ladd och hög toppeffekt. Ett brett register som få har sett innan! Bilen kommer typ se ut som en RS2 sedan.
Illustration
-Motor/soppasystem-
07K block 2.5L
Kammar hemlig spec med VVT
Topp rejält portad av Jonus-Racing, maxxade säten, planad
Shimsade ventiltryckare halvhydraulisk
3xmm insugsventiler nitrid-coatade
28mm avgasventiler i Nimonic 751
80mm spjällhus
Ståltoppackning
Racing fjädrar
Titan retainers
Modifierade kedjespännare till kamkedjan
JE kolvar 82.5mm specialbeställda med nitrat kolvringar
Jonus Racing H-profil stakar med 22mm kolvbult
8 bult 92.8mm turbovev
Egendimensionerad torrsump
MaxxECU sprut
3st Bosch 044
R8 V10 tändspolar
-Chassi-
KW v.3 coilovers
CNC Ledlager topplagringar 12mm offset på caster/camber
Alubussningar i sub-frames, motor, låda och diff
Smidda länkarmar med ställbar camber på spindelleden
Polyuretanbussningar (95 Shore) i hela hjulupphängningen
Batteri flyttat bak i baljan, baksätet kvar och kolfiber huv/front fram för jämnare viktfördelning
3mm polykarbonat rutor runt om
Lättad på all isolering, lister, dörrar, rutor, asfaltsmatta och massa annat.
Lätta justerbara sportstolar fram
Bromsar inte bestämt än
Porsche 993 luftintag
Hydraulisk handbroms
-Drivlina-
01E 6vxl dogbox från Jonus-Racing
CNC fräst stålsvänghjul från Jonus-Racing
2 skivig Tilton koppling 8mm 1300nm
Drivaxlar från Jonus-Racing
Uppdaterade drivknutar runt om från Tyskland
Lamelldiff fram med lätt broms från Jonus-Racing
Rampdiff bak med hård broms från Jonus-Racing
Bilen är ursprungligen en Audi 80 Quattro 2.8 -93
Gilla och följ gärna 07K Motorsport också!
Bilen ska gå på gata, stripp och drift
Planen är att få ner vikten till 1200-1300Kg, och köra låga 9'or (eller höga 8'or) på strippen. Viktfördelningen är jag medveten om och jag satsar på att få chassit fördelat närmare 50/50 med mycket god väghållning. Jag kommer lägga extremt mycket resurser på motor för tidigt ladd och hög toppeffekt. Ett brett register som få har sett innan! Bilen kommer typ se ut som en RS2 sedan.
Illustration
-Motor/soppasystem-
07K block 2.5L
Kammar hemlig spec med VVT
Topp rejält portad av Jonus-Racing, maxxade säten, planad
Shimsade ventiltryckare halvhydraulisk
3xmm insugsventiler nitrid-coatade
28mm avgasventiler i Nimonic 751
80mm spjällhus
Ståltoppackning
Racing fjädrar
Titan retainers
Modifierade kedjespännare till kamkedjan
JE kolvar 82.5mm specialbeställda med nitrat kolvringar
Jonus Racing H-profil stakar med 22mm kolvbult
8 bult 92.8mm turbovev
Egendimensionerad torrsump
MaxxECU sprut
3st Bosch 044
R8 V10 tändspolar
-Chassi-
KW v.3 coilovers
CNC Ledlager topplagringar 12mm offset på caster/camber
Alubussningar i sub-frames, motor, låda och diff
Smidda länkarmar med ställbar camber på spindelleden
Polyuretanbussningar (95 Shore) i hela hjulupphängningen
Batteri flyttat bak i baljan, baksätet kvar och kolfiber huv/front fram för jämnare viktfördelning
3mm polykarbonat rutor runt om
Lättad på all isolering, lister, dörrar, rutor, asfaltsmatta och massa annat.
Lätta justerbara sportstolar fram
Bromsar inte bestämt än
Porsche 993 luftintag
Hydraulisk handbroms
-Drivlina-
01E 6vxl dogbox från Jonus-Racing
CNC fräst stålsvänghjul från Jonus-Racing
2 skivig Tilton koppling 8mm 1300nm
Drivaxlar från Jonus-Racing
Uppdaterade drivknutar runt om från Tyskland
Lamelldiff fram med lätt broms från Jonus-Racing
Rampdiff bak med hård broms från Jonus-Racing