Page 1 of 1
210 diff . <-3,07
Posted: 25 Jun 2012, 08:31
by Dawe_A
tjenixen, vill byta utväxling i diffen, nu varande är 3.91 tror jag, jag önskar 3.07(org på e28 M535) och neråt.
Skall passa 210 huset som sitter på e28 535, m5, e34 m5/535 mfl.
Re: 210 diff . <-3,07
Posted: 25 Jun 2012, 11:09
by Andy_b
Jag har en svetsad från en 540 med 2,93
Re: 210 diff . <-3,07
Posted: 25 Jun 2012, 11:51
by HenrikF
Har du tänkt genom detta dawe?
ska du ha i b38 i din e28 så ska du ha 3.91 diffen i e28 hus eller bygga om så du får på e34 diff på e28.
Eller ska du ha i din s50 med zf?
Re: 210 diff . <-3,07
Posted: 26 Jun 2012, 07:45
by Dawe_A
HenrikF wrote:Har du tänkt genom detta dawe?
ska du ha i b38 i din e28 så ska du ha 3.91 diffen i e28 hus eller bygga om så du får på e34 diff på e28.
Eller ska du ha i din s50 med zf?
nej jag vill bara kunna köra snabbare på lägre varvtal med m5an, det är väl 3.91 i den original? Min e28 med getrag 260 + 3.07 är underbar, cirka 1700 rpm vid 100km/h (mätarfart) , m5an = 2500rpm vid 100km/h .. Så en 3.07 utväxling eller lägre hade nog gjort sig i e34an
?
Eller är jag helt ute och cyklar..
Re: 210 diff . <-3,07
Posted: 26 Jun 2012, 07:48
by Dawe_A
Andy_b wrote:Jag har en svetsad från en 540 med 2,93
tack men nej tack, inget svetsat.. denna skall sitta på en " glidar vagn. "
Sv: 210 diff . <-3,07
Posted: 26 Jun 2012, 09:09
by johankihl
Om du bara ska ha utväxlingen kvittar det väl om diffen är svetsad?
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Re: Sv: 210 diff . <-3,07
Posted: 26 Jun 2012, 10:27
by Dawe_A
johankihl wrote:Om du bara ska ha utväxlingen kvittar det väl om diffen är svetsad?
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
jasså, har har aldrig öppnat en diff förut så jag är rätt grön på detta.
isåfall kan den vara intressant, passar 540 innehållet i min e34 m5 diff ?
finns det någon bra guide om hur man byter utväxlingen?
MVH
Re: 210 diff . <-3,07
Posted: 27 Jun 2012, 22:42
by Dawe_A
Någon som har något att påpeka ang getrag 280 + 2.93 i diffen?
Re: 210 diff . <-3,07
Posted: 28 Jun 2012, 07:47
by Andy_b
Toppfart på över 300km
är typ lika som min 6 petade låda (0,8x) på 6an
helt underbart när det inte varvar nått i 120
men man kräver lite power i maskin