Bmw m5 turbo E34 921whp
Posted: 05 Jun 2012, 11:46
Tänkte dra igång en tråd här bland alla bmw nördar:)
Bror min köpte denna bil för 2 veckor sedan och givetvis kan man inte hålla fingrarna bort;)
Lite info om bilen då.
Info:
Bilen:
Diamansvart, utan rost, alla lister osv kvar, grymt fräsch svart skinninredning, shadowline.. Riktigt fin M5 kaross, gått ca.18700mil. Ser ut som vilken E34 M5 som helst utvändigt..
Botten:
Stressborrad, pyramidringad, CP-kolvar, SPM stakar,Arp bult, nya lager kedjor packningar mm.
Topp:
Planad, sleevad, mirafräst,Arp bult, PPF oversize ventiler, PPF ventilfjäderkitt med crmo retainers.
Styrsystem:
Vipec v44 med VAG spolar, lc1 bredbandslambda, mappad av PPF
Övrigt:
60mm WG PPF, 75mm Dump PPF, 3x bosch 044, 600x300x100mm IC, oljekyl, HX60 76mm IN, 4" avgas till första ljuddämpare sedan 3.5".
Pulssplitt grenrör, tryckrör i aluminium.
Sitter en växellåda från e60 530d, 6vxl manuell, tilton 3skivig koppling, m5 3.6 svänghjul.
Orginal BMW M5 Diff med 2,93 utväxling.. ca.4000rpm vid 200km/h
SVEAKardan..
Original fungerande EDC.
Bilen är bromsad hos PPF, 921whp 1026wnm @ 1.7bar E85.
De som ska göras nu är byta spridare till ny 2000cc och mappa/bromsa om bilen.Fixa med riktig laddtrycksstyrning.Sen ska den göras om till sleeper stuk bort med toningen på rutor osv.
Sen i vinter ska de byggas om från 3 bocsh 044 pumpar till en weldon 2345 pump som jag har
i supran min.Även bak och framvagn ska ses över + massa annat små pill.
Så nu har man ca 2200hk i garaget fördelat på 2 bilar:)
En bild på supran min.Bromsad till 1045rwhp.
Bror min köpte denna bil för 2 veckor sedan och givetvis kan man inte hålla fingrarna bort;)
Lite info om bilen då.
Info:
Bilen:
Diamansvart, utan rost, alla lister osv kvar, grymt fräsch svart skinninredning, shadowline.. Riktigt fin M5 kaross, gått ca.18700mil. Ser ut som vilken E34 M5 som helst utvändigt..
Botten:
Stressborrad, pyramidringad, CP-kolvar, SPM stakar,Arp bult, nya lager kedjor packningar mm.
Topp:
Planad, sleevad, mirafräst,Arp bult, PPF oversize ventiler, PPF ventilfjäderkitt med crmo retainers.
Styrsystem:
Vipec v44 med VAG spolar, lc1 bredbandslambda, mappad av PPF
Övrigt:
60mm WG PPF, 75mm Dump PPF, 3x bosch 044, 600x300x100mm IC, oljekyl, HX60 76mm IN, 4" avgas till första ljuddämpare sedan 3.5".
Pulssplitt grenrör, tryckrör i aluminium.
Sitter en växellåda från e60 530d, 6vxl manuell, tilton 3skivig koppling, m5 3.6 svänghjul.
Orginal BMW M5 Diff med 2,93 utväxling.. ca.4000rpm vid 200km/h
SVEAKardan..
Original fungerande EDC.
Bilen är bromsad hos PPF, 921whp 1026wnm @ 1.7bar E85.
De som ska göras nu är byta spridare till ny 2000cc och mappa/bromsa om bilen.Fixa med riktig laddtrycksstyrning.Sen ska den göras om till sleeper stuk bort med toningen på rutor osv.
Sen i vinter ska de byggas om från 3 bocsh 044 pumpar till en weldon 2345 pump som jag har
i supran min.Även bak och framvagn ska ses över + massa annat små pill.
Så nu har man ca 2200hk i garaget fördelat på 2 bilar:)
En bild på supran min.Bromsad till 1045rwhp.