Bmw M535 turbo E28
Posted: 16 May 2012, 16:55
Måste göra mig av med turbon då jag tappat garageplatsen!..
En Bmw M535 från början årsmodell 1986!
Specs
*M30B35:a
*toppdeckat
*honat
*balanserat
*hx55 med 19mm avgashus
*msd tändsystem med msd blazter 2 tändförstärkare
*vems sprut
*aeromotive soppatrycksregulator
*arp bultad
*msd 8,5mm tändkablar med värmestrumpor
*titan vippor
*dubbla ventilfjädrar samt grövre och starkare
*dr schrick turbo kam 284gr
*urgröpta förbränningsrum för kompsänk med bibehållen squisch¨
*Mirafrästa ventilsäten,
*ph1 bearbetad
*slipade och tillfixade insugs/avgaskanaler
*osv osv..
*getrag 262 dogleg låda med 765 puch tryckplatta och 4 puckad sintherlamell , kortad kardan och modifierat växellänkage samt fäste för att passa lådan
*4" downpipe och resten 3" med en burk i slutet
*40L catchtank i skuff
*bortkapad reservhjulsbalja
*Aeromotive A1000 pumpar
*nuke soppafilter
*5kg brandsläckare
*grövre soppaledningar
*catchtank till olja
*2st racestolar fram
*sportratt med knapp för launch control
*aluminum växelspak
*mätare för laddtryck/oljetryck/vattentemp/oljetemp samt lampor för oljetryck osv i övrigt original M-inredning
*VEMS displayen monterad i original fäste för checkpanel
FINNS KVITTON PÅ ALLT SPARAT!
Toppen har varit ur bilen i vintras, pga en kokning förra året!.
Det som är gjort i vintras, Planad,mirafräst,ph bearbetning, nya ventilstyrningar och tätningar, nya vipparmaxlar,
Allt är på plats monterat, provstartad! men måste ställa in tädningen ordentligt! vill itne starta på nyckeln, första gången startade den direkt på nyckeln men sen efter det är det svårstartad!..
Riktig fin bil som klarat sig bra från rost och dylikt!
Går som ett skållat troll ..
Priset har jag satt på 75 inte prutbart! medföljer extra vxlåda diverseplaster,diverse an kopplingar,
Bilder på Projekt på denna sida M535Turbo
En Bmw M535 från början årsmodell 1986!
Specs
*M30B35:a
*toppdeckat
*honat
*balanserat
*hx55 med 19mm avgashus
*msd tändsystem med msd blazter 2 tändförstärkare
*vems sprut
*aeromotive soppatrycksregulator
*arp bultad
*msd 8,5mm tändkablar med värmestrumpor
*titan vippor
*dubbla ventilfjädrar samt grövre och starkare
*dr schrick turbo kam 284gr
*urgröpta förbränningsrum för kompsänk med bibehållen squisch¨
*Mirafrästa ventilsäten,
*ph1 bearbetad
*slipade och tillfixade insugs/avgaskanaler
*osv osv..
*getrag 262 dogleg låda med 765 puch tryckplatta och 4 puckad sintherlamell , kortad kardan och modifierat växellänkage samt fäste för att passa lådan
*4" downpipe och resten 3" med en burk i slutet
*40L catchtank i skuff
*bortkapad reservhjulsbalja
*Aeromotive A1000 pumpar
*nuke soppafilter
*5kg brandsläckare
*grövre soppaledningar
*catchtank till olja
*2st racestolar fram
*sportratt med knapp för launch control
*aluminum växelspak
*mätare för laddtryck/oljetryck/vattentemp/oljetemp samt lampor för oljetryck osv i övrigt original M-inredning
*VEMS displayen monterad i original fäste för checkpanel
FINNS KVITTON PÅ ALLT SPARAT!
Toppen har varit ur bilen i vintras, pga en kokning förra året!.
Det som är gjort i vintras, Planad,mirafräst,ph bearbetning, nya ventilstyrningar och tätningar, nya vipparmaxlar,
Allt är på plats monterat, provstartad! men måste ställa in tädningen ordentligt! vill itne starta på nyckeln, första gången startade den direkt på nyckeln men sen efter det är det svårstartad!..
Riktig fin bil som klarat sig bra från rost och dylikt!
Går som ett skållat troll ..
Priset har jag satt på 75 inte prutbart! medföljer extra vxlåda diverseplaster,diverse an kopplingar,
Bilder på Projekt på denna sida M535Turbo