Hej, införskaffade en e34 535i, där jag drog bort listerna som sitter på nederkanten av dörrarna, har sökt lite på dessa men inte funnit helt riktigt de jag söker! Vill vet ungefär vad de kostar att köpa alla från BMW (Vilket bli Paulssons Bil i mitt fall).
Såklart fanns där ju en del "ytrost", men de går ju att ordna!
Var hittar jag även billigaste tätningslisterna till bilen, kollade på Schmidemann, men vill gärna veta om någon har koll på vad original från BMW kostar?
Mvh Fredrik
E34 Lister?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmw-slangen
Re: E34 Lister?
Det är detalj #8 du tänker på - eller hur?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=40
En sådan list kostade ca 178 SEK /styck - fast detta var år 2003. Så runt 250 SEK gissar jag på numera.
Men varför inte ringa och höra med BMW? Ni behöver inte vara rädda för dem pojkar, de bits inte
Tyvärr är det inte ytrost du ser. Rosten kommer inifrån, från den förbannade vikta plåtkanten. En variant som jag gjort som hållt relativt bra är att först slipa bort så mycket rost du kommer åt. Därefter binda all rost du kan komma åt med rostbindande medel (finns på Biltema, Mekonomen, AutoExperten etc). Därefter måla med en så tät färg som möjligt typ 2-komponent polyuretanfärg eller dylikt. Därefter lägga någon typ av tätningsmedel och sedan på med listen. Målet är att dels stänga ute så mycket syre som möjligt samt försöka hindra att smuts/fukt/vatten kommer ner i listen och ligger där och myser...
En sådan list kostade ca 178 SEK /styck - fast detta var år 2003. Så runt 250 SEK gissar jag på numera.
Men varför inte ringa och höra med BMW? Ni behöver inte vara rädda för dem pojkar, de bits inte
Tyvärr är det inte ytrost du ser. Rosten kommer inifrån, från den förbannade vikta plåtkanten. En variant som jag gjort som hållt relativt bra är att först slipa bort så mycket rost du kommer åt. Därefter binda all rost du kan komma åt med rostbindande medel (finns på Biltema, Mekonomen, AutoExperten etc). Därefter måla med en så tät färg som möjligt typ 2-komponent polyuretanfärg eller dylikt. Därefter lägga någon typ av tätningsmedel och sedan på med listen. Målet är att dels stänga ute så mycket syre som möjligt samt försöka hindra att smuts/fukt/vatten kommer ner i listen och ligger där och myser...
E30 323i -85 : 100% track day car
bmw-slangen wrote:Det är detalj #8 du tänker på - eller hur?
Okej tack för svar, haha nä är inte rädd för dem, vill först veta vilka clips osv jag behöver så man kan ta hem de i samma vända!
Mvh Fredrik
Jag har alla de nedre listerna till salu om det är intressant.
Bullen! wrote:Jag har alla de nedre listerna till salu om det är intressant.
Hur mycket hade du tänkt dig, och hur är skicket? När jag plocka av mina blev de helt snea... haha Som jag uppfattat de så finns där en variant för "standard och en för m-modell, antar att du ha standard?