Fucking tennisarm

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Thörn

Fucking tennisarm

Post by Thörn »

Började förra sommaren när man maraton mekade, fick "tennisarm" inflamation inne i muskeln i vänster arm, gick länge med skiten men det gick inte över. Tillslut fick man en kortisonspruta på vårdcentralen i september, sen vart det frid och fröjd tills man mekade lite med brukisen för ett tag sedan och skiten e tillbaka direkt.

Man kan ju fan inte hålla på och fylla upp med kortison hela tiden :) skall man sluta med mekandet för gott eller vad gör man?
Vore riktigt trist om det inte går att hålla på med hobbyn längre :(
Last edited by Thörn on 22 Apr 2012, 14:25, edited 1 time in total.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Pimplaren

Re: Fucking tennisarm

Post by Pimplaren »

MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Bullen!

Post by Bullen! »

kortison är den argaste av alla steroider. så den ska du akta dig för så mycket det bara går. de kommer sätta ett par till om du har problem men sen så kommer de vägra det oxå för att det är ett j-a gift och det vet dom.

det är lite "fejk" oxå. det tar ju bara bort smärtan snarare än att laga felet så att säga. så då kan man överanstränga utan att märka det och så är man i ekorrhjulet... Vila vila vila. Du kommer inte bli friskare eller på nåt vis bättre genom att slarva med vilan. Jag fördärvade en axel. fick växla bilen med vänster arm i flera månader, så skrot va den. körde lite bensparkar och promenader och rörde inte något som påfrestade. bar inte ens en bärkasse med den armen. efter 6 månade så började det bättra sig och nu 7 år senare så är jag stark som attan.

skam den som ger sig. och du. vila är ingen jobbig ordination så följ den.
Thörn

Post by Thörn »

jo hade man haft tid att vila en arm i ett halvår hade det varit fint, man skall ju precis sätta fart med bilens ombyggnad för året med 5bultombyggnad osv..
Vissa moment går ju att bara använda höger arm hela tiden men, ibland inte.
Några säger att man kan 'träna bort det" Har vart på gymmet och testat lite men det känns som det blir 7 resor värre av det dagen efter, då har jag testat dom styrke / tänjövningar som ordineras enl linköpingmodellen eller vad fn det hette.
Även testat att proppa i mig voltaren 3st om dagen men det hjälper nada, däremot salvan känns som den lindrar.
Ett helvete e det iallafall :evil: allmän träning är nog bra, det är nog inte fel med bra blodcirkulation iallafal men sedan kanske det är vila som gäller :x

Ett stödförband får man ju testa med :)
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
bmw e30

Post by bmw e30 »

Köp ett armbågsstöd/skydd eller vad det heter. Jag har samma problem.. Man blir aldrig av med skiten. Men använd skyddet varje gång du ska belasta armen så blir det bättre!
pizza

Post by pizza »

Ta hjälp av en polare, när du är frisk kan du "betala" tillbaka tjänsten, det vänner är till för!
Håller med Bullen, ta de lugnt å låt det gå sakta med rehab, inte värt att stressa.
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Hool

Post by Hool »

Försök även få komma till någon som håller på med idrottsskador och så vidare.

Farsan sprang av sin hälsena på 70talet. Opererad massor med gånger och det blev inte bra..

Till slut kom han till en som pysslade med idrottsmedicin och de fixade det hela.. Tog "bara" 17 år :cry:

Bland annat med specialutformad stretching/gymnastik.. Såg rätt lattjo ut när han satt framför TVn och viftade med tårna :lol:
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
Bullen!

Post by Bullen! »

Armbågar struntar i bmw turbobyggen.

Du vet vad du borde göra nu iaf. Sen vad du väljer att göra är en annan sak.

Tumregel: Om nät gör ont, låtbli.
Ronnie AVR

Fucking tennisarm

Post by Ronnie AVR »

Bullen! wrote:Armbågar struntar i bmw turbobyggen.

Ojdå jag som alltid sagt till tjejerna dom ska bita ihop när de gör ont :/
Bullen!

Post by Bullen! »

Med kvinnor gäller helt andra rekommendationer.

Det som ibland kan innebära en infektionsrisk och obehag för en man är skönt å nyttigt för en kvinna.
Hool

Post by Hool »

Ronnie AVR wrote:

Jo men du försöker ju krypa tillbaka in :lol:
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
Bolero

Post by Bolero »

Hool wrote:
Ronnie AVR wrote:

Jo men du försöker ju krypa tillbaka in :lol:

Det gör vi väl alla?! :twisted:
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Kamberg

Post by Kamberg »

Har också fått tennisarmbåge o gick med det ett tag innan jag sökte hjälp.

Skulle lägga armen längst med ett bord så handleden var utanför kanten, hålla i en tyngd, 0.5 kilo till att börja med. Sen höja handen så mycket det går o släppa ner vikten sakta 15 gånger 3 gånger dagligen, sen öka på vikten successivt, sen ska man inte lyfta upp vikten med samma han, ska ta hjälp av den andra. dvs inte belasta den uppåt.

Man kan även utan hjälpmedel göra en övning. armen du inte har ont i: lägg fyra fingrar utom tummen uppepå handen på den onda armen (rak arm) och håll imot sammtidigt som du lyfter handleden (trycker) uppåt, kommer känna massor, men muskeln som är inflammerad ska ju jobba för att bota.

Mvh
Kristoffer Kamberg
0735983825
Post Reply