BMW 325iM Turbo -89
Posted: 14 Apr 2012, 16:14
Ny bil nya problem
Efter att tröttna på mitt gamla projekt (http://www.zatzy.com/projekt/346107-kee ... atbil.html" onclick="window.open(this.href);return false;) som jag aldrig hade tid, lust eller råd med så bytte jag iväg det mot denna bil.
Har bara tillbringat ca. 4 timmar med den mellan göteborg - växjö där den lämnades in på lack så vet inget annat om den än de säljaren har sagt.. Och att den dyr i drift...
Hoppas hans info stämmer också
Nu var de 3 veckor sen den lämnades iväg. Har förhoppningar om att jag får hem den i nästa vecka
När han hörde av sig om bytet så var detta en av bilderna jag fick, sjukt att man blir sugen på den ändå Jag som ville ha E36
Vi kom ner runt kl 9 med brorsan, lagom möra efter att ha nött sthlm - götet i 90 blås med släp...
Vi får nycklarna till bilen och går iväg till denna pärla (bilden tagen dagen efter, kom ihåg att de var mörkt också )
Brorsan undrar om jag blivit störd på riktig, inte annat än att man börjar undra själv...
Öppnar huven och möts av detta
Allt toppfräsht, motorn har nämligen var urplockad och genomgången precis... Now thats what I am talking about
Lite mer bilder då under den korta tiden jag fått se bilen
Kul text, lackeraren verka dock inte dela den uppfattningen. Han har fått slipa ner båda framskärmar plåtrena
En av bilderna jag fick när motorn fortfarande var ute
När han tog kontakt med mig för bytet var motorn fortfarande ute, inte heller chassit var i ordning. Men vi bestämde ett datum ungefär 1-1½ månad frammåt och han lyckades få ihop bilen, well done
Enda som inte riktigt gick igenom var besiktningen. Fick nerslag på avgasvärdena så första uppdraget blir att få igenom den besiktningen (får körförbud 24 april så hoppas de går smidigt!)
Lite specs då:
E30 320 touring -89, fått m20b25 motor
ca. 13k mil, väldigt rostbefriad vad vi kunnat se
Fick med mtech2 paket som ska på
2,7 liters vev
M21 oljepump
M20B20 stakar
Genomgången topp
Extraktorgrenrör
3" rostfritt avgas
100 cells kat
MSD blaster spole med MSD kablar
Ny oljekylare
ppf BTR, bmc luftfilter
6 puckad sinter o 618 tryckplatta
Walbro 255 intank
Spakställ av specialsvarv
Lilla lamelldiffen med ny olja
nya handbromsvajrar
bilstein dämpare med H&R fjädrar
renoverade bromsar med stålomspunna bromsslangar
PPF camberkit,
Förstärkta bärarmar
powerflex/delrin bussningar
Servo
Fick med en uppsättning Borbet A som tyvärr var väldigt skeva, lämnade in på riktning men en gick inte att rädda. Har sett att dem börjats tillverkas igen så ska nog komplettera med en ny. Har beställt en annan uppsättning fälgar som förmodligen kommer i nästa vecka.
Färgen blir föresten nimbus grey
Sen blir de svarta hella, toning, svarta fälgar, svarta bakljus... Blacked out med grå lack
Lite delar jag har kvar sen projektet är D2 coilisar, hydraulisk handbroms och 4 kolvs bromsar med adapters. Får se vad som åker på, skulle vilja hålla bygget på en rimlig (budget) nivå så man har råd med andra nöjen också...
När skiten är besiktad så blir det iaf turbobygge, har ett grenrör från ajden, en holset HX40 och en IC väntandes
Målet är 400whp och en körbar bil i sommar!!
Efter att tröttna på mitt gamla projekt (http://www.zatzy.com/projekt/346107-kee ... atbil.html" onclick="window.open(this.href);return false;) som jag aldrig hade tid, lust eller råd med så bytte jag iväg det mot denna bil.
Har bara tillbringat ca. 4 timmar med den mellan göteborg - växjö där den lämnades in på lack så vet inget annat om den än de säljaren har sagt.. Och att den dyr i drift...
Hoppas hans info stämmer också
Nu var de 3 veckor sen den lämnades iväg. Har förhoppningar om att jag får hem den i nästa vecka
När han hörde av sig om bytet så var detta en av bilderna jag fick, sjukt att man blir sugen på den ändå Jag som ville ha E36
Vi kom ner runt kl 9 med brorsan, lagom möra efter att ha nött sthlm - götet i 90 blås med släp...
Vi får nycklarna till bilen och går iväg till denna pärla (bilden tagen dagen efter, kom ihåg att de var mörkt också )
Brorsan undrar om jag blivit störd på riktig, inte annat än att man börjar undra själv...
Öppnar huven och möts av detta
Allt toppfräsht, motorn har nämligen var urplockad och genomgången precis... Now thats what I am talking about
Lite mer bilder då under den korta tiden jag fått se bilen
Kul text, lackeraren verka dock inte dela den uppfattningen. Han har fått slipa ner båda framskärmar plåtrena
En av bilderna jag fick när motorn fortfarande var ute
När han tog kontakt med mig för bytet var motorn fortfarande ute, inte heller chassit var i ordning. Men vi bestämde ett datum ungefär 1-1½ månad frammåt och han lyckades få ihop bilen, well done
Enda som inte riktigt gick igenom var besiktningen. Fick nerslag på avgasvärdena så första uppdraget blir att få igenom den besiktningen (får körförbud 24 april så hoppas de går smidigt!)
Lite specs då:
E30 320 touring -89, fått m20b25 motor
ca. 13k mil, väldigt rostbefriad vad vi kunnat se
Fick med mtech2 paket som ska på
2,7 liters vev
M21 oljepump
M20B20 stakar
Genomgången topp
Extraktorgrenrör
3" rostfritt avgas
100 cells kat
MSD blaster spole med MSD kablar
Ny oljekylare
ppf BTR, bmc luftfilter
6 puckad sinter o 618 tryckplatta
Walbro 255 intank
Spakställ av specialsvarv
Lilla lamelldiffen med ny olja
nya handbromsvajrar
bilstein dämpare med H&R fjädrar
renoverade bromsar med stålomspunna bromsslangar
PPF camberkit,
Förstärkta bärarmar
powerflex/delrin bussningar
Servo
Fick med en uppsättning Borbet A som tyvärr var väldigt skeva, lämnade in på riktning men en gick inte att rädda. Har sett att dem börjats tillverkas igen så ska nog komplettera med en ny. Har beställt en annan uppsättning fälgar som förmodligen kommer i nästa vecka.
Färgen blir föresten nimbus grey
Sen blir de svarta hella, toning, svarta fälgar, svarta bakljus... Blacked out med grå lack
Lite delar jag har kvar sen projektet är D2 coilisar, hydraulisk handbroms och 4 kolvs bromsar med adapters. Får se vad som åker på, skulle vilja hålla bygget på en rimlig (budget) nivå så man har råd med andra nöjen också...
När skiten är besiktad så blir det iaf turbobygge, har ett grenrör från ajden, en holset HX40 och en IC väntandes
Målet är 400whp och en körbar bil i sommar!!