Berglinds 535 T, sveriges snabbaste e34! 9,73 @ 239
Posted: 05 Apr 2012, 16:29
Efter påtryckningar från soppa är det väl lika bra och göra en projekt tråd vad jag håller på med till 2012!
bilen har varit i min ägo i tolv år nu, och försöker att uppgradera varje år.
motor spec:
Motortyp: m30b35
topp, mirafräst, ppf m7 kam, ppf steg 2 ventilfjäderkit (8500rpm), hd vippor mm.
Renoverat org block. 4mm ventilurtag i kolvarna.
cooperringpackning.
PPF 60mm wg,
ppf custom grenrör kommer det att bli.
elektronisk laddstyrning.
PPF 50mm dump,
aeromotive btr.
1700cc spridare moddad fulerail,
2st 044 pumpar.
40l feulcell.
Nuke y-kors och Nuke soppafilter.
sachs 765 tryckplatta och 6pucks sinter,
M5 diff, 3:91
Motorstyrning: Link G4 Atom
MSD 6a
precision pt7675gts
gamla spec:
Motortyp: M102 (3,2l från bmw 745)
O-ringad topp, hårdare fjädrar.
Renoverat org block.
50mm wg,
elektronisk laddstyrning.
PPF 50mm dump,
aeromotive btr.
1260cc spridare moddad fulerail,
2st 044 pumpar.
40l feulcell.
Nuke y-kors och Nuke soppafilter.
sachs 765 tryckplatta och 6pucks sinter,
M5 diff, 3:91
Motorstyrning: Link G4 Atom
precision pt7675gts.
Effekt och prestanda 2010:
502whp 710wnm
7,45 @ 156km/h med mt street, 201m
11,50 @ 195km/h 402m
2011:
603whp @ 775wnm @ 1,9 bar, gick inge mer pga org kam!
7,01 @ 166km/h 201m.. 10,80 @ 210km/h 402m.............
2012:
Jag SKA iaf ha det där jävla HO klibban!
9:a hoppas jag på.
Chassi ställbara gula koni runt om.
lättad lite överallt, väger in på 1420kg.
mål under 1200kg
M5 bromsar.
Inredning Rensad på det mesta nu.
massa mätare och kraffs.
rensade dörrar,skuff, taklucka bort, plastrutor.aludörrsidor. och alu i baksäte,, hatthylla.
Fullbur.
Nu kommer det att byggas en m30b35 ist, med m7 kam och 1700cc spridare.
nytt kommer även grenrör och tryckrör bli. massa andra planer men fyller väl i allt eftersom.
Förra året.
lite byggbilder
lite rensning.
lite kabelresnsning!
här kom det en tanke
förstärka lite
provpassa allt och gjort nya ic fästen
lika bra och fortsätta bak!
invändig lack, och fy fan för och lacka bur!
klar!
bilen hemma igen, piffar upp lite mer nu när allt rostigt skit blir och synas.
imorgon ska nya motorn hämtas och rivas.
bilen har varit i min ägo i tolv år nu, och försöker att uppgradera varje år.
motor spec:
Motortyp: m30b35
topp, mirafräst, ppf m7 kam, ppf steg 2 ventilfjäderkit (8500rpm), hd vippor mm.
Renoverat org block. 4mm ventilurtag i kolvarna.
cooperringpackning.
PPF 60mm wg,
ppf custom grenrör kommer det att bli.
elektronisk laddstyrning.
PPF 50mm dump,
aeromotive btr.
1700cc spridare moddad fulerail,
2st 044 pumpar.
40l feulcell.
Nuke y-kors och Nuke soppafilter.
sachs 765 tryckplatta och 6pucks sinter,
M5 diff, 3:91
Motorstyrning: Link G4 Atom
MSD 6a
precision pt7675gts
gamla spec:
Motortyp: M102 (3,2l från bmw 745)
O-ringad topp, hårdare fjädrar.
Renoverat org block.
50mm wg,
elektronisk laddstyrning.
PPF 50mm dump,
aeromotive btr.
1260cc spridare moddad fulerail,
2st 044 pumpar.
40l feulcell.
Nuke y-kors och Nuke soppafilter.
sachs 765 tryckplatta och 6pucks sinter,
M5 diff, 3:91
Motorstyrning: Link G4 Atom
precision pt7675gts.
Effekt och prestanda 2010:
502whp 710wnm
7,45 @ 156km/h med mt street, 201m
11,50 @ 195km/h 402m
2011:
603whp @ 775wnm @ 1,9 bar, gick inge mer pga org kam!
7,01 @ 166km/h 201m.. 10,80 @ 210km/h 402m.............
2012:
Jag SKA iaf ha det där jävla HO klibban!
9:a hoppas jag på.
Chassi ställbara gula koni runt om.
lättad lite överallt, väger in på 1420kg.
mål under 1200kg
M5 bromsar.
Inredning Rensad på det mesta nu.
massa mätare och kraffs.
rensade dörrar,skuff, taklucka bort, plastrutor.aludörrsidor. och alu i baksäte,, hatthylla.
Fullbur.
Nu kommer det att byggas en m30b35 ist, med m7 kam och 1700cc spridare.
nytt kommer även grenrör och tryckrör bli. massa andra planer men fyller väl i allt eftersom.
Förra året.
lite byggbilder
lite rensning.
lite kabelresnsning!
här kom det en tanke
förstärka lite
provpassa allt och gjort nya ic fästen
lika bra och fortsätta bak!
invändig lack, och fy fan för och lacka bur!
klar!
bilen hemma igen, piffar upp lite mer nu när allt rostigt skit blir och synas.
imorgon ska nya motorn hämtas och rivas.