Läst att en del som sätter på större bromsar på sina e36 så funkar det bra med inga ingrepp.
Men vissa måste byta till en större huvudbromscylinder..
Vad tror ni ? Måste man byta till större på min 320 e36.
Har d2 330mm runt om och 8kolvfram och 6 bak !
Kan man bromsar ordentligt utan att byta till större ?
Vad blir skillnaden med byte. M3 e36 lär ju vara bolt on med den cylindern.
Nån som gjort liknande sak ?
Mvh
Uppgradering bromsar E36. Större Cylinder ?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: Uppgradering bromsar E36. Större Cylinder ?
Kan bara flika in med att när jag satte på M3 E36 3.0 bromsar på min 325a tog pedalen längre ner men fullt tillräckligt!
Som jag tänkte.. Även hört att vissa säger att det kan bli så att man får trycka hårdare på pedalen vilket inte gör mig nånting då koppling redan gör vänster benet stumt vi stadskörning..salis wrote:Kan bara flika in med att när jag satte på M3 E36 3.0 bromsar på min 325a tog pedalen längre ner men fullt tillräckligt!

Men jag ska testa med orginal sen får vi se hur det går. Annars slänger jag dit en huvudbromscylinder från 3.0. Fanns 2 st på bildelsbasen senast jag kollade . Verkar inte så svår hittade..

Du lär märka om det tar eller inte ganska snabbt 

Tjena!
jag har ställt samma fråga som du här på forumet.
tyvärr nöjer jag mig inte med svaret att M3:ans "kanske" passar, då jag gärna vill veta exakt
Jag har 6 kolvs Alcon fram och från bmw 330 bak. Behöver i princip pumpa en gång för att få tillräckligt med olja vid bromsning.
Hoppas som du få ett svar från någon som bytt till större cylinder typ bmw e32 vilken jag tror är på 23mm. Någon som vet diameter på org. e36???
Mvh T.
jag har ställt samma fråga som du här på forumet.
tyvärr nöjer jag mig inte med svaret att M3:ans "kanske" passar, då jag gärna vill veta exakt

Jag har 6 kolvs Alcon fram och från bmw 330 bak. Behöver i princip pumpa en gång för att få tillräckligt med olja vid bromsning.
Hoppas som du få ett svar från någon som bytt till större cylinder typ bmw e32 vilken jag tror är på 23mm. Någon som vet diameter på org. e36???
Mvh T.