Stötdämpare och sänkfjädrar e34
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Stötdämpare och sänkfjädrar e34
Jag har kikat en hel del på ebay och det är några få och förbannat dyra märken som finns till e34. FK har slutat med framdämparna och således deras vettiga "sport-suspension kit" som kostade småslantar. det enda kittet med 4 fjädrar och 4 dämpare jag hittar vill inte skicka till sverige men kostade 1670:- så det hade varit guld.
Förslag? Småslantar är prioriterat. då det bara ska bli bättre än de packningslösa cykelpumparna som sitter där nu.
och när jag ändå håller på att skriva så vill jag veta om e36 ratt passar i en e34? för då ska jag stjäla tjuuurens M-sport kringla i veckan.
Förslag? Småslantar är prioriterat. då det bara ska bli bättre än de packningslösa cykelpumparna som sitter där nu.
och när jag ändå håller på att skriva så vill jag veta om e36 ratt passar i en e34? för då ska jag stjäla tjuuurens M-sport kringla i veckan.
Re: Stötdämpare och sänkfjädrar e34
är TA Technix sopor som blir cykelpumpar på 3 veckor? någon som kommit ner från pallbockarna med sådana och kan säga om det är "bra" eller anus?
Bullen! wrote:är TA Technix sopor som blir cykelpumpar på 3 veckor? någon som kommit ner från pallbockarna med sådana och kan säga om det är "bra" eller anus?
Technix körde jag på min 525 e34 funkar för pengarna. Dock är kolvstängerna 16mm och standard 14mm så man får borra upp topplagringarna. Hade dom i 2 månader och under den tiden var jag nöjd!
0730565159
Tack för infon, fler med erfarenhet av dom som kört längre å kanske tom tagit livet av dom? Det ska ju va två års garanti på grejorna. Men det är det ju på intersportsockar oxå. Och de är iaf lätta å byta.
Jag ogillar att köpa billigt för det blir oftast dyrt när man måste köpa rätt andra gången så ev blir det halvlyxiga sachs eller nåt. Men denna "turken" ska inte kosta skjortan! Iaf inte mer än den behöver göra.
Jag ogillar att köpa billigt för det blir oftast dyrt när man måste köpa rätt andra gången så ev blir det halvlyxiga sachs eller nåt. Men denna "turken" ska inte kosta skjortan! Iaf inte mer än den behöver göra.
Va det bara att dra ett 16mm borr genom lagringarna eller det är mer komplicerat än så?
Fick borra topplagringar och brickor var kanske en timmes mer meck, Bak passar det kanon.
0730565159
Det ska passa, beror lite på årsmodell, men är e36an ungefär samma som e34an ska det bara vara att byta.Bullen! wrote:och när jag ändå håller på att skriva så vill jag veta om e36 ratt passar i en e34? för då ska jag stjäla tjuuurens M-sport kringla i veckan.
Vad är det för fel på Lowtech? Har jag på min och det funkar.. Finns görbilligt på tyska ebay med..
Borde passa från E36 men du kan behöva släpringar och grejer om det är airbag inblandat
http://www.frankies-bmw.com/3series/diy ... _wheel.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Har förövrigt 2 lowtech dämpare över .. De är lite smalare än e34 kan ev vara från E36.. Funkar dock på E34 med delrinringar runt.. PM om det är av intresse..
Körda 500mil eller nåt. Fick tag i ett kit med fjädrar och dämpare fram och bak så jag bytte så jag skulle få allt matchat sas..
Borde passa från E36 men du kan behöva släpringar och grejer om det är airbag inblandat
http://www.frankies-bmw.com/3series/diy ... _wheel.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Har förövrigt 2 lowtech dämpare över .. De är lite smalare än e34 kan ev vara från E36.. Funkar dock på E34 med delrinringar runt.. PM om det är av intresse..
Körda 500mil eller nåt. Fick tag i ett kit med fjädrar och dämpare fram och bak så jag bytte så jag skulle få allt matchat sas..
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
- Jonathan Danell
- 0702755150
Hittade lowtech nu, lite dyrare va dom dock men det fanns iaf.
Finns det fler budgetfabrikat för jag märker att det är svårt att söka ebay med bara fahrwerk e34 osv. Söker man på namnen så hittar man lite mer.
Finns det fler budgetfabrikat för jag märker att det är svårt att söka ebay med bara fahrwerk e34 osv. Söker man på namnen så hittar man lite mer.
Kan du tänka dig begagnat men väl fungerande bilstein/HR kit så har jag ett till salu om jag får köpt det andra jag tänkte ha. Men det är inte bullenbilligt
/Henrik
Någon som sågar ebayaskitet totalt? Eller folk e nöjda för slanten det kostat? Gungar bilarna fram eller det blir lite rondellstyvt trots allt?
Henrikf: är det som nytt å inte rullat nåt knappt så skicka pm med info och pris. Hur mycket det sänker är nåt jg vill veta oxå.
Henrikf: är det som nytt å inte rullat nåt knappt så skicka pm med info och pris. Hur mycket det sänker är nåt jg vill veta oxå.
Nöjd med mitt Lowtec.. Många på bimmerforums som kör med det med. Säljs även av Shmeidmann bland annat..
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
- Jonathan Danell
- 0702755150
Då får det kanske bli ett sånt. 2500:- är ju otroligt dyrt egentligen jämfört med no-name för 2000:-

Nej det är inte nytt. Det är ett begagnat bilstein, alltså 3ggr nyare än nya kinagrejer.Bullen! wrote:Någon som sågar ebayaskitet totalt? Eller folk e nöjda för slanten det kostat? Gungar bilarna fram eller det blir lite rondellstyvt trots allt?
/Henrik
Å andra sidan hade jag faktiskt lowtech coilovers på min gamla m3 e46. dom var väl rätt ok måste jag säga. Men inte ens ett år gamla när jag köpte bilen. Men kan man köpa komplett kit för 2500 så hade jag nog hellre gjort det
/Henrik
Jag vet ju inte om ditt hr kit är från 1993 eller 2011. Så skicka pm med all info.
Coilovers är inte intressant för då passar plötsligt inga nya eftermarknadsfälgar med lite storlek. De jag köpte till turken va typ de enda 18" i landet med rätt et mått för att inte gå i fjäder/justermutter som är betydligt större diameter än std fjäderben där tallriken ligger ÖVER hjulet.
Och coilovers kostar typ 500€ på ebay. Jag ska snåla på denna häcken. Till e36 fan asbilliga coilovers dock.
Coilovers är inte intressant för då passar plötsligt inga nya eftermarknadsfälgar med lite storlek. De jag köpte till turken va typ de enda 18" i landet med rätt et mått för att inte gå i fjäder/justermutter som är betydligt större diameter än std fjäderben där tallriken ligger ÖVER hjulet.
Och coilovers kostar typ 500€ på ebay. Jag ska snåla på denna häcken. Till e36 fan asbilliga coilovers dock.
Vet att de finns 2 olika rattstänger på E34. Airbag och utan airbag. Airbag har grövre splines!
Om de passar sinsimellan E36/E34 vågar ja inte svara på.
Ha de!
Om de passar sinsimellan E36/E34 vågar ja inte svara på.
Ha de!
Mvh// Ola