Page 1 of 1
Titan bygger om den kopparfärgde supran
Posted: 11 Mar 2012, 09:48
by Gustafsson
http://honda-tech.com/showthread.php?t=3034660" onclick="window.open(this.href);return false;
Ska blir spännade att se va den går för sen.
Re: Titan bygger om den kopparfärgde supran
Posted: 11 Mar 2012, 11:05
by Christian.N
Inget dåligt jobb dom gör alltså!!!
Re: Titan bygger om den kopparfärgde supran
Posted: 11 Mar 2012, 22:59
by Dajb
Re: Titan bygger om den kopparfärgde supran
Posted: 11 Mar 2012, 23:27
by Dawe_A
cooolt
Re: Titan bygger om den kopparfärgde supran
Posted: 12 Mar 2012, 19:28
by TreLingon
Helt galet !!
Re: Titan bygger om den kopparfärgde supran
Posted: 12 Mar 2012, 19:38
by M-techer
Säger som vissa andra gjort.
Diggade verkligen bilen för ett tag sen, nu känns det mest bara som en tävling i vem som har djupast fickor.
Re: Titan bygger om den kopparfärgde supran
Posted: 12 Mar 2012, 20:28
by pizza
Ser inte grejen, nå TD liknande bur å djupa fickor... Ne visa mig nå nytt å inovativt så wowar jag..
Tycker ärligt de e ballare mer 500hk ur en oöppnad 30000 mila M50 än den där Supran.
Kalla mig gärna dum i huvet.... Men de där va astråkigt
Re: Titan bygger om den kopparfärgde supran
Posted: 13 Mar 2012, 16:53
by BADASS_M
pizza wrote:
Tycker ärligt de e ballare mer 500hk ur en oöppnad 30000 mila M50 än den där Supran
det lät lite
900whp tar man med 2jz
Re: Titan bygger om den kopparfärgde supran
Posted: 13 Mar 2012, 17:12
by Gustafsson
500hk är inte mkt att hurra för i dags läge.Men visst alla har ju delade meningar
Re: Titan bygger om den kopparfärgde supran
Posted: 13 Mar 2012, 17:54
by ramberg
pizza wrote:Ser inte grejen, nå TD liknande bur å djupa fickor... Ne visa mig nå nytt å inovativt så wowar jag..
Tycker ärligt de e ballare mer 500hk ur en oöppnad 30000 mila M50 än den där Supran.
Kalla mig gärna dum i huvet.... Men de där va astråkigt
Hur menar du?
Är det alltså ballare med en sunkig e30 på 500hk ur en oöppnad M50 som gått 30.ooo än tex en påkostad maskin och chassie som Ivars e30?
Det är väl ingen hemlighet att det kostar flis att bygga en snabb bil?
Antar att den byggs om efter reglemente när den åker/ska åka snabbare?
..svårt då att vara inovativ på den fronten när man har regler att anpassa sig efter.. eller vad är det jag missat du menar?
Har man pengar, kan och vill, why not go for it?
Alla har vi inte samma drömmar och förutsättningar, men man kan iaf påverka dom.
Re: Titan bygger om den kopparfärgde supran
Posted: 13 Mar 2012, 18:37
by pizza
Nja, LITE missförstod du mig..... Jag menar mer att det där är "bara" bilder på några lirare som svänger ihop lite av de ballaste prylarna man kan hitta.
JAG tycker det e roligare att läsa/titta på bilar där man går lite mer sin egen väg med egna roliga lösningar, alltså provar sig fram, anpassar saker man har osv.
E36 oöppnad turbo tyckte jag va ASBALLT när dom gjorde dom första 2-3 å man fattade att "fan, de där funkar verkligen mil efter mil".. Jag tror jag ifrågasatte Ärtan typ 10ggr när han sa originalpackning å bultar.....
Bättre exempel är väl kanske folk som bygger turbo på gamla Cih motorer, sånt e ballt, första gångerna man såg ZF lådor omsvetsade till Volvo maskiner, alltså dom gångerna man tänker "shit va han måste chansat för å få ihop de där"..... Sen är de ju inte lika kul 5,6,7 å 8e gången man ser de....
Hoppas du e med på hur jag menar.... Supran, asballt.... Men Ivarsson 242 ASBALL.
Re: Titan bygger om den kopparfärgde supran
Posted: 13 Mar 2012, 18:42
by pizza
ramberg wrote:pizza wrote:Ser inte grejen, nå TD liknande bur å djupa fickor... Ne visa mig nå nytt å inovativt så wowar jag..
Tycker ärligt de e ballare mer 500hk ur en oöppnad 30000 mila M50 än den där Supran.
Kalla mig gärna dum i huvet.... Men de där va astråkigt
Är det alltså ballare med en sunkig e30 på 500hk ur en oöppnad M50 som gått 30.ooo än tex en påkostad maskin och chassie som Ivars e30?
quote]
Sen gillar jag ju inte Ivars heller
Men de e mellan honom, mig å en platta öl
Re: Titan bygger om den kopparfärgde supran
Posted: 13 Mar 2012, 19:46
by Doktorn
Det man ofta glömmer att se som lekman är att när en bil byggs för den nivån som tex supran här eller prostock, promod osv så har man hoppat upp några pinnhål i svårighetsgrad också. Visst, det är skitfina prylar och dyrt som satan är det men en sak är säker, det är fan inte lätt heller!! Ser man till materialet i dragrace på högsta nivå så har långt långt fler än de som ligger i toppen prylarna till att göra det, men inte kunskapen. Målet de har satt är inte enkelt och prylarna de har stoppat in i bilen behövs för att kunna nå det! Och vem som helst kan inte bara slänga ihop den och lyckas med det! Jag hade kunnat kryssa i orderlistan och beställa hem skitfina bitar och få ihop värsta topfuelraketen men jag hade fan inte lyckats starta den ens
Respekt åt killarna som kan!
Re: Titan bygger om den kopparfärgde supran
Posted: 13 Mar 2012, 20:57
by pizza
Väl medveten om det, som sagt, det jag gillar att se och läsa om är nya idéer å folk som testar sig fram, sånt gillar jag
Re: Titan bygger om den kopparfärgde supran
Posted: 13 Mar 2012, 21:26
by ramberg
pizza wrote:Nja, LITE missförstod du mig..... Jag menar mer att det där är "bara" bilder på några lirare som svänger ihop lite av de ballaste prylarna man kan hitta.
JAG tycker det e roligare att läsa/titta på bilar där man går lite mer sin egen väg med egna roliga lösningar, alltså provar sig fram, anpassar saker man har osv.
E36 oöppnad turbo tyckte jag va ASBALLT när dom gjorde dom första 2-3 å man fattade att "fan, de där funkar verkligen mil efter mil".. Jag tror jag ifrågasatte Ärtan typ 10ggr när han sa originalpackning å bultar.....
Bättre exempel är väl kanske folk som bygger turbo på gamla Cih motorer, sånt e ballt, första gångerna man såg ZF lådor omsvetsade till Volvo maskiner, alltså dom gångerna man tänker "shit va han måste chansat för å få ihop de där"..... Sen är de ju inte lika kul 5,6,7 å 8e gången man ser de....
Hoppas du e med på hur jag menar.... Supran, asballt.... Men Ivarsson 242 ASBALL.
Då är jag med i svängarna och förstår dig
Tycker själv det är som du skriver mycket roligare och läsa trådar där folk hittar på/gör egna lösningar, provar och förfinar saker m.m. än en tråd med mer eller mindre bult on prylar bara "som alla andra".
Det är ju det som är kul att följa och se hur resultat osv blir.
Som Doktorn skriver så handlar det inte enbart om vem som har störst plånka.. mycket sitter i kunskap också.
Oavsett vad det gäller, bana eller stripp.. felinställda saker gör ingen nytta trots att det är top of the line varor..
Ivarsson's 242... vem äger den nu? Bullen sålde väl den? Vad jag har för mig var det mer eller mindre rea pris på kärran då.