
Uploaded with ImageShack.us
Dags att starta upp en tråd.
Köpte bilen sommaren 2011, då var bilen redan turbokonverterad och kördes på fekzen chipp
Motorspec:
M50B25 (icke vanos)
SPA gjutet grenrör.
Garret T04E, Flowpreppad,highspeedaxel.
PPF Tial 38mm wg.
PPF 50mm dump.
PPF 600x300x75 mm intercooler.
3"downpipe till dubbelt 2,5" simonsportsystem modellanpassat.
PPF Precision 525 cc.
PPF bosch 040 pump.
PPF LC-1 G3 kit (bredbandslambda).
PPF X-LINE Laddtrycksmätare.
Drivlina:
Svarvat m20 svänghjul.
m20 startmotor "lilla".
618 tryckplatta och 4-puck sinter.
m3 zf låda.
m3 kardan.
m3 3,0 diff.
m3 drivaxlar
Framtida planer:
Motorspec:
M50B28
Toppdeckat och honat block
Planad topp
Mira fräst
2,8L vev
m52 kolvar
PPF Pro H-beam 135mm stakar
SPA gjutet grenrör.
Precicion 67/66 Billet
Hks kopia 60mm
PPF 50mm dump.
PPF 600x300x75 mm intercooler.
3"downpipe till dubbelt 2,5" simonsportsystem modellanpassat.
vag 115f tändspolar
Bränsle:
Bosch 1700cc spridare
2x bosch 044
Catchtank som matas med bosch 040 pump
Nuke fuelrail
Drivlina:
Svarvat m20 svänghjul.
m20 startmotor "lilla".
618 tryckplatta och 4-puck sinter.
m3 zf låda.
m3 kardan.
m3 3,0 diff.
m3 drivaxlar
Motorstyrning:
Ling g4 xtreme
Vad som hänt:
köpt ett block som jag har toppdeckat och honat.
köpt en topp som jag har planat.
Köpte en vev som jag har polerat
köpt kolvar, stakar, lager, kompletteringssats
Mätt lagerspel
börjat att montera ihop blocket.
Kör en bildupdate:




planat och tvättat


tvättatkolvar:P (ere brist på bröd så får man ju ta limpa)

kolv före kokning

efter kokning och rengörning


toppdeckat och honat



