Koppla msd6a till autronic sm4

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Torbidoni

Koppla msd6a till autronic sm4

Post by Torbidoni »

Som rubriken lyder. Håller på och grottar i sprut och tändningen. Kollat runt och hittar inget jättebra att läsa om vart MSD6a:n ska kopplas på sm4an. Någon som vet vilka siffror på kablarna det ska vara vore jag otroligt tacksam =) Tråkig att få erfarenheten friskt kopplat hälften brunnet på så dyra saker :( OBS det finns inget kvar av den gamla elen.
MVH
Driving a fast SAAB is like coming out of the closet, You might surprise someone but your still gay!
Bmwandreas
Moderator

Re: Koppla msd6a till autronic sm4

Post by Bmwandreas »

rosa-vit ut ur autronic till vit MSD 6.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Torbidoni

Post by Torbidoni »

Ok tack för svar. Verkar som det ena elschemat inte riktigt stämmer överens med färgerna på kablarna. Någon som uppmärksammat detta?
Driving a fast SAAB is like coming out of the closet, You might surprise someone but your still gay!
MNP

Post by MNP »

Flera kablar i min sm4 härva hade fel färg, jag ringde alla kablar mot utgångarna och skrev om färgerna i manualen.
Det är även ganska vettigt att läsa både den svenska och den engelska manualen allt som ofta...
Post Reply