Operatörsdjungeln vad har ni och vad är bäst?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Blöjan

Post by Blöjan »

Jahapp.. Tänkte göra ett seriöst försök att tjacka ny lur, min nuvarande tar emot samtal och sms när den själv vill..
Men visst, har hållt i över två år och tagit emot över 10500sms och många timmar snack..samt badats..
Har just nu Comviq kontant ända sen jag fick min första telefon... längesen..

Har glott lite på nya Iphone 4s 64gb.. Vill också kunna ringa, sms:a, mms:a surfa så mkt jag vill och NÄR jag vill.

Bor ute på landet i Vingåker just nu men är ju också i Stockholm. Vet att 3 funkar fint och gubben har tele2 som funkar ok.

Vad har ni för erfarenheter?
Image
-073-7266 822-

325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
HenrikF

Re: Operatörsdjungeln vad har ni och vad är bäst?

Post by HenrikF »

Min erfarenhet är att 3 suger. Deras support, kundtjänst och servicenivå suger.
Efter att vi flyttade till större landsort har jag ingen mottagning hemma. fick ha telefonen på mitt hemmakontor, där det ibland fanns mottagning. Påtalade detta för 3 och det är inget dom kan göra något åt (bor i radhus, och det är mycket bebyggelse runt om)
Till slut löste dom in min telefon och släppte kedjorna (bindingstiden) enda problemet var att jag i våras fick ge 4300kr ex moms för en iphone 3gs... Detta då jag fick den på köpet av abonemanget (hade haft abonemang i 1 år ca)

Valde tele2 sen, och man kan så gott som alltid ringa, men internet är märkbart segare än 3´s.
Med 3 var det skitbra sålänge man hade mottagning, men den försvann titt som tätt.
/Henrik
krajm

Post by krajm »

3:s datatrafik i 3g är utan tvekan bäst. Så är det viktigast välj 3. Ska du ringa är det telia som ha täckning i störst delar av landet men då får man acceptera att man surfar med edge både nu och då. Telias support är åxå ett gäng okunniga idioter det med.

Annars är jag skitnöjd med upplägget på mitt abbonemang "flex" hos telia. Pott modell så de är ingen fast kostnad. Man får ringa för hela beloppet. Kika på de.
Christian.N

Post by Christian.N »

Jag kör iPhone 4, med Telenors max paket eller vad det heter..

Ringer, smsar, mmsar och surfar hur mycket jag vill till alla.. Dessutom så stryper dom inte datatrafiken efter x antal gb så det är fullt ös hela tiden..

Använder dessutom telefonen som internet till datorn hemma utan några som helst problem. Tankar ner en film på 15 min ungefär så helt klart godkänt! Funkar även till xboxet när jag vill lira online..

Har aldrig problem med täckning heller.. Jag är nöjd!
Enköping, 073-3104393
Christian.N

Post by Christian.N »

Kör även Telenor på Paddan, inga som helst problem där heller!
Enköping, 073-3104393
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

Christian.N wrote:Jag kör iPhone 4, med Telenors max paket eller vad det heter..

Ringer, smsar, mmsar och surfar hur mycket jag vill till alla.. Dessutom så stryper dom inte datatrafiken efter x antal gb så det är fullt ös hela tiden..

Använder dessutom telefonen som internet till datorn hemma utan några som helst problem. Tankar ner en film på 15 min ungefär så helt klart godkänt! Funkar även till xboxet när jag vill lira online..

vad betalar du i månade då ? dåligt med teckning någonstans som du har upptäckt på mindre orter eller ute i skogen eller så ?

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Blöjan

Post by Blöjan »

Bmw*Alex wrote:
Christian.N wrote:Jag kör iPhone 4, med Telenors max paket eller vad det heter..

vad betalar du i månade då ? dåligt med teckning någonstans som du har upptäckt på mindre orter eller ute i skogen eller så ?

mvh

Ligger på runt 700spänn månaden ink telefonen.
Image
-073-7266 822-

Blöjan

Post by Blöjan »

Jävla djungel faktist dehär känner jag....
Image
-073-7266 822-

Christian.N

Post by Christian.N »

Precis 700kr i månaden ink telefon. Smidigt då jag ringer nästintill hela tiden på jobbet samt privat..

Och nej upplever inte att det är dåligt nånstans.. Förutom på vägen ut till gamla garaget fast där funkade ingen telefon alla så spelar ingen roll ^^
Enköping, 073-3104393
alpinabiturbo

Post by alpinabiturbo »

Jag själv kör tre och är nöjd, riktigt bra drag när man surfar i 3g. I källarlokaler kan det dock vara bekymmer ibland pga att 3g-signalerna inte räcker lika långt som gsm och tre har inget gsm-nät att luta sig tillbaka mot. Tre håller iaf på att bygga ut ganska rejält hela tiden så det blir bättre och bättre.

I andrahand rekomenderar jag Telenor, de är bra allround.

Telia är pest om man ska surfa via mobilen.
E61 535D m-sport touring
E91 320D touring
E38 740ia
E39 528i
_2499

Post by _2499 »

Jag har 3 pott 499spänn med Samsung galaxy s2. Aldrig varit så nöjd med telefon och abonemang som nu! Har valt till fri mobilsurf samt fria sms. Detta dras på potten istället för att lägga sig ovanför. Detta gör att jag har ca 300 spänn att ringa för i månaden och har inte en telefonräkning över 500 spänn.
piddan

Post by piddan »

Är ju bara telenor som inte har något tak för surf, alla andra operatörer stryper uppkopplingen rejält när du nyttjat en viss mängd och de suger riktigt hårt. Av den enkla anledningen skulle iaf inte jag välja något annat än telenor. Har sj fastpris premium för 799kr och då har man riktigt schysst suft hastighet upp till typ 10mbit tror jag det är.
// P
Projekt: E46 m3 s65
Hansa

Post by Hansa »

Jag förnyade mitt abonnemang för lite mer än ett år sedan, då tog jag en Iphone 3Gs, har Tele2 Maxi, 599:- månaden, 5.000fria minuter (83 timmar) och då är det ingen öppningsavgift heller, sen är det 5000 fria sms och 5000 fria mms, sen ingår det 5GB surf också, och det har jag aldrig gjort slut på, sen jag skaffade telefoner för över ett år sedan som sagt, så har jag tagit emot 11.8gb och skickat 1gb, Och jag sitter på facebook, aftonbladet, div andra sidor, spotify, streamar klipp från youtube m.m , Och ibland ringer man ju in nån annons på blocket, skänker ett bidrag, ringer eniro osv, så tillkommer ju det på dom 599:-

Jag har aldrig haft några problem med täckning m.m , ibland kan det svika men då är man på något udda ställe där inga operatörer har täckning,
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
pizza

Post by pizza »

Iphone 4S med Comviq Smart, ligger på 350-450:- månaden inkl. luren. HAde fast pris innan med Comviq å låg runt 1000:-
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
affe

Post by affe »

skaffade mig en 4s med halebop. tror fast månadskostnad var 299 fri surf fria sms samtalen kostar endast 99ör i öppningsavgift sen fri samtalstid
Alfred Andersson
affe.andersson@hotmail.com
Tel 0702803567
Dawe_A

Post by Dawe_A »

jag ska åka o köpa en HTC sensasion XL med telenor max paketet , för 700kr / månaden. då får man allt, av allt.. hur mycket som helst.

Ev det för 399kr , med fri surf, sms.. och ringa för hela beloppet (399kr) varje månad.

Räkningen blir 699kr och aldrig över.. telefonen får du, när abonnemanget löper ur och du förlänger, får du valfri lur igen.

Måste vara en schysst deal.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Kim Norgren

Post by Kim Norgren »

Har 3 med 499kr i månaden med fri surf och ring för allt! Är mycket nöjd med både abonemanget och telefonen. (Iphone 4)
Innan detta så hade jag räkningar på säkert 5-600kr och då surfade jag inget. Nu surfas det mycket och ringer massor och har ändå inte överskridit gränsen :D Ganska smidigt att man kan lägga till tjänster som att ringa gratis till t.e.x Tele2 mfl. Då dras det en liten summa från potten och man kan ringa som en tok!

Klart nöjd faktiskt! Letade runt en del innan jag skaffade mitt abonemang. Det gäller att hitta ett som passar just dig och ditt användande!

Tjejen har 3 som kostar 99kr i månaden med endast fri surf. Sen får hon betala för sms och det hon ringer... Men blir ju inte så mycket då det går att skicka sms gratis med t.e.x Viber. Passar henne bra!

Så kolla på gamla räkningar och se vad som kostar just dig mest. Sen väljer du efter det!

Men självklart finns det säkert andra bra abonemang oxå!

Mvh Kim
Overload Racing
Kim Norgren
076-0175311
Post Reply