Eltorsko's Bmw e30 m3 touring Långtidsprojekt!
Posted: 19 Dec 2011, 04:21
Hejsan,
mitt namn är johan och är 19 vintrar gammal och gick ur fordonsprogrammet i somras. Har ägt denna bil i snart 2 år men från början stod den bara i en lada medans jag letade garage, när ja väl fick tag i ett så började ja skruva med den sakta men säkert, har inte satt något datum när bilen ska vara klar,blir klar när den är klar, målet är att få ett ordentligt bygge som är både fräscht och fin men ändå har kraftig drivlina:)
Listorna kommer updateras efter hand..
Motor/drivlina:
m20b25
Har inte planerat vad det blir helt i motorn men de
blir helsmitt och hoppas få en effekt runt 500-600 hk.
Kaross:
100% rostfri
Golvet ska förstärkas upp med fyrkantsrör
M3 breddning fram o bak
B stolpe ska flyttas så coupe dörrar får plats
Lack ej bestämmt än
Seidl front
Fullbur
Inredning:
Helsvart tyg
Egenbyggd mätartavla i instrumentbräda
Detaljer i borstat aluminium
Lägger upp alla gamla bilder från början när ja skaffa bilen.
Bilen i ladan.
Första garaget som ja fick tag i vart det urtagning av motor.
Flyttad till nuvarande garage där bilen plockades ner så snabbt o smidigt så jag inte hann med och så många kort.
Nu är vi framme vid dem senaste saker som hänt på bilen, håller på och slipar och kapar bort rost under bilen.
Ett stycke m20b20 som bara ska renoveras sen eventuellt säljas senare.
Orginal vev o kolvar. Lite smygreklam för ppf med;)
Massa delar vart det ialla fall (inte allt)
Smygbild på polarens e36 med en 325 motor som är borrad o strokad till 3.1 l, helsmidd och balanserad, portad och linead topp, m3 låda om byggd från steptronic till vanlig manuell m.m. Motor byggd o mappad av köhler racing. Ska vara runt 330 hk på bakhjulen, står just nu bara o samlar snö tyvärr utan låda då kopplingen paja för några veckor sedan:/
Allt för mig, kommer nya updateringar när bilen är färdig slipad helt under o ja börjat kapa för m3 breddning.
mvh Johan!!
mitt namn är johan och är 19 vintrar gammal och gick ur fordonsprogrammet i somras. Har ägt denna bil i snart 2 år men från början stod den bara i en lada medans jag letade garage, när ja väl fick tag i ett så började ja skruva med den sakta men säkert, har inte satt något datum när bilen ska vara klar,blir klar när den är klar, målet är att få ett ordentligt bygge som är både fräscht och fin men ändå har kraftig drivlina:)
Listorna kommer updateras efter hand..
Motor/drivlina:
m20b25
Har inte planerat vad det blir helt i motorn men de
blir helsmitt och hoppas få en effekt runt 500-600 hk.
Kaross:
100% rostfri
Golvet ska förstärkas upp med fyrkantsrör
M3 breddning fram o bak
B stolpe ska flyttas så coupe dörrar får plats
Lack ej bestämmt än
Seidl front
Fullbur
Inredning:
Helsvart tyg
Egenbyggd mätartavla i instrumentbräda
Detaljer i borstat aluminium
Lägger upp alla gamla bilder från början när ja skaffa bilen.
Bilen i ladan.
Första garaget som ja fick tag i vart det urtagning av motor.
Flyttad till nuvarande garage där bilen plockades ner så snabbt o smidigt så jag inte hann med och så många kort.
Nu är vi framme vid dem senaste saker som hänt på bilen, håller på och slipar och kapar bort rost under bilen.
Ett stycke m20b20 som bara ska renoveras sen eventuellt säljas senare.
Orginal vev o kolvar. Lite smygreklam för ppf med;)
Massa delar vart det ialla fall (inte allt)
Smygbild på polarens e36 med en 325 motor som är borrad o strokad till 3.1 l, helsmidd och balanserad, portad och linead topp, m3 låda om byggd från steptronic till vanlig manuell m.m. Motor byggd o mappad av köhler racing. Ska vara runt 330 hk på bakhjulen, står just nu bara o samlar snö tyvärr utan låda då kopplingen paja för några veckor sedan:/
Allt för mig, kommer nya updateringar när bilen är färdig slipad helt under o ja börjat kapa för m3 breddning.
mvh Johan!!