Tja!
Just nu har jag 328 kardan, lamelldiff 188 huset. Går i funderingar om jag ska fixa till den så att jag får kralligare drivaxlar då de tydligen ska gå sönder jämt?
Har läst runt lite men inte fått någon klarhet i detta. Kan jag ta medbringare och nav ifrån e34 535, montera på och så sätt använda m5 drivaxlar eller behöver jag byta diffen (eller kanske hela bakvagnen) till m3 3.0/3.2 för att få det till att fungera?
Lättaste hade ju bara varit att hinka dit medbringare och nav så är det klart men går det?
Bakvagn e36
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bakvagn e36
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Re: Bakvagn e36
_2499 wrote:Tja!
Just nu har jag 328 kardan, lamelldiff 188 huset. Går i funderingar om jag ska fixa till den så att jag får kralligare drivaxlar då de tydligen ska gå sönder jämt?
Har läst runt lite men inte fått någon klarhet i detta. Kan jag ta medbringare och nav ifrån e34 535, montera på och så sätt använda m5 drivaxlar eller behöver jag byta diffen (eller kanske hela bakvagnen) till m3 3.0/3.2 för att få det till att fungera?
Lättaste hade ju bara varit att hinka dit medbringare och nav så är det klart men går det?
Jag har kört på samma par drivaxlar i 2 år. Som ett svin om det har funnits möjlighet. 17Par däck detta året och något färre förra. 225/45/17 mestadels
M50b25 + 1kilo ladd med liten snurra.
En polare har svinat 2bar i sin m50 b25 hela sommarn och endast en drivaxel har farit..
//Marcus
Tänkte jag skulle på med lite roliga däck så risken finns ju att någon drivaxel går åt pipan. Eftersom jag håller på att fixa med bakvagnen nu så tänkte jag att jag lika väl kunde fixa det ordentligt med en gång!
Har en fråga ang bussningar med. Tänkte köpa de powerflex som ppf säljer till bakvagn, men jag vill byta alla andra med. Vad heter alla dom bussningarna och vart finns dom att köpa?
Har en fråga ang bussningar med. Tänkte köpa de powerflex som ppf säljer till bakvagn, men jag vill byta alla andra med. Vad heter alla dom bussningarna och vart finns dom att köpa?
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
strongflex kör jag med. Kika på ebay
Hittade de du menade (från polen?). Är detta en komplett sats eller behöver jag komplettera med något?
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Alla dom du behöver byta kan du köpa på motornord eller ppf.
Kolla på bilderna på motornord och skriv upp artikelnr och maila Ärtan så löser det sig säkert.
Kolla på bilderna på motornord och skriv upp artikelnr och maila Ärtan så löser det sig säkert.