Kontaker till givare m50
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Kontaker till givare m50
Hallå! Slet ut alla snabbkontaker utan att tänka till. De till oljetryck, vattentemp, vanos, insug och någon till i toppen.
Har tre korta, en mellanlång och en jättelång.
Någon???
MVH Måns
Någon???
MVH Måns
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Re: Kontaker till givare m50
_2499 wrote:Hallå! Slet ut alla snabbkontaker utan att tänka till. De till oljetryck, vattentemp, vanos, insug och någon till i toppen.
Någon???
MVH Måns
Oljetryck kontakten har 2stift kontakt
Och kollar du i kontakten ser du bara 1metallstift !
Vattentemp i toppen 2stift och blåring runt kabel.
Vanos 2stift kontakt.
Vad menar du till insug ? Insugstemp ? Den är 2stift iaf.
Lägg upp en bild om du känner fört.
Annars dom du är osäker på så mät om det känns logiskt med tanke på längden vart de ska sitta.
Sitter två givare i toppen. En är blå och en är svart. Vad är den svarta till?
Känns som om de två korta är klara nu. Återstår de långa rackarna. Antagligen till insug och vanos men vart?
Klicka på bilden!
Känns som om de två korta är klara nu. Återstår de långa rackarna. Antagligen till insug och vanos men vart?
Klicka på bilden!
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15
Vatten tempen är blåa tror jag och är längst fram i toppen. Den svarta kabeln med blåring runt ska i blåa kontakten i toppen. Så äre på min iaf utmarkerat.
Den svarta har jag inte en blekaste i toppen vad den gör för nytta.
Testa koppla dom sista 2 i vanos och insug. Går bilen bajs så äre nått galet så skifta plats på dom.
Vatten tempen är blåa tror jag och är längst fram i toppen. Den svarta kabeln med blåring runt ska i blåa kontakten i toppen. Så äre på min iaf utmarkerat.
Den svarta har jag inte en blekaste i toppen vad den gör för nytta.
Testa koppla dom sista 2 i vanos och insug. Går bilen bajs så äre nått galet så skifta plats på dom.
Ska nog reda ut detta! Återkommer när jag startat bilen. Om den startar
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Den långa är inte till backljuskontakten på lådan då? Den sitter ju i motorhärvan
Testade att dra den långa dit och det verkade stämma...
Så nu med allt inkopplat så fattas det en kontakt till vanos, och jag är 90% säker på att jag särade på kontakten dit... Hmm... Bilen är ifrån 91 men har motor från 94 så kan det vara så att jag har icke vanos härva och dom som monterat motorn satt en kontakt på vanos och glömt någon annan?
Finns det något sätt att kolla om jag har vanos eller icke vanoshärva?
Så nu med allt inkopplat så fattas det en kontakt till vanos, och jag är 90% säker på att jag särade på kontakten dit... Hmm... Bilen är ifrån 91 men har motor från 94 så kan det vara så att jag har icke vanos härva och dom som monterat motorn satt en kontakt på vanos och glömt någon annan?
Finns det något sätt att kolla om jag har vanos eller icke vanoshärva?
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Vanoshärvan ska ha uttag till knacksensor,annars kan du mäta i dme handsken.
Knacksensor 3 och 4 nr 69
Knacksensor 1 och 2 nr70
vanos cmp actuator nr7
Knacksensor 3 och 4 nr 69
Knacksensor 1 och 2 nr70
vanos cmp actuator nr7
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Den blå givaren i toppen är vattentemp till styrenheten och den svarta brevid är vattentemp till kombiinstrumentet
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
Fasen så bra! Då var det uträttJErngren wrote:Den blå givaren i toppen är vattentemp till styrenheten och den svarta brevid är vattentemp till kombiinstrumentet
Den vita sladden går till knacksensorerna. Icke vanos härva alltså. Frågan är ju bara vart kontakten till vanos har tagit vägen Skumt...
Jaja nu är nog alla problem lösta, hoppas bilen startar =) Tack för allt hjälp!
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se