Hejsan.
Ligger flera annonser på Autopower med bilar ifrån Litauen eller vad LT står för som det står på reg skyltarna.
Undrar om någon vet hur det funkar/erfarenheter om man skulle köpa en sådan bil, tull/regga in och om man måste regga om när det är bytt motor och diverse saker fast det är eller inte gjort i det landet??
/// Daniel
Bilannonser på Autopower
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Bilannonser på Autopower
Litauen tillhör EU-området så du behöver inte betala tull eller moms. Du ska bara ha ett kvitto och det litauiska registreringsbeviset. Lietuvos registracijos eller liknande står det där. LT med stora bokstäver.
Var vaksam om det är en prestandabil eller en nyare årsmodell. Mycket skräp kommer därifrån. Dom lappar ihop/bygger om lite av varje med delar av okänd historik och försöker sedan kränga det här via mer eller mindre oseriösa handlare. Jag talade med Bilregistret i Lettland om en bil som gått via Lettland till Litauen och sedan till Sverige. Dom sa rakt ut att "did it go to Lithuania then you know it is bad" Lettland är inte heller känt för så ärliga vagnar, men till och med dom tyckte Litauen var ett skräckexempel.
Var vaksam om det är en prestandabil eller en nyare årsmodell. Mycket skräp kommer därifrån. Dom lappar ihop/bygger om lite av varje med delar av okänd historik och försöker sedan kränga det här via mer eller mindre oseriösa handlare. Jag talade med Bilregistret i Lettland om en bil som gått via Lettland till Litauen och sedan till Sverige. Dom sa rakt ut att "did it go to Lithuania then you know it is bad" Lettland är inte heller känt för så ärliga vagnar, men till och med dom tyckte Litauen var ett skräckexempel.
Infowars - because there is a war on for your mind
HD91 wrote:Litauen tillhör EU-området så du behöver inte betala tull eller moms. Du ska bara ha ett kvitto och det litauiska registreringsbeviset. Lietuvos registracijos eller liknande står det där. LT med stora bokstäver.
Mycket riktigt!! Lettland & litauen har desutom en väldigt låg tullavgift & skatt för importerade bilar så många bilar (i delar ibland) från ex usa /med diverse skador importeras dit & byggs ihop igen med gud vet vad för metoder, reggas där sen skeppas dom ut i eu området till försäljning. Många generalagenter har haft problem med dessa bilar för de är oklart vem som ska stå för garanti er osv för dessa bilar / i många fall hop plock av flera bilar, Hörde om en bil som kom från en hangar i litauen med 17 chassinummer totalt!!! Men man ska inta va totalt negativ heller, Jag har personligen sett en stor MB jeep som gått denhär vägen som är mycket fin, & prisen på dessa bilar är otroliga så man kan få mycket bil för pengarna..
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida
hehehe sa du 17 chassinr ??
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Bilannonser på Autopower
Kan ju vara såna där vita streckkodslappar som brukar sitta på dom flesta delarna i en bil idag. Dom är knutna till chassinumret, iaf på audi
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Går att läsa ut i nästan alla styrenheter i en bil idag desutom
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida
Jag är fan nojig av att köpa bilar av privatpersoner här i Sverige! så skulle ALDRIG våga köpa bil from the outland!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Okej, tänkte väl det att det är nog för många varnings tecken att köpa ifrån dom länderna. går säkert att göra jätte bra affärer om man är insatt i det.
Tack för svaren
Tack för svaren
Gsx-r1000 k7
Dawe_A wrote:hehehe sa du 17 chassinr ??
PÅ amerikanska marknaden har alla delar klisterlapp med VIN#.. Skärmar, Dörrar, Stötfångare osv osv.. Släpar de då hem ett gäng och bygger ihop några av så.
Det kan ju även finnas Chassie# i div boxar och annat så det är inte otroligt.. Finns exempel på en E30M3 i USA som egentligen är 3½ E30M3..
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
- Jonathan Danell
- 0702755150
Kul tråd!
Min far köpte för ett tag sen en Jeep Commander 06:a Hemi.. Den var väldigt mycke billigare än alla andra på blocket då o min halvsnåla farsa högg direkt Jag varnade honom så otaligt många gånger att det MÅSTE vara en anledning till att den var såpass billig..
Den dåvarande ägaren tog hem den ifrån Amerikat eftersom den hade blivit stulen och ägaren inte ville ha den längre, så han fick köpa den.. Och det var inte riktigt hela historien..
När farsan mötte honom så såg han att den hade lite bucklor o skit men de bryr sig inte farsan om så mycke..
När dem väl börjar snacka så visade det sig att den inte bara blivit stulen utan även haft skottlossning i bilen..
Den dåvarande ägaren tog den till Litauen och fick den lagad..
När jag fick reda på det så var det redan försent.. Jag skrek att han verkligen inte skulle köpa den eftersom det har vart sjukt mycke problem med just sådana bilar som blivit lagade i Litauen..
Farsan var ruggigt kåt på bilen o då finns de inge stopp..
När jag fick se den så var de mycke bucklor o repor... Taket inhoppat och passagerarsidans dörrsida och rutram har säkert 10-15 kulhål.. Vid växelspaken så är det inristat "Carlito"....
Stod att bilen bara gått 5000mil.. Jo tjena.. Förarsätet hade slitningar redan i skinnet men säljaren skyllde på kladd med tjära
Första problemet med bilen var när jag skulle tanka första gången.. Då funkade inte nån ventilaton lr nåt så det forsade bensin ur tanklocket när tanken var full.. Konstigt som fan tyckte jag att inte "bensinpumpen" kände av det och struntade i det.. Visade sig vara att bensintanken vart utbytt lr nertagen iaf..
Massor på bilen är utbytt lr tattigt gjort.. Lacken ska vi inte ens snacka om.. 6 olika nyanser typ..
Fy fan så mycke problem och pengar det orsakat redan..
Sen dess har det blivit massa jobbiga jävla problem såsom avgassystem, Tpms , ac kompressor och massa annat skit..
men visst.. Farsan är nöjd.. Tur att han är halvt blind, kort och för lat att ens tvätta bilen med högtrycken..
Jag skulle då ALDRIG I MITT LIV köpa en bil ifrån Litauen. Lr ens en Amerikansk bil för den delen heller....
Fy fan...
Min far köpte för ett tag sen en Jeep Commander 06:a Hemi.. Den var väldigt mycke billigare än alla andra på blocket då o min halvsnåla farsa högg direkt Jag varnade honom så otaligt många gånger att det MÅSTE vara en anledning till att den var såpass billig..
Den dåvarande ägaren tog hem den ifrån Amerikat eftersom den hade blivit stulen och ägaren inte ville ha den längre, så han fick köpa den.. Och det var inte riktigt hela historien..
När farsan mötte honom så såg han att den hade lite bucklor o skit men de bryr sig inte farsan om så mycke..
När dem väl börjar snacka så visade det sig att den inte bara blivit stulen utan även haft skottlossning i bilen..
Den dåvarande ägaren tog den till Litauen och fick den lagad..
När jag fick reda på det så var det redan försent.. Jag skrek att han verkligen inte skulle köpa den eftersom det har vart sjukt mycke problem med just sådana bilar som blivit lagade i Litauen..
Farsan var ruggigt kåt på bilen o då finns de inge stopp..
När jag fick se den så var de mycke bucklor o repor... Taket inhoppat och passagerarsidans dörrsida och rutram har säkert 10-15 kulhål.. Vid växelspaken så är det inristat "Carlito"....
Stod att bilen bara gått 5000mil.. Jo tjena.. Förarsätet hade slitningar redan i skinnet men säljaren skyllde på kladd med tjära
Första problemet med bilen var när jag skulle tanka första gången.. Då funkade inte nån ventilaton lr nåt så det forsade bensin ur tanklocket när tanken var full.. Konstigt som fan tyckte jag att inte "bensinpumpen" kände av det och struntade i det.. Visade sig vara att bensintanken vart utbytt lr nertagen iaf..
Massor på bilen är utbytt lr tattigt gjort.. Lacken ska vi inte ens snacka om.. 6 olika nyanser typ..
Fy fan så mycke problem och pengar det orsakat redan..
Sen dess har det blivit massa jobbiga jävla problem såsom avgassystem, Tpms , ac kompressor och massa annat skit..
men visst.. Farsan är nöjd.. Tur att han är halvt blind, kort och för lat att ens tvätta bilen med högtrycken..
Jag skulle då ALDRIG I MITT LIV köpa en bil ifrån Litauen. Lr ens en Amerikansk bil för den delen heller....
Fy fan...
-073-7266 822-
325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld