Vad har hänt med e30 marknaden?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Vad har hänt med e30 marknaden?
Alltså vad är det som är på G? måste bara skriva av mig lite..
En kompis har letat efter en e30 i ca 4 månader nu. Han kollar på allt 316-325 sedan, kombi, coupe spelar ingen roll..
Kollade först på en 320 i angränsande kommun. skulle bara vara lite ytrost på den och han som hade den begärde 11000kr.
Kommer dit och kollar, hela bilen är som ett kex, sönderrostade framskärmar, bakskärmar, dörrar, bagage. helt slut. 11000kr? och han var inte intresserad av att pruta..
Nästa bil var en 325 kombi -90 som låg ute för 18500kr 20mil från där vi bor. ägaren sa att den var i jättebra skick. nån liten rost fläck men inget allvarligt. plus ett stenskott i framrutan.
kompisen sa att kan du verkligen intyga att den är i det skicket då vi kommer åka rätt så långt.. och visst han lovade det..
När vi väl kommer dit så är bilen inte ens tvättad. den är så sjukt skitig att man inte en kan se vad det är för färg på den. Ägaren var inte hemma utan endast hans pappa.
det som gjorde att han inte köpte den var. stora Rosthål i golvet, framrutan var rent ut sagt krossad. satt man på passagera sidan gick det inte se ut. Bromsarna på bilen var helt slut. han hade sagt att den var sänkt, och mycket riktigt så var både dämpare och fjädrar helt slut. slog igenom hela tiden. Fläkten lät som någon hällt grus i den, pyspunka plus för stora vinterdäck som tog i hela tiden i skärmarna. 17" fälgar med sommardäck som var helt slut. ojämn tomgång när den var kall, motorn läckte olja. det enda som var fint på den var inredningen. hade kostat honom 10000kr till innan bilen varit i okej skick så vi åkte hem.
Nästa bil han kolla på är en 318is -89/90 minns inte årsmodellen. låg ute för 19500kr. 10 mil från där vi bor. ägaren sa på telefon att det bara var lite ytrost på den och att avgassystemet lät lite.
kollade lite närmare på den.. Spricka i framrutan, Avgassystemet lät som fan och läckte mitt under bilen. rost på dörrar, framskärmar, bakskärmar, baklucka. rosthål under rutan, rost hål i golv båda sidor fram. stort hål i bagagen, mattan där var så blöt att det rann om den när man höll upp den. Inredningen såg okej ut, motorn fuktade olja, stor bula i en balk under plus i golvet under bilen. Bilen var bättrad lite här och där. framhjulen tog i skärmarna när man svängde. men annars gick den rätt fint. men blev inget köp där heller pga skicket.
För dessa bilar hade han varit villig att ge 5000 till 10000kr max.. Varför begär folk så mycket för bilarna när de är så dåliga.
Går det inte att få tag i en e30 som är hysat okej? som man inte behöver lägga en förmögenhet på för att den ska bli någorlunda fin?
En del han ringt på är borta samma dag inom nån timme, andra lovar att man ska få komma och kolla, och man bokar tid med dem och så säljer dem bilarna till nån innan man hunnit komma även om det kanske bara handlar om 1 dag eller så. men alla snackar om att deras bilar är så himmla fina, men i själva verket är de slut.. blir ju bara så förbannad..
En kompis har letat efter en e30 i ca 4 månader nu. Han kollar på allt 316-325 sedan, kombi, coupe spelar ingen roll..
Kollade först på en 320 i angränsande kommun. skulle bara vara lite ytrost på den och han som hade den begärde 11000kr.
Kommer dit och kollar, hela bilen är som ett kex, sönderrostade framskärmar, bakskärmar, dörrar, bagage. helt slut. 11000kr? och han var inte intresserad av att pruta..
Nästa bil var en 325 kombi -90 som låg ute för 18500kr 20mil från där vi bor. ägaren sa att den var i jättebra skick. nån liten rost fläck men inget allvarligt. plus ett stenskott i framrutan.
kompisen sa att kan du verkligen intyga att den är i det skicket då vi kommer åka rätt så långt.. och visst han lovade det..
När vi väl kommer dit så är bilen inte ens tvättad. den är så sjukt skitig att man inte en kan se vad det är för färg på den. Ägaren var inte hemma utan endast hans pappa.
det som gjorde att han inte köpte den var. stora Rosthål i golvet, framrutan var rent ut sagt krossad. satt man på passagera sidan gick det inte se ut. Bromsarna på bilen var helt slut. han hade sagt att den var sänkt, och mycket riktigt så var både dämpare och fjädrar helt slut. slog igenom hela tiden. Fläkten lät som någon hällt grus i den, pyspunka plus för stora vinterdäck som tog i hela tiden i skärmarna. 17" fälgar med sommardäck som var helt slut. ojämn tomgång när den var kall, motorn läckte olja. det enda som var fint på den var inredningen. hade kostat honom 10000kr till innan bilen varit i okej skick så vi åkte hem.
Nästa bil han kolla på är en 318is -89/90 minns inte årsmodellen. låg ute för 19500kr. 10 mil från där vi bor. ägaren sa på telefon att det bara var lite ytrost på den och att avgassystemet lät lite.
kollade lite närmare på den.. Spricka i framrutan, Avgassystemet lät som fan och läckte mitt under bilen. rost på dörrar, framskärmar, bakskärmar, baklucka. rosthål under rutan, rost hål i golv båda sidor fram. stort hål i bagagen, mattan där var så blöt att det rann om den när man höll upp den. Inredningen såg okej ut, motorn fuktade olja, stor bula i en balk under plus i golvet under bilen. Bilen var bättrad lite här och där. framhjulen tog i skärmarna när man svängde. men annars gick den rätt fint. men blev inget köp där heller pga skicket.
För dessa bilar hade han varit villig att ge 5000 till 10000kr max.. Varför begär folk så mycket för bilarna när de är så dåliga.
Går det inte att få tag i en e30 som är hysat okej? som man inte behöver lägga en förmögenhet på för att den ska bli någorlunda fin?
En del han ringt på är borta samma dag inom nån timme, andra lovar att man ska få komma och kolla, och man bokar tid med dem och så säljer dem bilarna till nån innan man hunnit komma även om det kanske bara handlar om 1 dag eller så. men alla snackar om att deras bilar är så himmla fina, men i själva verket är de slut.. blir ju bara så förbannad..
(Projekt)Bmw E36 328im Touring Turbo -96
(SÅLD)BMW E36 Sedan M50B25 IV Turbo -92
(SÅLD)BMW E36 Coupe M50B25 Vanos Turbo -93
(SÅLD)BMW E36 Sedan M50B25 IV Turbo -92
(SÅLD)BMW E36 Coupe M50B25 Vanos Turbo -93
Re: Vad har hänt med e30 marknaden?
köp bäckis 320 ?
E30 är e30, för en riktigt fin e30 idag får ni nog pynta 30-40 tusen. Om 20 år vill jag inte ens veta vad en e30 i okej skick kostar, tänkte spara min e28 m535, den lär med bli värd guld i framtiden, speciellt på tyska marknaden där dem idag ligger på 50-70.000kr i bra skick.
Likadant e36 coupe i fint skick, vart finns dem? Hittar du en så får du pynta inte långt ifrån vad den m3 3.0 kostar för tusan.
Det är dyrt och dyrare kommer det att bli..oavsett skick.
Sen att det finns idioter som lovar guld och gröna ängar, sen när man kommer så ser bilen ut som skit.. jag förstår det inte själv.. har varit med om det också.. det är väl något speciellt folkslag dedär, att dem inte ens skäms sen när man står där och kollar på bilen... ?
E30 är e30, för en riktigt fin e30 idag får ni nog pynta 30-40 tusen. Om 20 år vill jag inte ens veta vad en e30 i okej skick kostar, tänkte spara min e28 m535, den lär med bli värd guld i framtiden, speciellt på tyska marknaden där dem idag ligger på 50-70.000kr i bra skick.
Likadant e36 coupe i fint skick, vart finns dem? Hittar du en så får du pynta inte långt ifrån vad den m3 3.0 kostar för tusan.
Det är dyrt och dyrare kommer det att bli..oavsett skick.
Sen att det finns idioter som lovar guld och gröna ängar, sen när man kommer så ser bilen ut som skit.. jag förstår det inte själv.. har varit med om det också.. det är väl något speciellt folkslag dedär, att dem inte ens skäms sen när man står där och kollar på bilen... ?
Last edited by Dawe_A on 19 Nov 2011, 16:30, edited 1 time in total.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
- martin.wangerud
- Posts: 430
- Joined: 02 Apr 2010, 22:16
- Location: Ulricehamn
Re: Vad har hänt med e30 marknaden?
De bra e30 karosserna börjar ju bli svåra att hitta. Och dessutom så är de ju populära!
Så jag tror den kommer öka i värde. Och letar man bil för 5000 så får man ju vad man betalar för!
Om man tex. Köper en skoda för 5000 så lär ju inte skicket vara det bästa heller.
Själv kommer jag aldrig sälja min
Så jag tror den kommer öka i värde. Och letar man bil för 5000 så får man ju vad man betalar för!
Om man tex. Köper en skoda för 5000 så lär ju inte skicket vara det bästa heller.
Själv kommer jag aldrig sälja min
_____________________________________________________
Martin
Kontakt: 070-444 01 66
- M20 Plågad av hx40
- http://www.garaget.org/?car=164406
Martin
Kontakt: 070-444 01 66
- M20 Plågad av hx40
- http://www.garaget.org/?car=164406
Re: Vad har hänt med e30 marknaden?
folk har börjat förstå att e30 karosserna börjar bli färre och färre och det är en populär kaross att bygga på
det gäller att hitta dom som inte riktigt förstått det än
jag hitta min 323 från -84 med 2st rostfläckar på trösklarna (ytrost) och sen ena framskärmen nere vid trösklen hade ett hål
annars exemplariskt skick, 12.000mil stått i värme garage hela tiden, full historik sen den köptes ny
3 ägare
8000kr
men som sagt, det är folk som inte vet vad dom egentligen är värda
mvh
det gäller att hitta dom som inte riktigt förstått det än
jag hitta min 323 från -84 med 2st rostfläckar på trösklarna (ytrost) och sen ena framskärmen nere vid trösklen hade ett hål
annars exemplariskt skick, 12.000mil stått i värme garage hela tiden, full historik sen den köptes ny
3 ägare
8000kr
men som sagt, det är folk som inte vet vad dom egentligen är värda
mvh
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vad har hänt med e30 marknaden?
Har själv en såndär superfin e30 med endast lite rost vid antennfoten annars 100% rostfri såväl under som över i toppskick med 14600mil på mätaren.
man jämför väl med den och då kanske har man gått och blivit lite kräsen.
man jämför väl med den och då kanske har man gått och blivit lite kräsen.
(Projekt)Bmw E36 328im Touring Turbo -96
(SÅLD)BMW E36 Sedan M50B25 IV Turbo -92
(SÅLD)BMW E36 Coupe M50B25 Vanos Turbo -93
(SÅLD)BMW E36 Sedan M50B25 IV Turbo -92
(SÅLD)BMW E36 Coupe M50B25 Vanos Turbo -93
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: Vad har hänt med e30 marknaden?
nej priserna på e30 är helt sjuka och folks bedömning av ytrost är knepig så länge det inte finns nå hål kallar folk de ytrost men om man trycker där med en nyckel åker man igenom...
varken min cabb eller kombin kommer o säljas förns jag förmdoligen kvaddat någon av dem .....
min cab har faan ingen rost alls och jag har letat kombin har en rostskadda ovanför bak därr avgasrörer ska mynna ut och sedan några små fläckar med ytrsost
gav 14 för min kombi när den köptes 2006 då satt det redan ställbara koni på den och nya bromsar runtom och bilen var allmänt hel och fin.. köpte caaben nu i höstas för det dubla (riktigt kap faktiskt) men den är fräsch och frisk i plåt och inredning minus på den är automatlåda och ett stort kjolpaket men vafaan man kan inte få allt.
dessväre är det juh skitsvårt o hitta en vettig e30 för dem flesta är helt sluthärjade och håler ihop max ett år till innan dem behöver en tokrenovering som kostar skjortan... helt enkelt för poppis 18års bil som alla härjar med o kör sönder...
min första e30 köptes för 1500kr byte ett kränghämmarstag så gick den rakt igenom besiktningen utan nå bra o veta ens.... min första m535 köptes nybes och nyskattad för 6000kr för killen som hade den tykte den va för dyr o åka i. satt vassare kam extraktor rör och 3" system på den. visst den var lite skabbig invändigt men inge rost osv på den heller. den dog tyvär samma vinter pga att man inte såg något värde i dem då....
hur många här som närmar sig 30 har inte haft typ e30 325or och svinat sönder och kört sönder och skrotat eller e28 535or osv...
det är vi själva som börjat skappa denna extrema prisbild....
men vissa saker e sjuk helt enkelt när jag hade min kombi på annons för 25 med 17" fälgar med nya däck. 525 icke vanoz motor zf låda lamelldif 3.15 delrin i chassie koni runtom nya bromsar sachs 618 platta och 4 puck sinter var det typ ingen som hörde av sig ochg dem som gjorde de skulle tokpruta och talade om för mig att den bilen var nog hårt körd så den skulle jag inte förvänta mig o få mycket för... vadfaan förväntar sig folk om man bygger en lekbil så leks det med den och dem är byggda för o klara det hade aldrig nå värme problem etc och servade ofta med olja och filter...
slutade med att motorn och koppling och låda såldes til en kille i göteborg för en bra slant och nya planner i samma chassie tog form då jag konstaterade att jag inte skulle kunna hitta ett lika fint utgångs objekt ens för 25 tusen... iaf inte en rostfri e30 som redan hade lite shysst väghållning diffaxel och ställbar bakvagn och delrin lite här och där..
sedan har la e30 alltid varit en poppis lekbil men när jag va 18 för ca 10 år sedan köpte man en hyffsat fin 323 eller 325 för runt 15 lax en mtech 2 325 kostade runt 20-25 i helt ok skick objekt som idag kostar runt 15 gick då på några tusenlappar.. men vad hände jo dem fick ägare som inte skötte dem eller värderade dem... lika med e21or jag köpte en rostfri e21 323 för några tusenlappar men jag skrotade den när jag sköpt topppackningen hade juh ändå inte kostat mig nå tyckte jag idag är dem en klassiker som står sig i lite pengar.
har åkt bmw nästan hela tiden när jag haft körkort och dem bilar jag åkte när jag va runt 20 är mycket dyrare nu än då och i sämre skick...
fanken på den tyden var en 740 glt 8v dyrare än en e30 325
åker och kollar på nästan alla e30 minom hyffsat avstånd ihop om att hitta fler bilar i hyffsat skick att spara på och bygga nå kul av men som vanligt lovar folk att dem e skitfin så kommer man dit och hittar massor med rost eller dåliga lagningar osv och dem tror dem ska få massor med pengar för sina rosthögar... och många säger sig ha lamelldiff eller bytt motor till 325 osv och så kollr man så är det inte lammeldiff utan en slut ickediffad klump och det står 80 på blocken inte 84 som de ska göra...och folk tror ärligtt inte man känner skillnad på en trött 320 motor och en ganska pigg 325 motor när man testkör.. visst en 320 kan låta vass men det händer inget när man gassar är lite som o åka 240 med förgasare och raka rör det brölar men det axxar inget..
ursäktyar mig detta långa inlägg men så känner jag att verkligenheten är.. man kan inte få bra betalt för en fin bil för dem som är och tittar har sett andra billigare och tycker lite spackel på dem så blir dem fin... mens man kan inte heller få ett objekt för vettiga pengar fanken en skabbig 325 är i mina ögon inte värd mera än runt 5 lax om motorn är ok. och lagom less blir man juh när man fixat extra chaffis osv för bilen verkar bra och säljaren säger det finns ingen rost osv och så kommer man dit och vill bara spy på bilen man kanske hade köpt om säljaren hade talat om defekterna på den osv...
varken min cabb eller kombin kommer o säljas förns jag förmdoligen kvaddat någon av dem .....
min cab har faan ingen rost alls och jag har letat kombin har en rostskadda ovanför bak därr avgasrörer ska mynna ut och sedan några små fläckar med ytrsost
gav 14 för min kombi när den köptes 2006 då satt det redan ställbara koni på den och nya bromsar runtom och bilen var allmänt hel och fin.. köpte caaben nu i höstas för det dubla (riktigt kap faktiskt) men den är fräsch och frisk i plåt och inredning minus på den är automatlåda och ett stort kjolpaket men vafaan man kan inte få allt.
dessväre är det juh skitsvårt o hitta en vettig e30 för dem flesta är helt sluthärjade och håler ihop max ett år till innan dem behöver en tokrenovering som kostar skjortan... helt enkelt för poppis 18års bil som alla härjar med o kör sönder...
min första e30 köptes för 1500kr byte ett kränghämmarstag så gick den rakt igenom besiktningen utan nå bra o veta ens.... min första m535 köptes nybes och nyskattad för 6000kr för killen som hade den tykte den va för dyr o åka i. satt vassare kam extraktor rör och 3" system på den. visst den var lite skabbig invändigt men inge rost osv på den heller. den dog tyvär samma vinter pga att man inte såg något värde i dem då....
hur många här som närmar sig 30 har inte haft typ e30 325or och svinat sönder och kört sönder och skrotat eller e28 535or osv...
det är vi själva som börjat skappa denna extrema prisbild....
men vissa saker e sjuk helt enkelt när jag hade min kombi på annons för 25 med 17" fälgar med nya däck. 525 icke vanoz motor zf låda lamelldif 3.15 delrin i chassie koni runtom nya bromsar sachs 618 platta och 4 puck sinter var det typ ingen som hörde av sig ochg dem som gjorde de skulle tokpruta och talade om för mig att den bilen var nog hårt körd så den skulle jag inte förvänta mig o få mycket för... vadfaan förväntar sig folk om man bygger en lekbil så leks det med den och dem är byggda för o klara det hade aldrig nå värme problem etc och servade ofta med olja och filter...
slutade med att motorn och koppling och låda såldes til en kille i göteborg för en bra slant och nya planner i samma chassie tog form då jag konstaterade att jag inte skulle kunna hitta ett lika fint utgångs objekt ens för 25 tusen... iaf inte en rostfri e30 som redan hade lite shysst väghållning diffaxel och ställbar bakvagn och delrin lite här och där..
sedan har la e30 alltid varit en poppis lekbil men när jag va 18 för ca 10 år sedan köpte man en hyffsat fin 323 eller 325 för runt 15 lax en mtech 2 325 kostade runt 20-25 i helt ok skick objekt som idag kostar runt 15 gick då på några tusenlappar.. men vad hände jo dem fick ägare som inte skötte dem eller värderade dem... lika med e21or jag köpte en rostfri e21 323 för några tusenlappar men jag skrotade den när jag sköpt topppackningen hade juh ändå inte kostat mig nå tyckte jag idag är dem en klassiker som står sig i lite pengar.
har åkt bmw nästan hela tiden när jag haft körkort och dem bilar jag åkte när jag va runt 20 är mycket dyrare nu än då och i sämre skick...
fanken på den tyden var en 740 glt 8v dyrare än en e30 325
åker och kollar på nästan alla e30 minom hyffsat avstånd ihop om att hitta fler bilar i hyffsat skick att spara på och bygga nå kul av men som vanligt lovar folk att dem e skitfin så kommer man dit och hittar massor med rost eller dåliga lagningar osv och dem tror dem ska få massor med pengar för sina rosthögar... och många säger sig ha lamelldiff eller bytt motor till 325 osv och så kollr man så är det inte lammeldiff utan en slut ickediffad klump och det står 80 på blocken inte 84 som de ska göra...och folk tror ärligtt inte man känner skillnad på en trött 320 motor och en ganska pigg 325 motor när man testkör.. visst en 320 kan låta vass men det händer inget när man gassar är lite som o åka 240 med förgasare och raka rör det brölar men det axxar inget..
ursäktyar mig detta långa inlägg men så känner jag att verkligenheten är.. man kan inte få bra betalt för en fin bil för dem som är och tittar har sett andra billigare och tycker lite spackel på dem så blir dem fin... mens man kan inte heller få ett objekt för vettiga pengar fanken en skabbig 325 är i mina ögon inte värd mera än runt 5 lax om motorn är ok. och lagom less blir man juh när man fixat extra chaffis osv för bilen verkar bra och säljaren säger det finns ingen rost osv och så kommer man dit och vill bara spy på bilen man kanske hade köpt om säljaren hade talat om defekterna på den osv...
Re: Vad har hänt med e30 marknaden?
Har hållit hyfsat bra koll på E30 marknaden till och från i 5år. För att få en i bra skick lär man punga ut minst 30.000kr.(självklart kan man göra fynd/klipp men..)
En 325im coupé -90 i bra skick kostar 40.000 och uppåt, har sett ett par svensksålda med <15000mil = 80.000
E28orna är ännu dyrare och ovanligare, kanske kommer 1-2st fina i halvåret på annons?
Men man får ju tänka på att dessa bilar är 22-28år gamla nu.. klart dom börjar försvinna.
En 325im coupé -90 i bra skick kostar 40.000 och uppåt, har sett ett par svensksålda med <15000mil = 80.000
E28orna är ännu dyrare och ovanligare, kanske kommer 1-2st fina i halvåret på annons?
Men man får ju tänka på att dessa bilar är 22-28år gamla nu.. klart dom börjar försvinna.
Re: Vad har hänt med e30 marknaden?
köpte min 325 im för 24k för 5år sen. rostfri med 15k mil på mätaren! efter det rusade priserna så den affären ångrar jag inte. kommer aldrig sälja den bilen
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Re: Vad har hänt med e30 marknaden?
e30 priset stiger, räntorna går ner och bostadspriser ner, dags att investera i e30
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Re: Vad har hänt med e30 marknaden?
ja tänk dom som handlade en m3 e30 för 10år sen! bra investering!
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Re: Vad har hänt med e30 marknaden?
verkar som det oftast har varit någon där och "rensat" så det bara är ett plåtskal kvar av bilen. Svårt att hitta bilar med full orginal inredning mm kvar, tråkigt då går det ju inte använda som en vanlig bil sen, eller är mindre trevligt iaf.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Re: Vad har hänt med e30 marknaden?
ja om en 10 år eller så kan man nog göra en miljon eller så om man har 10st e28 / e30 i fint skick
dags att köpa bilhall ?
dags att köpa bilhall ?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Vad har hänt med e30 marknaden?
ja ofta är det ju så. även min är rensad men har kvar inredningen ifall jag ångrar mig. det är ju bankörning jag har bilen till i nuläget.
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Re: Vad har hänt med e30 marknaden?
jag skrotade en e30 320 sedan Mtec1 för att hjullagren fram var glappiga... köpte en 325 Mtec2 istället för 5tusen, det var bättre förr!
Re: Vad har hänt med e30 marknaden?
Thörn wrote:verkar som det oftast har varit någon där och "rensat" så det bara är ett plåtskal kvar av bilen. Svårt att hitta bilar med full orginal inredning mm kvar, tråkigt då går det ju inte använda som en vanlig bil sen, eller är mindre trevligt iaf.
Känner också igen detta massa "nybörjare" som ska bygga race bil sliter sönder all inredning för att bygga race bil men det enda dom lyckas med! sen kommer skiten som är kvar ut på annons som dom tror ska få massa pengar för bara föratt dom har pensel renoverat lite länkarmar "rensat elen" dvs klippt sönder allt så att det aldrig går att få nånting att funka igen. Det bästa är nog dom som ska vara 100% rostfria och man kommer å kollar på skiten så är det nån jävla amatör som har varit i fart med flusstråds-svetsen och miljoner små kantiga plåt bitar som liknar ett lapptäcke. bort kapade reservhjuls baljor och när fronten är bort kapad mellan rambenen fram är också en favorit folk ursäktar sig med att det är svin bra för att det går så mycket lättare att få i och ur motorn då. Vafan hur svårt är det att pumpa 5ggr extra på motorlyften så är skiten ur.
Re: Vad har hänt med e30 marknaden?
Bättre förr ja! En kollega rasade sin m20 och skickade bilen till skroten! En rostfri 325 mtech2 Vet inte hur länge sen det var men nu vill han skjuta sig själv när han tänker på det
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Re: Vad har hänt med e30 marknaden?
Så _EGENTLIGEN_ så är det eran generation som har bidragit till varför fräscha E30 är så dyra?
Fan ta er :p
Fan ta er :p