Blästra underrede,ven kan ordna det.

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Petri.

Blästra underrede,ven kan ordna det.

Post by Petri. »

Hej, har en -67 chrysler som jag vill få blästrad under,har skrapat bort all underredsmassa,bilen är fullt körbar så den måste blästras på pallbockar eller på en lyft, är inte hela som ska blästras utan endast ställen där jag inte kommer komma åt och slipa,tanken har jag plockat bort,blir bara en dunk under huven för och kunna förflytta den,även avgas borttaget,iprincip inget är i vägen så det är bara och köra på,ringde ludvika blästringsteknik som brukar köra dom flesta bilarna här omkring men han vill bara köra tomma karosser,är nog mest pga hans utrustning ej är gjord för finblästring och har ingen lyft,gärna nån i västmanland eller dalarna så man slipper längre sträckor.

Mvh Petri
TreLingon

Re: Blästra underrede,ven kan ordna det.

Post by TreLingon »

Petri. wrote:Hej, har en -67 chrysler som jag vill få blästrad under,har skrapat bort all underredsmassa,bilen är fullt körbar så den måste blästras på pallbockar eller på en lyft, är inte hela som ska blästras utan endast ställen där jag inte kommer komma åt och slipa,tanken har jag plockat bort,blir bara en dunk under huven för och kunna förflytta den,även avgas borttaget,iprincip inget är i vägen så det är bara och köra på,ringde ludvika blästringsteknik som brukar köra dom flesta bilarna här omkring men han vill bara köra tomma karosser,är nog mest pga hans utrustning ej är gjord för finblästring och har ingen lyft,gärna nån i västmanland eller dalarna så man slipper längre sträckor.

Mvh Petri

Ring till Tunby blästring och målning i Västerås. Jag VET att dom blästrat karosser förut !
Värt att kolla upp !
E34 RRT

Post by E34 RRT »

skulle råda dej att med vatten tryck blåsa rent bottnet!!! mycket snyggare och bättre resultat! tror dom har kring 2500bar tryck blir rätt fint!! enkelt att svetsa och måla sen!!
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

E34 RRT wrote:skulle råda dej att med vatten tryck blåsa rent bottnet!!! mycket snyggare och bättre resultat! tror dom har kring 2500bar tryck blir rätt fint!! enkelt att svetsa och måla sen!!

nu vet du inte vad du pratar om :s 2500bar skär håll på 50 cm tjock betong. skär alltså genom plåt som smör.

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply