Varning för www.dackonline.se (När det blir fel)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Varning för www.dackonline.se (När det blir fel)
Däckonline finns det delade åsikter om, en bekant till mig är sjukt missnöjd efter en beställning. Kika mer i tråden nedan för mer info om allt:
http://www.zatzy.com/allmaent/380538-va ... r-fel.html
http://www.zatzy.com/allmaent/380538-va ... r-fel.html
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Re: Varning för www.dackonline.se (När det blir fel)
Jag har aldrig haft problem. Inte heller att returera däck när det blivit fel.
Beställt där 5gånger kanske.
har beställt en gång, tog en vecka eller så att få däcken.. (förskottsbetalning), inga problem eller konstigheter..
Men fan vad drygt för killen, lär inte beställa där ifrån igen faktiskt.. just pga att jag anade att det kunde bli problem med returer osv när jag ringde och tjejen börja prata tyska.
Jag gillar att ha bra kontakt med dem jag handlar utav.
Men fan vad drygt för killen, lär inte beställa där ifrån igen faktiskt.. just pga att jag anade att det kunde bli problem med returer osv när jag ringde och tjejen börja prata tyska.
Jag gillar att ha bra kontakt med dem jag handlar utav.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Det är skörden av lågt pris vi ser. Det är en farlig trend när man bara tittar på pris, och handlare tvingas tumma på sina marginaler (gäller alla branscher)
Då tummas det även på kvaliten. Även om jag har bra erfarenhet av däckonline blir jag inte förvånad. Man kan inte ligga under svenska grossistpriser och samtidig ha exemplarisk service. Tycker däckonline klarat sig rätt bra trots allt. Olyckligt när sånt här händer, men tror det är oundvikligt med fall som detta på ett så stort företag.
Då tummas det även på kvaliten. Även om jag har bra erfarenhet av däckonline blir jag inte förvånad. Man kan inte ligga under svenska grossistpriser och samtidig ha exemplarisk service. Tycker däckonline klarat sig rätt bra trots allt. Olyckligt när sånt här händer, men tror det är oundvikligt med fall som detta på ett så stort företag.
/Henrik
Carlsson wrote:Jag brukar alltid välja faktura betalning när jag beställer därifrån
Man kan tyvärr inte göra detta då beloppet överstiger 5000kr.
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Jag har köpt däck där många gånger, både privat och i jobb.. har aldrig strulat och tagit runt 1 vecka.
Dock trist när det strular!
Dock trist när det strular!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag har aldrig haft problem med dom heller. Vi har säkert köpt över 50 uppsättningar (4däck). Aldrig fått fel och alltid fått det på en vecka eller mindre.
Daniel Holst
073-4220960
TIG och MAG svetsare
rollin' hard in a e34
073-4220960
TIG och MAG svetsare
rollin' hard in a e34
holsta wrote:Jag har aldrig haft problem med dom heller. Vi har säkert köpt över 50 uppsättningar (4däck). Aldrig fått fel och alltid fått det på en vecka eller mindre.
400+ däck?
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
- Grooverhound
ToTTeN wrote:Jag har aldrig haft problem. Inte heller att returera däck när det blivit fel.
samma här beställt många ggr även skickat retur å inget problem alls att få tag på dom å få tillbaka mina pengar.
Rasmus Olofsson||
Jag har handlat flera ggr av dom och det har fungerat mkt smidigt, utom första gången. Då var det Svenska Posten som kukade sig.
Beställde däck, betalade och allt var frid och fröjd, hade lagt ett satans jobb på att lacka om mina nya fälgar och var bra sugen på att få se dom på bilen. Det gick ett par dagar och jag följde däcken via tracking på någon tysk sida tror jag (detta är 3-4 år sen nu skickar dom inte med Svenska Posten längre som väl är) och jag kunde se alla ställen mina svålar reste genom först tyskland sedan danmark. Sen blev det tyst. Det gick ett par dagar och på trackingen stod det bara att de hade anlänt i Malmö. Mailade med DO och dom kunde inte se mer än mig men dom visste att i sverige var det Posten som tog över frakten. Jaha, Posten tänkte jag och ringde dit, där sa en tråkig dam att ja har dom inte gått vidare från malmö så har säkert adresslappen ramlat av, det händer ibland med däck. Jaha, vad gör man då? Jo då skulle jag reklamera till DO att mina däck inte har kommit och sen skulle dom reklamera till posten, dryyygt. Jag har haft problem med postens bristande ruitiner förr så jag gav mig inte så lätt. Det hade nu gått ca 3 veckor efter att jag beställde. första rycket däcken gjorde gick på 2 dagar sen blev det tyst. det slog mig att jag känner ju en kille som kör lastbil för posten här i stan, så jag ringde honom och kollade om han visste nått knep? Han sa att nu på våren så kommer det fruktansvärda mängder av däck och vissa chaufförer tycker dom är jobbiga att köra ut så dom kan bli liggande ett tag!!!!??? Va fan? -Vänta ska jag gå bort i högen och kolla.. Mycket riktigt, där ligger mina däck, på terminalen här i karlshamn och har gjort i över 2 veckor!!! Jag åkte ut och fick hämta dom av min gode vän som löste det hela.. Hade varit ett elände om det skulle malts via brev och mail, över tyskland och posten och däckonline. Rätt intressant att veta vad som verkligen kan hända när saker ska fraktas.
Bäställde prylar från Ebay i tyskland för ett tag sen av 2 firmor. ena 4st fjäderben skickades med DHL, tog 2 dagar från jag la ordern så ringer chauffören och undrar var han träffar mig!! Perfekt.
Andra, några bussingar skickas, går några dagar följer det genom tyskland, danmark sen blir det tyst, kollar tracken, jodå POSTEN!!!! 2.5 veckor senare dimper det ner en avi om att jag kan hämta paket..
Beställde däck, betalade och allt var frid och fröjd, hade lagt ett satans jobb på att lacka om mina nya fälgar och var bra sugen på att få se dom på bilen. Det gick ett par dagar och jag följde däcken via tracking på någon tysk sida tror jag (detta är 3-4 år sen nu skickar dom inte med Svenska Posten längre som väl är) och jag kunde se alla ställen mina svålar reste genom först tyskland sedan danmark. Sen blev det tyst. Det gick ett par dagar och på trackingen stod det bara att de hade anlänt i Malmö. Mailade med DO och dom kunde inte se mer än mig men dom visste att i sverige var det Posten som tog över frakten. Jaha, Posten tänkte jag och ringde dit, där sa en tråkig dam att ja har dom inte gått vidare från malmö så har säkert adresslappen ramlat av, det händer ibland med däck. Jaha, vad gör man då? Jo då skulle jag reklamera till DO att mina däck inte har kommit och sen skulle dom reklamera till posten, dryyygt. Jag har haft problem med postens bristande ruitiner förr så jag gav mig inte så lätt. Det hade nu gått ca 3 veckor efter att jag beställde. första rycket däcken gjorde gick på 2 dagar sen blev det tyst. det slog mig att jag känner ju en kille som kör lastbil för posten här i stan, så jag ringde honom och kollade om han visste nått knep? Han sa att nu på våren så kommer det fruktansvärda mängder av däck och vissa chaufförer tycker dom är jobbiga att köra ut så dom kan bli liggande ett tag!!!!??? Va fan? -Vänta ska jag gå bort i högen och kolla.. Mycket riktigt, där ligger mina däck, på terminalen här i karlshamn och har gjort i över 2 veckor!!! Jag åkte ut och fick hämta dom av min gode vän som löste det hela.. Hade varit ett elände om det skulle malts via brev och mail, över tyskland och posten och däckonline. Rätt intressant att veta vad som verkligen kan hända när saker ska fraktas.
Bäställde prylar från Ebay i tyskland för ett tag sen av 2 firmor. ena 4st fjäderben skickades med DHL, tog 2 dagar från jag la ordern så ringer chauffören och undrar var han träffar mig!! Perfekt.
Andra, några bussingar skickas, går några dagar följer det genom tyskland, danmark sen blir det tyst, kollar tracken, jodå POSTEN!!!! 2.5 veckor senare dimper det ner en avi om att jag kan hämta paket..
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Jag har haft strul med däckonline med en reklamation, ett däck va fel.
De skulle ersätta däcket men det gick inte skicka 1st utan de skickade 2st eftersom det va två framdäck i ordern.
De drog pengar för båda däcken de skickade och när de fick tillbaka reklamationsdäcket och det extra däcket som de va tvungna att skicka med fick jag tillbaka pengarna på kontot.
Det tog ca 2 månader från att jag köpte till att jag fick tillbaka mina pengar.
Aldrig mera däckonline!
Köper alltid däck från http://www.camskill.co.uk nu.
Oftast bättre priser och de har mycket bra service!
De skulle ersätta däcket men det gick inte skicka 1st utan de skickade 2st eftersom det va två framdäck i ordern.
De drog pengar för båda däcken de skickade och när de fick tillbaka reklamationsdäcket och det extra däcket som de va tvungna att skicka med fick jag tillbaka pengarna på kontot.
Det tog ca 2 månader från att jag köpte till att jag fick tillbaka mina pengar.
Aldrig mera däckonline!
Köper alltid däck från http://www.camskill.co.uk nu.
Oftast bättre priser och de har mycket bra service!
Jag har alldrig haft problem med däclonline fördutom att det tar så lång tid att få däcken.
Är det någon som provat www.nordendack.se och har synpunkter ? Har i stort samma priser som däckonline förutom 300 kr i frakt då.
Är det någon som provat www.nordendack.se och har synpunkter ? Har i stort samma priser som däckonline förutom 300 kr i frakt då.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Glömde tillägga att www.camskill.co.uk har "Price Beater".
Så om de är dyrare än t ex, däckonline, http://www.mytyres.co.uk/ i UK, så ska man maila dem så ska de försöka ge dig ett bättre pris.
Så om de är dyrare än t ex, däckonline, http://www.mytyres.co.uk/ i UK, så ska man maila dem så ska de försöka ge dig ett bättre pris.
_2499 wrote:holsta wrote:Jag har aldrig haft problem med dom heller. Vi har säkert köpt över 50 uppsättningar (4däck). Aldrig fått fel och alltid fått det på en vecka eller mindre.
400+ däck?
Nja, enligt min beräkning blir det 200däck 50*4 = 200
Daniel Holst
073-4220960
TIG och MAG svetsare
rollin' hard in a e34
073-4220960
TIG och MAG svetsare
rollin' hard in a e34
Fast jag frågade ju bara om du köpt mer än 400 däckholsta wrote:_2499 wrote:holsta wrote:Jag har aldrig haft problem med dom heller. Vi har säkert köpt över 50 uppsättningar (4däck). Aldrig fått fel och alltid fått det på en vecka eller mindre.
400+ däck?
Nja, enligt min beräkning blir det 200däck 50*4 = 200
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Jävla skitfirma. Har rescenserat dem tidigare, sök om ni vill läsa skräckhistorian om firman från helvetet.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6