vad gäller vid anställningar.?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
vad gäller vid anställningar.?
Hejsan jag ahr en fråga. jag har nu under sommaren jobbat åt ett företag. jag skrev kontrakt som det stod att jag ahde jobb till 14 oktober o sen eventuellt förlängning.
Men vad är det som gäller nu om jag blir hem skickad är jag tillsvidare anställd.?
har ej skrivit på något nytt papper o har jobbat hela veckan som varo verkar som jag får jobba nästa vecka me.?
Tänkte mest när jag blir hemskickd om det räknas som att jag blir uppsagd o har rättighet till tre månads löner.?
Hoppas någon vet detta.
Men vad är det som gäller nu om jag blir hem skickad är jag tillsvidare anställd.?
har ej skrivit på något nytt papper o har jobbat hela veckan som varo verkar som jag får jobba nästa vecka me.?
Tänkte mest när jag blir hemskickd om det räknas som att jag blir uppsagd o har rättighet till tre månads löner.?
Hoppas någon vet detta.
Re: vad gäller vid anställningar.?
skulle inte jobba 1min utan påskrivet papper om att man är anställd på något vis.
nu e jag inte så insatt eftesom jag aldrig blivit av med jobbet, men utveckla gärna detta du skrev:
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
-
Ursäkta men jag skrev lite luddigt, pga för lite sömn.
Det jag undrar över är om jag är tillsvidare anställd nu när jag har jobbat så lång tid.? tiden är över 6 månader nu.
o det jag då undrar är om dom skickar hem mig nu har jag någon rättighet o kräva fram 3 månadslöner av företaget.?
Det jag undrar över är om jag är tillsvidare anställd nu när jag har jobbat så lång tid.? tiden är över 6 månader nu.
o det jag då undrar är om dom skickar hem mig nu har jag någon rättighet o kräva fram 3 månadslöner av företaget.?
Magnaten wrote:nu e jag inte så insatt eftesom jag aldrig blivit av med jobbet, men utveckla gärna detta du skrev:
-
Tyvär är jag inte me i facket utan bara a-kassan då det är billigast.
Loordan wrote:är du med i facket?
- Lindgrennkpg
Du har inga rättigheter alls eftersom du inte har skrivit under nått papper.
Dom kan ge dig lägsta möjliga lön utan att dom gör fel eftersom ni inte har nått avtal på vad som händer idag.
Gå till chefen på måndag och fråga hur det blir i framöver och att du skall ha ett avtal innan du jobbar mer.
vet inte riktigt hur det funkar om du skadar dig på jobbet eller liknande när du inte ens har ett avtal.
Dom kan ge dig lägsta möjliga lön utan att dom gör fel eftersom ni inte har nått avtal på vad som händer idag.
Gå till chefen på måndag och fråga hur det blir i framöver och att du skall ha ett avtal innan du jobbar mer.
vet inte riktigt hur det funkar om du skadar dig på jobbet eller liknande när du inte ens har ett avtal.
Johan Lindgren - 0763937586
Svintoleffe wrote:Ursäkta men jag skrev lite luddigt, pga för lite sömn.
o det jag då undrar är om dom skickar hem mig nu har jag någon rättighet o kräva fram 3 månadslöner av företaget.?Magnaten wrote:nu e jag inte så insatt eftesom jag aldrig blivit av med jobbet, men utveckla gärna detta du skrev:
Du lär jobba 12månader innan de lär anställa dig som tills vidare (fast).
Du kan alltså få gå som tidsbegränsad anställning i upp till 12mån, innan de måste anställa dig.
Men är du provanställd så är är det max 6mån som gäller, som det.
Om nu inget av ovanstående har ändrats, men sist jag kollade så var det så.
Och att jobba utan att ha papper på att du är anställd i någon form är rena lotteriet..
Har du otur står du och jobbar gratis åt dom.
Det du menar med kräva 3månadslöner, är det uppsägningstid eller så du tänker på?
var har du fått tre månadslöner ifrån?
paytax wrote:var har du fått tre månadslöner ifrån?
ungefär det jag också ville ha reda på
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
-
Det var min far som var ute på det spåret för att han hade för sig att jag var tillsvidareanställd nu.
Men tyderligen hade han fel.
Men tyderligen hade han fel.
Magnaten wrote:paytax wrote:var har du fått tre månadslöner ifrån?
ungefär det jag också ville ha reda på
-
På min lapp står det provanställning tre månader först sen stod dte slutdatumet 14 oktober o ev förlängning.
Men men får väll jobba på så länge jag får vara kvar då.
Men men får väll jobba på så länge jag får vara kvar då.
ramberg wrote:Svintoleffe wrote:Ursäkta men jag skrev lite luddigt, pga för lite sömn.
o det jag då undrar är om dom skickar hem mig nu har jag någon rättighet o kräva fram 3 månadslöner av företaget.?Magnaten wrote:nu e jag inte så insatt eftesom jag aldrig blivit av med jobbet, men utveckla gärna detta du skrev:
Du lär jobba 12månader innan de lär anställa dig som tills vidare (fast).
Du kan alltså få gå som tidsbegränsad anställning i upp till 12mån, innan de måste anställa dig.
Men är du provanställd så är är det max 6mån som gäller, som det.
Om nu inget av ovanstående har ändrats, men sist jag kollade så var det så.
Och att jobba utan att ha papper på att du är anställd i någon form är rena lotteriet..
Har du otur står du och jobbar gratis åt dom.
Det du menar med kräva 3månadslöner, är det uppsägningstid eller så du tänker på?
Eller så går du in till chefen och frågar hur det blir och hur han har tänkt.
-
har haft en fundering på det me, men till viss del känns det som att jag inte orkar tjafsa me dom. har redan varit en del saker mellan mig o min kvinliga förman. Observera att jag ahde rätt i detta, vill inte gå ut me all info.
motec wrote:Eller så går du in till chefen och frågar hur det blir och hur han har tänkt.
tjafsa? du måste ju ha klara besked.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
-
fick beskedd idag att nästa fredag får jag gå hem.
Verkar som att jag är den enda av alla säsongs killar som får gå tror det har o me o göra att jag ej ville köra olovlig körning me för stort släp i somras.
Verkar som att jag är den enda av alla säsongs killar som får gå tror det har o me o göra att jag ej ville köra olovlig körning me för stort släp i somras.
Svintoleffe wrote:fick beskedd idag att nästa fredag får jag gå hem. :(
Verkar som att jag är den enda av alla säsongs killar som får gå :shock: tror det har o me o göra att jag ej ville köra olovlig körning me för stort släp i somras.
Problemet är kvinnliga förmän :lol:
De glömmer ALDRIG om man argumenterat emot dem varesig man hade rätt lr fel.
-073-7266 822-
325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld